aA
Valdyti keleivinius lėktuvus – rimta ir atsakinga užduotis. Pilotai turi ilgus metus mokytis, kad pagaliau galėtų valdyti didelių, komercinius skrydžius vykdančių lėktuvų šturvalą.
Simuliatorius (asociatyvi nuotr.)
Simuliatorius (asociatyvi nuotr.)
© RIA/Scanpix

Vienas svarbių etapų – skrydžiai tikrus lėktuvus imituojančiuose simuliatoriuose. Juose pilotai mokomi valdyti tam tikro tipo lėktuvo modelį, susidoroti su ekstremaliomis sąlygomis ir sėkmingai jį nutupdyti.

Simuliatorių inžinierius Artūras Bartkevičius sutiko parodyti, kaip veikia šie treniruokliai, naudojami vadinamom tipo mokymo paskaitoms.

Tipo mokymas reiškia, kada pilotas mokosi skraidyti konkrečiu lėktuvo tipu arba, paprastai tariant, konkrečiu lėktuvo modeliu, nes pilotai gauna licenciją konkrečiam modeliui, ir negali pilotas, turintis licencija Boeing 737, skraidyti su Airbus 320 arba atvirkščiai. Visų pirma, skiriasi tiek skrydžių charakteristikos, tiek valdymo mygtukai, tiek filosofija visa gali skirtis, netgi, kaip bebūtų baisu, tam tikros avarijų suvaldymo procedūros gali būti skirtingos“, – pasakojo jis.

Simuliatoriai gaminami pagal įvairius lėktuvų modelius – Airbus, Boeing, SAAB. Filmavimas vyko būtent Boeing 737 CL lėktuvo modelyje, vidutiniškai talpinančiame 160-180 keleivių.

„Ypatingas jis tuo, kad tai vienas iš trumpo ir artimo nuotolio naudojamų lėktuvų. Jie vis dar naudojami tiek Europoje, tiek kituose geografiniuose regionuose. Jo konkurencinė klasė panaši kaip Airbus a320“ savo dydžiu, keleivių kiekiu, trauka ir skrydžių charakteristikomis“ – sakė A. Bartkevičius.

Simuliatorių inžinierius atskleidė, kad nors šie treniruokliai savo brangumu lėktuvams neprilygsta, kaina – tikrai milžiniška. Priklausomai nuo modelio, nusidevėjimo ir kitų faktorių – ji gali svyruoti nuo 1 iki 8-10 mln eurų.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Lietuvoje – dar 24 koronaviruso atvejai  iš viso – 382 užsikrėtę (403)

Sveikatos apsaugos ministerija skelbia, kad koronaviruso atvejų skaičius šalyje siekia jau 382....

Rusijos sostinėje – nerimo ženklai: Maskvoje paslapčia telkiami Putinui lojalūs kariai (620)

Šimtai kolonomis į Maskvą judančių autobusų, pažymėti „atsargiai – vaikai“. Tokius...

Orlaivis su kroviniu iš Kinijos – jau Kaune (24)

Šeštadienį į Kauno oro uostą atgabentas medicininių apsaugos priemonių krovinys.

Klaipėdos universitetinės ligoninės vyr. gydytojas: jeigu vienkartines priemones naudojo sterilizuotas, nematau nieko blogo (22)

Paaiškėjus, kad Kauno klinikinėje ligoninėje vienkartinės apsaugos priemonės galėjo būti...

Koronaviruso infekcija nustatyta Klaipėdos ligoninės medikui (35)

Koronaviruso infekcija šeštadienio naktį buvo nustatyta Klaipėdos universitetinės ligoninės...

Tomas Sinickis. Ne pramogų pasaulėlio oligarchėliams šiuo metu labiausiai reikia pagalbos (233)

Susirūpinęs kultūros žmonių padėtimi, vakar naktį, apie 01:00 val., parašiau redaktorei...

Vaiko kambarys: ką turi žinoti paauglys prieš prasidedant brendimo laikotarpiui?

Paauglystė – nelengvas laikotarpis ne tik pačiam vaikui, bet ir jo tėveliams. Kaip paruošti...

Atkakliausius auklės baudomis: prie jūros traukia būriais, klesti prekyba iš automobilių (925)

Perspėjimai nesibūriuoti viešose vietose skamba jau ne vieną savaitę, tačiau vienas aikšteles...

Italijoje ir Ispanijoje – rekordiškai daug mirčių, Trumpas pasitelkė karo atvejais numatomus įgaliojimus (117)

Pasaulyje nenumaldomai augant naujuoju koronavirusu užsikrėtusių žmonių skaičiui, Italijoje...

Lietuvos ambasadorė Kinijoje: mums dar labai pasisekė – sandėliai tiesiog iššluojami (91)

Lietuvos ambasadorė Kinijoje Ina Marčiulionytė teigia, kad vėliausiai pirmadienį Lietuvą pasieks...

|Maža didelių žinių kaina