Saugaus atstumo nesilaikymas Vilniaus Geležinio Vilko gatve važiavusiems vairuotojams sugadino ir automobilius, ir nuotaiką. Skubantiems vilniečiams kelionės tikslo greičiau pasiekti nepavyko. Padaryta klaida subjaurojo net 8 susidūrusius automobilius. Laimei, jų keleiviai nenukentėjo. Kur slypi avarijos priežastys?
Avarija Geležinio vilko gatvėje
© DELFI / Andrius Ufartas

Praėjusį pirmadienį 8.16 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas pranešimas apie tai, kad Vilniuje, Geležinio Vilko gatvėje, nusileidus nuo Ukmergės g., susidūrė aštuoni automobiliai.

Pirminiais duomenimis, žmonės nenukentėjo. Informacija apie įvykį perduota Vilniaus apskrities vyriausiajam policijos komisariatui. Mieste susidarė didžiulės spūstys.

Saugus atstumas – 2 sekundžių tarpas

UAB „Automotoera“ vairavimo instruktoriui Renatui Usavičiui skaudu žiūrėti į tokius eismo įvykius. „Tai parodo, kad mes dar vis vairuojame neatsakingai. Turime būti visada pasiruošę įvairiems netikėtumams ir numatyti kitų vairuotojų veiksmus kelyje. Geriau išvažiuoti 10-15 min ankščiau įvertinant, kad gali būti spūstys ir kiti nenumatyti atvejai, tai nereiktų taip skubėti“, – teigia jis.

Anot jo, pagrindinė priežastis, kodėl susiduria keletas ta pačia kryptimi judančių automobilių – saugaus atstumo nesilaikymas. Šįkart dėl šios priežasties buvo sudaužyti net aštuoni automobiliai.

„Važiuojant rekomenduojama laikytis pusės spidometro rodmens atstumo. 60 km/val – 30 metrų atstumas, o tai yra apie 2 sekundžių tarpas tarp automobilių. Esant šlapiai kelio dangai turi būti palaikomas 3 sekundžių tarpas tarp automobilių. Dažnai vairuotojai nestebi situacijos priekyje važiuojančių automobilių. Tai atsitinka dažniausiai tada, kai vairuotojai kažkur skuba“, – aiškina vairavimo instruktorius.

R. Usavičius teigia, jog patekus į tokią avariją gali laukti įvairios pasekmės. Viskas priklauso nuo mašinų greičio, kelio būklės, automobilių susidūrimo kampų.

„Tai gali būti kaip techninė avarija, o gali ir nukentėti žmonės. Mašinos nuo smūgio gali nuvažiuoti į atitvarus arba išvažiuoti į kitą eismo juostą, kur gali kliudyti kitas transporto priemones. Tokio eismo įvykio pasekmės gali būti labai įvairios“, – aiškina jis.

Jo manymu, kiti vairuotojai turėtų iš šio įvykio pasimokyti, kad geriau išvažiuoti šiek tiek anksčiau ir, nepažeidžiant kelių eismo taisyklių, nusigauti į reikiamą vietą, o tuo pačiu įvertinti ir oro sąlygas.

„Esant blogoms oro sąlygoms pablogėja matomumas, o esant šlapiai kelio dangai pailgėja stabdymo kelias. Reikėtų atidžiau stebėti, kas vyksta eisme, iš anksto numatyti galimas pasekmes. Stengtis visą dėmesį sutelkti į kelią, nesinaudoti telefonu esant už vairo, nes tai blaško vairuotojo dėmesį“, – perspėja R. Usavičius.

Sveikata įprastai nukenčia mažiau nei automobilis

VšĮ vairavimo mokyklos „Autoaidas“ vairuotojų mokytoją Jeleną Čepaitienę Geležinio Vilko gatvėje įvykusios avarijos mastas nustebino. Ji atkreipia dėmesį į tai, jog panašios avarijos žmogaus sveikatai ir gyvybei nėra tokios pavojingos, tačiau avarijų metu apgadinami automobiliai neatsargiems vairuotojams kainuoja brangiai.

„Avarijos, kurių metu susiduria didelis skaičius automobilių, dažniausiai kyla dėl dėmesio koncentracijos trūkumo, saugaus atstumo nepaisymo, žinių stokos. Tokiose avarijose pirmiausia rizikuojama pinigais ir reputacija“, – teigia ji.

Taip pat vairuotojų mokytoja primena vertingą patarimą, kuriuo turėtų vadovautis visi vairuotojai: leistinas greitis visiems vienodas, o saugus – kiekvienam savas.

Tuo metu Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas Paulius Radvilavičius vairuotojams primena, kad jiems būtina ne tik laikytis kelių eismo taisyklių, bet ir niekuomet neprarasti budrumo ir būti kiek įmanoma atsargesniais. Būtina atsižvelgti į eismo padėtį ir, esant sunkesnėms sąlygoms, rinktis ne maksimalų leistiną, bet saugų greitį.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Amžius – svarbus rodiklis imant būsto paskolą (52)

Jei esate vyresnio amžiaus ir norite pasiimti paskolą, bankai jos gali ir nesuteikti.

Iš kuklios sumos išgyvenantis daugiavaikis tėtis prisipažino: ne finansiniai sunkumai yra didžiausias iššūkis (96)

800-1100 eurų – iš tokių mėnesinių pajamų Mažeikiuose gyvena Juozo daugiavaikė šeima ....

Ekspertai juokauja: jei toks bus Karbauskio pasirinkimas, tai Vilniau, laikykis (362)

Europarlamentaro Antano Guogos vis dažnesni pasirodymai valstiečių-žaliųjų draugijoje ėmė...

Pajuokauti sumanę Laisvės alėją rekonstruojantys darbininkai netikėtai pateko į kadrą (10)

Karštą vasaros dieną rekonstruojamoje kauniečių pamėgtos Laisvės alėjos dalyje vyko...

Trumpas priėmė Putino iššūkį: šių ginklavimosi varžybų Kremlius tęsti tiesiog nepajėgs (1611)

Tebūnie ginklavimosi varžybos. Mes juos pranoksime visur. Taip dar 2016-ųjų gruodį sakė tuomet...

Įrengė 22 kv. metrų butą Vilniaus senamiestyje: čia tikrai galima gyventi ir dviese (125)

Mažas butas, jeigu yra tinkamai įrengtas, gali būti puiki erdvė gyventi jaunam žmogui arba net...

Mažai purinų turinti dieta: naudinga sergantiems kai kuriomis ligomis ir sveikiems (1)

Sveikatos priežiūros profesionalai dažnai rekomenduoja mažai purinų turinčią dietą...

Kontraversiškiausias Italijos miestas: čia aistringas ir nepagražintas gyvenimas žada nepamirštamas atostogas (9)

Neapolis – miestas su daugybe epitetų. Jį vadina pačiu kontraversiškiausiu, spalvingiausiu,...

Charleso žmona Camilla ruošiasi tapti karaliene: nepaisant intrigų bei veidmainiavimo, jai skrieja ir komplimentai (24)

Kai princas Charlesas paveldės sostą, šalia jo, kaip ir dabar, bus mylima žmona Kornvalio...

Atostogos Lenkijos pajūryje: ar tikrai pasijausite kaip ponai? (152)

Lenkijos pajūris yra tiek daug aprašytas ir prigirtas, kad kartais darosi sunku atskirti realią...