aA
Šių metų gegužę prekybos tinklo „Maxima“ atliktas pirkėjų įpročių tyrimas parodė, kad šalies pirkėjai prekių kokybę dažniausiai vertina pasikliaudami ne tik objektyviais kriterijais, bet ir emocijomis ar asmeniniais įsitikinimais, – teigiama prekybos tinklo pranešime spaudai.
© Organizatorių archyvas

Pavyzdžiui, 79 proc. pirkėjų produkto kokybę vertina pagal jo kainą, 71 proc. – pagal prekės išvaizdą, dar kiek daugiau nei 60 proc. – vadovaudamiesi skonio bei kvapo pojūčiais.

Pasak verslo psichologės Beatričės Kaziliūnaitės, tokie pirkėjų pasirinkimai yra suprantamas reiškinys, nes didžiąją dalį žmogaus pasirinkimo sudaro būtent emociniai veiksniai, ypač jei tai kasdienio vartojimo nebrangios prekės. „Emociniai veiksniai gali būti įvairūs – maloni muzika, kvapai, mandagus aptarnavimas, patraukli pakuotė ar draugų rekomendacijos“, – teigė psichologė.

Iš tiesų, jei kiekvieną prekę rinktumėmės vadovaudamiesi tik objektyviais kokybės kriterijais, labai ilgai užtruktume. Tektų atidžiai skaityti etiketes, jas lyginti tarpusavyje, be to neretai kai kurių produktų kokybė labai panaši. Tam dažnai neturime laiko ar esame pavargę, todėl kasdienio apsipirkimo metu mūsų pasirinkimą dažnai lemia įpročiai ir subjektyvūs veiksniai, tokie kaip emocijos“, – sako B. Kaziliūnaitė.

To paties tyrimo metu paaiškėjo, kad vertindami kasdienių prekių kokybę, pirkėjai dažnai vadovaujasi išankstinėmis nuostatomis. Net trys iš keturių pirkėjų mano, kad už kokybiškas prekes tenka mokėti brangiau.

Tyrimas atskleidė: perkame kliaudamiesi emocijomis
© DELFI / Andrius Ufartas

Beveik kas antras yra įsitikinęs, kad ekologiškos ir vietinės lietuviškos prekės pasižymi aukštesne kokybe nei ne ekologiškos ar atvežtinės. Dar apie trečdalis pirkėjų mano, jog kokybiškoms prekėms paprastai netaikomos nuolaidos, o žymių gamintojų prekės yra kokybiškesnės.

Pasak verslo psichologės, įsitikinimas, jog vietos produktai yra kokybiškesni, yra labai dažnas reiškinys. Tam įtakos turi tai, jog vietinius produktus pirkėjai geriau pažįsta, juos dažniau mato parduotuvių lentynose. Be to, ne vienam šie produktai sukelia ir tam tikras emocijas, prisiminimus apie vaikystę, taigi ir savotišką nostalgiją.

B. Kaziliūnaitė pastebi, jog paprastai pirkėjai yra labiau linkę rinktis tuos produktus, kuriuos geriau pažįsta, dažniau mato. Pasak jos, psichologiškai tokios prekės pirkėjui atrodo patrauklesnės. Tiesa, pasitaiko ir atvirkštinių atvejų, kai kartą nusivylus prekės kokybe, pirkėjo sąmonėje susiformuoja neigiama nuostata ir apie kitus to paties prekės ženklo produktus.

Nors pirkėjai dažnai linkę vadovautis asmeniniais įpročiais ir įsitikinimais, tyrimo rezultatai parodė, jog šalies pirkėjai yra linkę skaityti prekių etiketes. Rinkdamiesi jų manymu kokybišką produktą, gyventojai dažniausiai atkreipia dėmesį į produkto galiojimo terminą ir informaciją apie produkto sudėtį. Taip elgiasi atitinkamai 87 ir 85 proc. pirkėjų.

Tiesa, produkto kokybę nurodanti klasė ar jo atitikimas tarptautiniams bei nacionaliniams kokybės standartams lietuviams ne tokie svarbūs. Į produkto kokybę žyminčią klasę dėmesį atkreipia tik kiek daugiau nei 40 proc., tuo tarpu kokybės standartų atitikimas svarbus apie 30 proc. pirkėjų.

Savitarnos kasos
Savitarnos kasos
© A.Aleksandravičiaus nuotr.

Pasak bendrovės „Maxima LT“ generalinio direktoriaus Žydrūno Valkerio, lietuviai kokybei skiria išties daug dėmesio. „Šalies pirkėjams svarbu ne tik kasdienių maisto produktų ar buities prekių kokybė, bet ir kokybiškas apsipirkimas. Šį lietuviai supranta kaip daugelio veiksnių kompleksą, į kurį patenka ne tik galimybė rinktis visada šviežius ir kokybiškus maisto produktus, bet ir unikalus asortimentas, galimybė rinktis jiems priimtiną kainą, taip pat įvairūs prekybiniai procesai“, – sako Ž. Valkeris.

Prekybos tinklo atlikto tyrimo duomenimis, daugiau nei 70 proc. pirkėjų svarbu jų poreikius atitinkanti lojalumo sistema, spartus ir mandagus aptarnavimas. Daugiau nei 60 proc. svarbu patogus parduotuvės suplanavimas – galimybė greitai ir patogiai rasti visas reikalingas prekes. Beveik tiek pat pirkėjų vertina ir patrauklų parduotuvės interjerą, švarią aplinką, maloniai skambančią muziką bei optimalią prekybos centro temperatūrą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kaunas ruošiasi pasitikti popiežių: piligrimai plūstą į Santaką visame Kauno Senamiestyje eismas sustojo (40)

Tokio sujudimo Kauno Senamiestis dar nematė. Dar neišaušus į Santaką ėmė plūsti žmonės, kur...

Bene keisčiausiame mieste pasaulyje savaitgalis kainuoja tūkstančius (14)

Bemaž pusė tūkstančio už viešbučio kambarį, šimtai už įėjimą į pramogų parką, o jame...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (512)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Orai: bus šalta ir lis (3)

Virš Skandinavijos besisukantis galingas žemo slėgio sūkurys į šalį atnešė rudenišką orą....

Apie audringą Grafininos ir jos vyro gyvenimą prabilo kaimynai ir pažįstami: abejonių dėl jų turtų kėlė viena detalė (2)

Buvusi „Olialia“ mergaitė Sandra Grafinina yra iki šiol ieškoma policijos – vieni teigia,...

Pasakoja apie slaptus bandymus su žmonėmis Rusijoje: instinktyviai dar mėginau įkvėpti (125)

Nepriklausomu informacijos kanalu „Proekt“, prie kurio darbuojasi tiriamąjį darbą dirbantys...

Nosį pasaulio čempionui sukruvinęs rusas turėjo brangiai sumokėti (74)

Anthony Joshua apgynė savo titulus, svarbiausioje bokso sunkiasvorių dvikovoje nokautavęs...

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1523)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (94)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Kraupus įvykis Vilniaus rajone: senolis įtariamas kaimynės, su kuria gėrė, nužudymu (5)

Popiežiaus viešnagės metu gausios policijos pareigūnų pajėgos skubėjo į Vilniaus rajone...