Kiek kainuoja geros padangos?

Atrodo, kad vasarines padangas išsirinkti paprasčiau nei žiemines, tačiau pašnekovai atskleidė, kad klaidų vis dėl to pasitaiko. Viena iš dažniausių – kai žmogus, norintis taupyti kurą, dėl nežinojimo nusiperka sportiniam važiavimui pritaikytas padangas.

„GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas teigė, kad padangas šiltajam metų sezonui besirenkantis nepatyręs pirkėjas svarbiausią informaciją randa specialiose padangų ženklinimo etiketėse. „Vasarą ženklinimas atitinka tai, ko reikia vartotojui: nurodomas stabdymas ant šlapio kelio, kuro taupymas, triukšmingumo lygis. Tai yra trys esminiai kriterijai, pagal kuriuos galima išsirinkti padangas“, - sakė pašnekovas.

Jo teigimu, perkant vasarines padangas labai svarbu įvertinti, ar jos padeda taupyti degalus. M. Jasiūnas įsitikinęs, kad geras pasirinkimas vasarą leidžia už degalus mokėti mažiau.

Be to, nenorint, kad vasarą į automobilio saloną skverbtųsi įkyrus triukšmas, vyras ragino perkant padangas gerai įsigilinti į jų triukšmo lygį. Pasak jo, 75 decibelai yra maksimali leistina triukšmo riba. O pasidomėjus, koks šiuo metu šioje srityje fiksuojamas geriausias rezultatas, M. Jasiūnas paminėjo 67 decibelus.

Kokios šio sezono padangų kainos? „GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje teigė, kad šiemet jos nuo pernai vasaros beveik nepakito – kainos nei didėjo, nei mažėjo. Paprašius paskaičiuoti, kiek šį sezoną reiktų išleisti norint nusipirkti geras padangas, M. Jasiūnas atskleidė, kad už „šešiolikinių“ (populiariausias dydis) „Premium“ klasės padangų komplektą tektų sumokėti maždaug 1200 Lt.

Kada vasarinių padangų užtenka dešimčiai sezonų?

Daugeliui vairuotojų kyla klausimas: kiek vidutiniškai tarnauja vasarinės padangas? Pašnekovas sakė, kad viskas priklauso nuo to, kiek vairuotojas šiltuoju metų sezonu nuvažiuoja. „Jei žmogus per vasarą nuvažiuos 5 tūkst. km, tai jam padangos gal ir 10 sezonų tarnaus. Bet jeigu jis nuvažiuoja 15-20 tūkst. km (dažniausias vartotojų vidurkis), gerų padangų dviems-trims sezonams turėtų užtekti“, – kalbėjo M. Jasiūnas.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas taip pat laikėsi nuomonės, kad naujomis vasarinėmis padangomis vidutiniškai galima įveikti 40 – 60 tūkst. km.

Mindaugas Jasiūnas
Vasarą ženklinimas atitinka tai, ko reikia vartotojui: nurodomas stabdymas ant šlapio kelio, kuro taupymas, triukšmingumo lygis. Tai yra trys esminiai kriterijai, pagal kuriuos galima išsirinkti padangas.
Jo teigimu, renkantis vasarines padangas pirmiausia reikia atkreipti dėmesį į jų pagaminimo datą. Vyras aiškino, kad geriau nesirinkti prekybininkų sandėlyje ilgus metus pragulėjusių padangų. Taip elgtis jis ragina ne tik dėl to, kad ilgai stovėjusios padangos praranda dalį pageidaujamų savybių, bet ir dėl to, kad sugadinus vieną komplekto padangą bus sunku jai rasti identišką pakaitalą.

Pašnekovo įsitikinimu, norint nusipirkti gerą vasarinį automobilio „apavą“ vertėtų pasikliauti pasaulyje pripažinimą pelniusio gamintojo produkcija. Be to, labai svarbu siekiant išsirinkti tinkamiausią prekę pagalvoti apie tai, kokiais keliais dažniausiai važinėsite.

„Prieš renkantis padangas reikia atsižvelgti į tai, kur važinėsite, ar esate ekstremalus vairuotojas. Jei esate sportiškas vairuotojas, jums reikės tokių padangų, kurios greičiau dėvisi. Tokiu atveju ji greičiau dėvisi ir „suvalgo“ daugiau kuro, bet jos sukibimas yra beprotiškai geras ant sauso kelio. Tuo tarpu energiją taupančių padangų sukibimas su kelio danga nėra toks geras, bet jos yra ilgaamžiškesnės ir labiau taupo kurą“, - kalbėjo P. Samėnas.

Pasidomėjus, ką „Melgos“ atstovas galvoja apie universalias padangas, jis prisiminė teiginį „tai, kas tinka viskam, netinka niekam“. Tačiau netrukus vyras pridėjo, kad mažesnė blogybė tokias padangas naudoti vasarą nei žiemą.

Būna ir taip: nori taupių padangų – nusiperka sportines

Kokias klaidas pirkėjai daro dažniausiai? P. Samėnas atskleidė, kad labai dažnai žmones suklaidina reklama: „Esminė klaida – kai žmogus pasiduoda reklamai ir padangas išsirenka ne pagal savo poreikius. Pavyzdžiui, vairuotas nelaksto dideliu greičiu, nori taupyti kurą, bet nusiperka sportines padangas.“

Continental“ atstovas Donatas Barcys savo ruožtu paminėjo kitą problemą. Anot jo, labai dažnai suklystama renkantis pigiausią variantą. Pašnekovas svarstė, kad dėl to gali nukentėti padangų kokybė ir vairuotojų saugumas.

Paprašius atskleisti, kiek, jo nuomone, reiktų išleisti gerai padangai, vyras aiškino, kad kainą lemia labai daug veiksnių, tačiau vis dėlto konkrečius skaičius įvardyti jis sutiko: „Gera R13 dydžio vasarinė padanga gali kainuoti nuo 100 Lt, o jau R20 ar R21 – nuo 1000 Lt. Galioja viena taisyklė - gera padanga nėra pigi.“

Norint išsirinkti geras vasarines padangas D. Barcys patarė pirmiausia atsakyti į keletą esminių klausimų: „Ar padanga gerai akvaplanuoja? Kokio ilgio yra stabdymo kelias šlapiame kelyje? Ar važiuojant posūkiuose šlapiame kelyje padanga gerai sukimba su keliu? Kokio ilgio yra stabdymo kelias sausame kelyje? Ar važiuojant posūkiuose sausame kelyje padanga gerai sukimba su keliu?“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (141)