aA
Priešingai populiariam įsitikinimui, eismo įvykiui įvykti nebūtinai reikia dviejų ar daugiau eismo dalyvių. Neretai nemalonumų vairuotojai sau prisidaro net ir būdami visiškai vieni kelyje. Tokiais atvejais be paties eismo įvykio kaltininko nukenčia ir pakelės medžiai, stulpai, privačių valdų tvoros ar garažų vartai. Eismo įvykių, kuriuose dalyvavo tik viena transporto priemonė, skaičius šiemet, lyginant su praėjusiais metais, išaugo 65 proc., teigia Europos bendrovės „Ergo Insurance“ Lietuvoje.
Automobilis, įsirėžęs į stulpą
© DELFI (R.Gečiūnaitės nuotr.)

Iš viso nuo metų pradžios draudimo įmonė užfiksavo daugiau nei 280 tokių avarijų, o jų metu gyventojų turtui padaryta žalos už beveik 300 tūkst. eurų. Vieno iš eismo įvykių metu automobilis rėžėsi į medį, o išmokos suma siekė net 13 tūkst. eurų. Pernai per tą patį laikotarpį registruota beveik 170 eismo įvykių, kuriose dalyvavo tik viena transporto priemonė. Gyventojams dėl šių incidentų metu patirtų nuostolių išmokėta daugiau kaip 160 tūkst. eurų draudimo išmokų.

„Vairuotojai dažnai pamiršta, kad kelyje atsargiai ir dėmesingai elgtis reikia ne tik esant intensyviam eismui ar tose vietose, kur gausu automobilių, pėsčiųjų, dviratininkų. Net ir tuomet, kai aplinkui nėra nė gyvos dvasios ir, atrodytų, prie vairo būtų galima leisti sau labiau atsipalaiduoti, rečiau žvilgtelėti pro galinio vaizdo veidrodėlius ar netgi stipriau nei leidžiama spustelėti akceleratoriaus pedalą, to daryti tikrai nereikėtų. Dažnai tai tampa lemtinga klaida, dėl kurios vėliau tenka gailėtis“, – sako „Ergo Insurance“ Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Anot draudimo eksperto, vis dar gana dažnos ir situacijos, kai vairuotojai su automobiliais neišsitenka nuosavuose kiemuose, garažuose ar stovėjimo aikštelėse. Tokiais atvejais išverčiami įvairūs stulpeliai, atitvarai, apgadinami garažų vartai ar pastatų sienos bei, žinoma pačios transporto priemonės. R. Bieliausko teigimu, vairuotojui nesant tikram, ar ribotame plote pavyks apsisukti, prisiparkuoti, pravažiuoti pro vartus, jei įmanoma, reikėtų paprašyti keleivių ar aplinkinių, kad šie pagelbėtų vairuotojui – išlipę iš automobilio pareguliuotų, iš šalies įvertintų situaciją, atstumą nuo kliūčių ir galimybes sėkmingai pravažiuoti.

„Gerai bent tai, kad kiemuose ir aikštelėse paprastai nenukenčia žmonės ir atsiperkama tik finansiniais nuostoliais. Priešingai, nei tuomet, kai vairuotojas pajunta per daug laisvės ir mano tuščiame kelyje galintis važiuoti kaip tinkamas. Pernelyg didelis pasitikėjimas savo įgūdžiais prie vairo yra viena dažniausių priežasčių, kodėl, net ir nesant kitų eismo dalyvių, transporto priemonės skrieja nuo važiuojamosios kelio dalies, trenkiasi į kelio atitvarus ar medžius, atsiduria grioviuose ar kitokiu labai nemaloniu ir pavojingu būdu baigia savo kelionę“, – sako R. Bieliauskas.

Pasak „Ergo Insurance“ Lietuvoje atstovo, dažnai vairuotojams koją pakiša ir nepalankios oro sąlygos, slidi kelio danga, dėl kuriuos automobilis neretai nesuvaldomas, apgadinamas pats ir pridaro žalos trečiųjų šalių turtui. Kartais, R. Bieliausko teigimu, kaltas būna paprasčiausias vairuotojų išsiblaškymas ir neapdairumas – pastačius automobilį įkalnėje pamirštama įjungti rankinį stabdį, važiuojant atbuline eiga gerai neapsidairoma, nesugebama tinkamai įvertinti atstumo nuo įvairių kliūčių.

„Kalbant apie nuostolius, net jei eismo įvykyje dalyvauja tik viena transporto priemonė, kitų asmenų turtui padarytą žalą tokiu atveju atlygina draudimo bendrovė. Žinoma, su sąlyga, kad transporto priemonė yra apdraustas privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu. Savo automobiliui padarytos žalos atlyginimo, nesant kito eismo dalyvio kaltės, gali tikėtis Kasko draudimu pasirūpinę vairuotojai“, – primena R. Bieliauskas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (583)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (328)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Kirkilas apie prieš krizę pakeltas pensijas: ir dabar manau, kad pasielgėme teisingai (39)

Seimo pirmininko pavaduotojas Gediminas Kirkilas pripažįsta, kad 2006–2008 metais užimdamas...

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas LRT tyrimas (163)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

„Ryanair“ atšaukia šimtus skrydžių: laukia didžiausias streikas per visą bendrovės istoriją (3)

Penktadienį, rugsėjo 28 d., „Ryanair“ pilotai surengs streiką, kuris, jų teigimu, bus...

Darosi nejuokinga: kol rinktinei vadovaus Adomaitis, Motiejūnas nebus į ją kviečiamas? (19)

Donatas Motiejūnas nusprendė nutraukti tylą ir atvirai prakalbo apie konfliktą su Lietuvos...

Paaiškėjus įžūliam melui, iš „Mis Ukraina“ konkurso nugalėtojos atimta karūna

Rugsėjo 20 d. Ukrainos sostinėje Kijeve vykusio grožio konkurso „Mis Ukraina“ nugalėtoja...

Pranckietis piktinasi opozicija: jie nedirba savo darbo (36)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis piktinasi opozicija, kuriai atsisakius registruotis...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (9)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (189)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...