aA
Prieš daugiau nei 40 metų viename niekuo neišsiskiriančiame prekybos centre trys studentai įkūrė kavinę. Nestokodami sveiko humoro ir hipiškos pasaulėžiūros, logotipu jie pasirinko... vilioklę undinę apnuoginta krūtine ir dviem uodegomis.
Starbucks coffee
Starbucks coffee
© Gamintojo nuotr.

Galbūt sprendimas būtų buvęs kitoks, jei jie būtų numatę, kad ateityje iš mažos kavinukės išaugs pasaulinis tinklas, kasdien visame pasaulyje parduodantis šimtus tūkstančių kavos puodelių, o prekės ženklas „Starbucks“ taps vienu žinomiausių tarptautinių prekės ženklų.

Ar pasigendame „Starbucks“ Lietuvoje?

Ko gero, šiuo metu didžiausias pasaulyje kavinių tinklas puikiai išsiverstų be reklamos. Gimtosiose JAV „Starbucks“ pavadinimas jau virto kone bendriniu žodžiu. Kalbėdami apie vietą, kurioje galima nusipirkti kavos, amerikiečiai ilgai nesvarstydami sako „Starbucks“, nors kavinė, apie kurią kalbama, gali vadintis visai kitaip.

O ką šis ženklas reiškia Jums? Spalio 20-28 d. visus DELFI.lt lankytojus kviečiame atiduoti balsą rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“ už vieną iš 10-ies garsių prekės ženklų, tarp kurių – ne tik „Starbucks“, bet „Burger King“, „Dunkin‘ Donuts“ bei kiti.

Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių vardų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje vyksiančioje didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“, kur ieškos partnerių verslo plėtrai.

Kavinė, kurioje lankėsi visas pasaulis

Pirmasis „Starbucks“ kavos puodelis buvo parduotas 1971 m. kovo 30 d. Sietle, kur trys San Francisko universiteto studentai Jerry Baldwin, Zev Siegl ir Gordon Bowker pradėjo savo kavos verslą. Po 16 metų drąsioji logotipo undinėlė buvo šiek tiek pakeista – paslėptos ir undinėlės uodegos, ir krūtinė.

Bet didžiausias pokytis buvo tas, kad per kelis dešimtmečius vieną „Starbucks“ prekystalį pakeitė dešimtys tūkstančių kavinių visame pasaulyje. Šiandien „Starbucks“ kavos galima paragauti JAV, Europoje, Azijoje bei Pietų Amerikoje. Įspūdinga ne tik plati kavinių geografija, bet ir jų skaičius. Pavyzdžiui, JAV „Starbucks“ turi daugiau nei 13 tūkst. kavinių, per tūkstantį Kinijoje ir Kanadoje.

Patikrintas sėkmės receptas

Viena „Starbucks“ sėkmės paslapčių – sugebėjimas išlaikyti savo įvaizdį ir kokybės standartus visame pasaulyje. „Starbucks“ yra vienas iš daugelio garsių restoranų ir kavinių tinklų, kurių sėkmingai tarptautinei verslo plėtrai padeda franšizavimas.

Verslininkas, įsigydamas franšizę, gauna ne tik žinomą prekės ženklą, bet ir patikrintą verslo modelį. Franšizės davėjas paprastai nustato tam tikrus reikalavimus franšizės gavėjui. Pavyzdžiui, kaip turi būti gaminama kava, atrodyti kavinė ir t. t. Tokiu būdu franšizės davėjas atskleidžia savo sėkmės receptą, kuris susideda iš daugybės detalių.

„Pasaulyje kavos išsinešimui rinkoje veikia nemažai franšizės pagrindu veikiančių verslų, nes tai labai patogu jų greitai plėtrai.

Tarp jų yra tokie pasaulyje žinomi tinklai kaip „Costa Coffee“, „Esquires Coffee“ ir „Dunkin‘ Donuts“. Beje, „Esquires Coffee“ atstovai dalyvaus ir franšizės gavėjų ieškos „Franchise Hub Expo 2014“ parodoje Vilniuje. Pažymėtina ir tai, kad Lietuvoje išpopuliarėjęs kavinių tinklas „Coffee Inn“ taip pat eksperimentavo su franšizavimu – keli jo padaliniai veikia franšizės pagrindu.

