aA
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) tvirtina, kad dviratininkai vis dar dažnai pažeidžia kelių eismo taisykles, kurių nesilaikydami stato į pavojų net savo gyvybę. Kokios didžiausios dviratininkų klaidos kelyje?
Didžiausios dviratininkų klaidos kelyje
© E. Buiko nuotr.

Kaip teigia LAKD atstovai, viena iš esminių dviratininkų klaidų – važiavimo eiliškumo nesilaikymas, kai išvažiuojama iš kiemo ar šalutinio kelio ir nepraleidžiama pagrindiniu keliu važiuojančių transporto priemonių. Tai – paprasčiausia dėmesio stoka, nes dviratininkai pamiršta, kad reikia dairytis, stebėti aplinką. Ne veltui sakoma, kad vairuoti – reiškia numatyti, o šis reikalavimas galioja ir dviratininkams, rašoma pranešime spaudai.

Kitas galvosūkis velomanams – posūkis į kairę. Sukdami dviratininkai neįsitikina saugumu ir nepraleidžia iš paskos ar iš priekio važiuojančių transporto priemonių. Toks neapdairumas dažniausiai baigiasi susidūrimu. Abiem atvejais svarbu, kad dviratininkai neatsižvelgia į savo ir automobilio greičių skirtumus – kol dviratininkas lėtai daro manevrą, toli buvęs automobilis greitai priartėja ir dviratininkas nespėja atlikti manevro bei pasišalinti nuo automobilio važiavimo kelio.

Minėtina dar viena aktuali dviratininkų klaida – jie važiuoja per pėsčiųjų perėjas, neretai kerta gatvę ir kitose vietose nenulipdami nuo dviračio. LAKD primena, kad per pėsčiųjų perėją dviratį reikia persivesti, o ne važiuoti.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis šių metų liepos ir rugpjūčio mėnesiais net du dviratininkai žuvo darydami išvardytas klaidas. Kauno rajone 82 metų dviratininkas išvažiavo iš šalutinio kelio ir nepraleido pagrindiniu keliu važiavusio automobilio, o kitoje situacijoje Elektrėnuose 80 metų dviratininkas važiavo per pėsčiųjų perėją ir buvo partrenktas automobilio.

„Visi kelyje – automobilių vairuotojai, dviratininkai ir pėstieji – yra pilnateisiai eismo dalyviai. Nei vienas neturėtų jaustis pranašesnis ar gudresnis už kitus. Visiems galioja tos pačios kelių eismo taisyklės. Jei dviratininkas nesijaus greitesnis spūstyse ir nekirs kelio neleistinoje vietoje, jei vairuotojas sustos prie perėjos ar sukdamas į šoną įsitikins, kad niekam neužkerta kelio, o pėstysis laikysis bendrų taisyklių – ateityje tikrai turėsime mažiau įvykių ir daugiau išsaugotų gyvybių.

Aš už tai, kad kiekviena eismo dalyvių grupė turėtų nuosavą kokybišką infrastruktūrą – kelius, takus, šaligatvius. Tačiau dabartinė valstybės finansinė būklė neleidžia to visiškai užtikrinti: tad kol kas tiesiog linkiu visiems eismo dalyviais draugiškai pasidalinti keliu”, - sako LAKD direktorius Egidijus Skrodenis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Darželinukų mamos pyksta: vaikai grįžta alkani, o kainos šoktelėjo be jokio įspėjimo (610)

Kone pusantro šimto eurų – tokią sumą marijampolietė mama pamatė atėjusi pasiimti įmokos...

Jakeliūnas atsakė krizės tyrimo kritikams: tikslas nėra nubausti kaltuosius (1)

Parlamentinio ekonominės krizės tyrimo tikslas nėra rasti ir nubausti kaltuosius, sako Seimo...

Liudas Mažylis kandidatuos į Europos Parlamentą su konservatoriais atnaujinta 09.37 (200)

Antradienį Tėvynės Sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų ( TS–LKD ) pirmininkas...

Statistikos piniginėje nejaučia: labiausiai atlyginimai kilo daugiausiai uždirbantiems (158)

Oficiali statistika skelbia, kad lietuvių piniginės pilnėja – atlyginimai auga sparčiausiai per...

Lietuvos automobilių parko rutina nesikeičia: ukrainiečiai naudotus iš gatvių šluoja net nenusiėmę numerių (16)

Auganti Lietuvos automobilių rinka susiduria su rutina: į mūsų šalį toliau masiškai vežamos...

Širinskienė nerimsta: prašo etikos sargų ištirti, ar Landsbergio veikla yra suderinama su jo statusu (436)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkė Agnė Širinskienė kreipėsi į Seimo etikos ir...

Vieta, kur saugomi visi Lietuvos miškai: tik po 80 metų bus galima pjauti šitą daigelį (15)

GRYNAS.lt nutarė aplankyti Dubravos medelyną ir pasižiūrėti, kaip rūpinamasi Lietuvos miškų...

Atvirame vandenyne išgyveno 49 dienas (10)

Vienas Indonezijos paauglys septynias savaites išgyveno bangų blaškomas vandenyje, kai nuo lyno...

Grybauskaitė apie kainas: neigiama verslo reakcija rodo, kad tiksliai pataikėme (154)

Neigiama verslo reakcija į siūlomas pataisas dėl kainų ir konkurencijos parodo, kad tai iš tiesų...

Popiežius atsisveikino su Lietuva (17)

Popiežius Pranciškus atsisveikino su Lietuva . Vilniaus oro uoste Katalikų bažnyčios vadovą...