aA
Saugaus atstumo nesilaikymas Vilniaus Geležinio Vilko gatve važiavusiems vairuotojams sugadino ir automobilius, ir nuotaiką. Skubantiems vilniečiams kelionės tikslo greičiau pasiekti nepavyko. Padaryta klaida subjaurojo net 8 susidūrusius automobilius. Laimei, jų keleiviai nenukentėjo. Kur slypi avarijos priežastys?
Avarija Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Andrius Ufartas

Praėjusį pirmadienį 8.16 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas pranešimas apie tai, kad Vilniuje, Geležinio Vilko gatvėje, nusileidus nuo Ukmergės g., susidūrė aštuoni automobiliai.

Pirminiais duomenimis, žmonės nenukentėjo. Informacija apie įvykį perduota Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui. Mieste susidarė didžiulės spūstys.

Saugus atstumas – 2 sekundžių tarpas

UAB „Automotoera“ vairavimo instruktoriui Renatui Usavičiui skaudu žiūrėti į tokius eismo įvykius. „Tai parodo, kad mes dar vis vairuojame neatsakingai. Turime būti visada pasiruošę įvairiems netikėtumams ir numatyti kitų vairuotojų veiksmus kelyje. Geriau išvažiuoti 10-15 min ankščiau įvertinant, kad gali būti spūstys ir kiti nenumatyti atvejai, tai nereiktų taip skubėti“, – teigia jis.

Anot jo, pagrindinė priežastis, kodėl susiduria keletas ta pačia kryptimi judančių automobilių – saugaus atstumo nesilaikymas. Šįkart dėl šios priežasties buvo sudaužyti net aštuoni automobiliai.

„Važiuojant rekomenduojama laikytis pusės spidometro rodmens atstumo. 60 km/val – 30 metrų atstumas, o tai yra apie 2 sekundžių tarpas tarp automobilių. Esant šlapiai kelio dangai turi būti palaikomas 3 sekundžių tarpas tarp automobilių. Dažnai vairuotojai nestebi situacijos priekyje važiuojančių automobilių. Tai atsitinka dažniausiai tada, kai vairuotojai kažkur skuba“, – aiškina vairavimo instruktorius.

R. Usavičius teigia, jog patekus į tokią avariją gali laukti įvairios pasekmės. Viskas priklauso nuo mašinų greičio, kelio būklės, automobilių susidūrimo kampų.

„Tai gali būti kaip techninė avarija, o gali ir nukentėti žmonės. Mašinos nuo smūgio gali nuvažiuoti į atitvarus arba išvažiuoti į kitą eismo juostą, kur gali kliudyti kitas transporto priemones. Tokio eismo įvykio pasekmės gali būti labai įvairios“, – aiškina jis.

Jo manymu, kiti vairuotojai turėtų iš šio įvykio pasimokyti, kad geriau išvažiuoti šiek tiek anksčiau ir, nepažeidžiant kelių eismo taisyklių, nusigauti į reikiamą vietą, o tuo pačiu įvertinti ir oro sąlygas.

„Esant blogoms oro sąlygoms pablogėja matomumas, o esant šlapiai kelio dangai pailgėja stabdymo kelias. Reikėtų atidžiau stebėti, kas vyksta eisme, iš anksto numatyti galimas pasekmes. Stengtis visą dėmesį sutelkti į kelią, nesinaudoti telefonu esant už vairo, nes tai blaško vairuotojo dėmesį“, – perspėja R. Usavičius.

Sveikata įprastai nukenčia mažiau nei automobilis

VšĮ vairavimo mokyklos „Autoaidas“ vairuotojų mokytoją Jeleną Čepaitienę Geležinio Vilko gatvėje įvykusios avarijos mastas nustebino. Ji atkreipia dėmesį į tai, jog panašios avarijos žmogaus sveikatai ir gyvybei nėra tokios pavojingos, tačiau avarijų metu apgadinami automobiliai neatsargiems vairuotojams kainuoja brangiai.

„Avarijos, kurių metu susiduria didelis skaičius automobilių, dažniausiai kyla dėl dėmesio koncentracijos trūkumo, saugaus atstumo nepaisymo, žinių stokos. Tokiose avarijose pirmiausia rizikuojama pinigais ir reputacija“, – teigia ji.

Taip pat vairuotojų mokytoja primena vertingą patarimą, kuriuo turėtų vadovautis visi vairuotojai: leistinas greitis visiems vienodas, o saugus – kiekvienam savas.

Tuo metu Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Paulius Radvilavičius vairuotojams primena, kad jiems būtina ne tik laikytis kelių eismo taisyklių, bet ir niekuomet neprarasti budrumo ir būti kiek įmanoma atsargesniais. Būtina atsižvelgti į eismo padėtį ir, esant sunkesnėms sąlygoms, rinktis ne maksimalų leistiną, bet saugų greitį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po protesto akcijos mokytojai lieka ŠMM: nuotaikos dabar kitos (496)

Prieš protesto akciją ministerijoje budintys mokytojai su ašaromis akyse kalbėjo, kad nuotaika...

Kuria naują tvarką: nepatenkinti gydytojų darbu galės reikalauti pinigų (76)

Sveikatos apsaugos ministerijos siūlomas „žalos be kaltės“ modelis pacientams leistų...

Orai: lietų ir šlapdribą pakeis sniego pusnys (21)

Pirmadienį orus lems ciklonas keliaujantis nuo Atlanto vandenyno . Dangumi plauks niūrūs,...

Taupyklės ir sankcijos: kaip subyrėjo rublio ir naftos kainų ryšys (30)

Pastarąjį kartą žaliavinės naftos kainos staigiai smigo žemyn 2015 metų pabaigoje, patraukdamos...

Skvernelis nepanoro LVŽS frakcijos narių priimti į vyriausybę (62)

Nors ir nedidelė tikimybė, kaip parodė balsavimas Seime, bet, jeigu daugiausia konservatorių...

Lūžis parduotuvių lentynose: lietuviški obuoliai brangesni už bananus (70)

Šį rudenį parduotuvių lentynose pakankamai daug permainų, kurios stebina. Kinta tiek kainos, tiek...

Psichologines bėdas pripažinęs Suttonas – apie santykius su Adomaičiu ir „Instagram“ žinutes (6)

Rungtynėse Europos taurėje ir su Panevėžio „Lietkabeliu“ prastai pasirodęs Dominique‘as...

Ministras: emigracija nėra nieko blogo, mes gal kartais dramatizuojame situaciją (72)

Emigracijos patirtis yra labai sveika ir gyventojų išvykimas kartais gal per daug dramatizuojamas,...

Suskaičiavo pėsčiųjų klaidas: į perėjas su ausinėmis, neapsižvalgius ir net nesulaukus žalios (35)

Ryte skubėdami į darbus, lydėdami vaikus į mokyklas ir eidami per perėjas, beveik pusė...

Meghan Markle ir Kate Middleton nesutaria žymiai seniau, nei manyta – išdavė tam tikri ženklai, bet niekas nepastebėjo (12)

Kalbos apie Meghan Markle ir Kate Middleton nesutarimus, panašu, įgauna pagreitį. Keista, jog...