Franšizavimas yra toks populiarus kavos išsinešimo srityje pirmiausia todėl, kad tokios franšizės įsigijimo ir verslo vystymo kaštai yra mažesni, lyginant su tarptautiniu mastu žinomų restoranų franšizėmis, o paklausa kavai išsinešti sparčiai auga. Užtenka pagalvoti, ko vertas prekės ženklo žinomumas ir kiek lėšų rinkodarai jis leidžia sutaupyti“, – sako strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas, franšizavimo ekspertas Ilja Malkin.

Išsamiau apie franšizavimo privalumus bus galima sužinoti „Franchise Hub Expo 2014“ renginiuose Vilniuje, kurie įvyks lapkričio 12 d. 

„Franchise Hub Expo 2014“ – tai jau ketvirtus metus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys. Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje. Daugiau informacijos http://www.franchisehub.eu.

„Franchise Hub Expo 2014“ paroda rengiama įgyvendinant Projektą „Bendradarbiavimo tinklo franšizavimo srityje sukūrimas Latvijos-Lietuvos-Baltarusijos pasienio regione“ (Projekto Nr. LLB-2-168), kurio pagrindinis tikslas – Latvijos-Lietuvos-Baltarusijos pasienio regionų bendradarbiavimo tinklo franšizavimo srityje kūrimas ir vystymas didinant franšizavimo verslo modelio žinomumą, įgyvendina Lietuvos verslo darbdavių konfederacija su partneriais Latvijos Universitetu ir Respublikine verslumo konfederacija.

Projektas finansuojamas pagal Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programą. Projektui skirtos Europos Sąjungos paramos suma yra 387 585,00 EUR (1 338 253,00 Lt).

Projektas „Laukiamiausias prekės ženklas“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Pasidalijo istorija iš Lietuvos provincijos: pastebėjo, kad vaiko pinigai padidėjo, iš netikėtos detalės (265)

„Alkoholis – nesirenka. Tokios problemos kaip alkoholis, smurtas – jos nepriklauso nuo...

Autoritetingas teisininkas su nerimu stebi pokyčius Vokietijoje: kas vyksta su galingiausia Europos valstybe? (130)

Vokietijoje nyksta piliečių pasitikėjimas politika. O visuomenė be pasitikėjimo, anot politologo...

Išnuomoti būstą Kaune nebėra paprasta, bet čia – pelningiau nei Vilniuje (34)

Kaune plečiantis pramonei, didėjant gerai apmokamų darbo vietų skaičiui į tai reaguoja ir...

Situaciją pasiruošęs taisyti Maskoliūnas: dabar toje kėdėje sėdžiu su blogu kvapu (45)

Po gėdingo pralaimėjimo Belgijoje Lietuvos rinktinė turės šansą reabilituotis pirmadienį savų...

Vilniuje, sankryžoje, susidūrė į grupines muštynes skubėjusių policininkų automobiliai (348)

Sekmadienio rytą Vilniaus senamiestyje kilo grupinės muštynės: susikovė baltieji su...

Kauno darželių absurdas tęsiasi – dėl vienos klaidos tėvai už dvi dienas sumokėjo mėnesio kainą (5)

Nemaniau, kad teks viešai dalintis skauduliais, kuriuos patyriau pastarosiomis dienomis. Vis dėlto...

Ištyrė, kiek lietuvių viršija greitį ir kas priverčia pristabdyti (178)

Nors greičio viršijimas yra dažniausia tragiškai pasibaigusių avarijų priežastis, adrenalino...

Žiauriausias skerdynes pokario Europoje matęs taikdarys: jie žiūrėjo į mus su viltimi ir baime, o mes negalėjome nieko padaryti

Liepos 12-osios vakare pirmieji autobusai kirto fronto liniją ir pasiekė Kladanji pabėgėlių...

Pasidalino sėkmės istorija: atokiame Lietuvos kaime sukūrė perspektyvų verslą (11)

Kai sutinki atokiame Dotnuvos seniūnijos (Kėdainių raj.) vienkiemyje įsikūrusią energingą ir...

Lenkijoje rasti vaiko kaulai – jau pabuvoję milžiniško paukščio skrandyje (10)

Iki pat pastarojo meto seniausiomis Lenkijoje iškastomis žmogaus fosilijomis buvo laikyti trys...

|Maža didelių žinių kaina