Galbūt sprendimas būtų buvęs kitoks, jei jie būtų numatę, kad ateityje iš mažos kavinukės išaugs pasaulinis tinklas, kasdien visame pasaulyje parduodantis šimtus tūkstančių kavos puodelių, o prekės ženklas „Starbucks“ taps vienu žinomiausių tarptautinių prekės ženklų.

Ar pasigendame „Starbucks“ Lietuvoje?

Ko gero, šiuo metu didžiausias pasaulyje kavinių tinklas puikiai išsiverstų be reklamos. Gimtosiose JAV „Starbucks“ pavadinimas jau virto kone bendriniu žodžiu. Kalbėdami apie vietą, kurioje galima nusipirkti kavos, amerikiečiai ilgai nesvarstydami sako „Starbucks“, nors kavinė, apie kurią kalbama, gali vadintis visai kitaip.

O ką šis ženklas reiškia Jums? Spalio 20-28 d. visus DELFI.lt lankytojus kviečiame atiduoti balsą rubrikoje „Laukiamiausias prekės ženklas“ už vieną iš 10-ies garsių prekės ženklų, tarp kurių – ne tik „Starbucks“, bet „Burger King“, „Dunkin‘ Donuts“ bei kiti.

Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių vardų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje vyksiančioje didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“, kur ieškos partnerių verslo plėtrai.

Kavinė, kurioje lankėsi visas pasaulis

Pirmasis „Starbucks“ kavos puodelis buvo parduotas 1971 m. kovo 30 d. Sietle, kur trys San Francisko universiteto studentai Jerry Baldwin, Zev Siegl ir Gordon Bowker pradėjo savo kavos verslą. Po 16 metų drąsioji logotipo undinėlė buvo šiek tiek pakeista – paslėptos ir undinėlės uodegos, ir krūtinė.

Bet didžiausias pokytis buvo tas, kad per kelis dešimtmečius vieną „Starbucks“ prekystalį pakeitė dešimtys tūkstančių kavinių visame pasaulyje. Šiandien „Starbucks“ kavos galima paragauti JAV, Europoje, Azijoje bei Pietų Amerikoje. Įspūdinga ne tik plati kavinių geografija, bet ir jų skaičius. Pavyzdžiui, JAV „Starbucks“ turi daugiau nei 13 tūkst. kavinių, per tūkstantį Kinijoje ir Kanadoje.

Patikrintas sėkmės receptas

Viena „Starbucks“ sėkmės paslapčių – sugebėjimas išlaikyti savo įvaizdį ir kokybės standartus visame pasaulyje. „Starbucks“ yra vienas iš daugelio garsių restoranų ir kavinių tinklų, kurių sėkmingai tarptautinei verslo plėtrai padeda franšizavimas.

Verslininkas, įsigydamas franšizę, gauna ne tik žinomą prekės ženklą, bet ir patikrintą verslo modelį. Franšizės davėjas paprastai nustato tam tikrus reikalavimus franšizės gavėjui. Pavyzdžiui, kaip turi būti gaminama kava, atrodyti kavinė ir t. t. Tokiu būdu franšizės davėjas atskleidžia savo sėkmės receptą, kuris susideda iš daugybės detalių.

„Pasaulyje kavos išsinešimui rinkoje veikia nemažai franšizės pagrindu veikiančių verslų, nes tai labai patogu jų greitai plėtrai.

Tarp jų yra tokie pasaulyje žinomi tinklai kaip „Costa Coffee“, „Esquires Coffee“ ir „Dunkin‘ Donuts“. Beje, „Esquires Coffee“ atstovai dalyvaus ir franšizės gavėjų ieškos „Franchise Hub Expo 2014“ parodoje Vilniuje. Pažymėtina ir tai, kad Lietuvoje išpopuliarėjęs kavinių tinklas „Coffee Inn“ taip pat eksperimentavo su franšizavimu – keli jo padaliniai veikia franšizės pagrindu.

Franšizavimas yra toks populiarus kavos išsinešimo srityje pirmiausia todėl, kad tokios franšizės įsigijimo ir verslo vystymo kaštai yra mažesni, lyginant su tarptautiniu mastu žinomų restoranų franšizėmis, o paklausa kavai išsinešti sparčiai auga. Užtenka pagalvoti, ko vertas prekės ženklo žinomumas ir kiek lėšų rinkodarai jis leidžia sutaupyti“, – sako strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas, franšizavimo ekspertas Ilja Malkin.

Išsamiau apie franšizavimo privalumus bus galima sužinoti „Franchise Hub Expo 2014“ renginiuose Vilniuje, kurie įvyks lapkričio 12 d. 

„Franchise Hub Expo 2014“ – tai jau ketvirtus metus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys. Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje. Daugiau informacijos http://www.franchisehub.eu.

„Franchise Hub Expo 2014“ paroda rengiama įgyvendinant Projektą „Bendradarbiavimo tinklo franšizavimo srityje sukūrimas Latvijos-Lietuvos-Baltarusijos pasienio regione“ (Projekto Nr. LLB-2-168), kurio pagrindinis tikslas – Latvijos-Lietuvos-Baltarusijos pasienio regionų bendradarbiavimo tinklo franšizavimo srityje kūrimas ir vystymas didinant franšizavimo verslo modelio žinomumą, įgyvendina Lietuvos verslo darbdavių konfederacija su partneriais Latvijos Universitetu ir Respublikine verslumo konfederacija.

Projektas finansuojamas pagal Europos kaimynystės ir partnerystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programą. Projektui skirtos Europos Sąjungos paramos suma yra 387 585,00 EUR (1 338 253,00 Lt).