Ne vienam vairuotojui teko susidurti su nemalonia staigmena, kai išvysti nuleistą padangą. Specialistai sako, kad pradurti padangą yra kur kas lengviau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, ir tam nebūtinai reikia užvažiuoti ant vinies ant varžto. Aštrūs daiktai, įsmigę į darbinį padangos paviršių dar nėra pats blogiausias variantas. Kur kas blogiau, jei pažeidžiamas padangos karkasas. Tada reikėtų rimtai pagalvoti, ar verta taisyti padangas, nes tai padaryti kokybiškai gana sudėtinga.
Pažeista padanga
© DELFI / Paulius Garkauskas

Specialistai vieningai sutaria, kad tikrai verta taisyti padangą, jei į jos važiuojamąjį paviršių susminga vinys ar varžtas. Tokiu atveju skylės nėra didelės, jos lengvai ir saugiai užtaisomos.

Pavojingi pažeidimai

Visiškai kita istorija su karkaso, kitaip tariant – padangos šono pažeidimais.

„Yra atvejai, kai technologiškai taisyti padangų jau nebegalima. Dažnai pasitaiko, kad pažeidžiamas padangos šonas. Tai nesunku padaryti į duobių kraštus, kurie kartais būna aštrūs kaip skustuvo ašmenys. Tad technologiškai paskaičiuoti labai paprasta – jei įpjovimas daugiau nei 2 cm, padangą jau reikėtų keisti“, – sako padangų specialistas Ginas Maksevičius.

„Padangos karkaso pažeidimai kur kas pavojingesni, nes jie keičia padangos formą. Jei su tokia pradurta padanga dar ir bent kiek važiuosite, deformuojasi padangos karkasas ir ji keičia savo formą“, – sako automobilių serviso „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Įmanoma, bet nerekomenduojama

Iš esmės remontuoti padangas su pažeistu karkasu yra nerekomenduojama, nors ir įmanoma. Kitas klausimas, ar remonto darbai bus atlikti kokybiškai.

„Meistrai sako, kad gali sutvarkyti, tačiau tai labai didelis klausimas. Gal ir nepavojinga su tokia padanga važiuoti mieste 40-50 km/val. greičiu. Gal ir nieko baisaus nenutiks. Bet jei vasara važiuosite 130 km/val. greičiu, tai jau bus pavojinga. Taisyti padangos sluoksniai trinasi ir ji gali sprogti. Klausimas, kaip ji sprogs – ar pamažu kris slėgis, ar ji tiesiog staiga išsitaškys“, – sako G. Maksevičius.

Padangų keitimas
Padangų keitimas
© Asociacijos archyvas

Nėra vieningo atsakymo, kiek kartų galima taisyti padangą. Kitaip tariant, kiek kartų ją galima lopyti. Rekomendacijos tokios, kad padangą lopyti daugiau nei tris kartus jau yra pavojinga. Dar vienas svarbus momentas, kaip ant padangos išsidėstę lopai. Vienas šalia kito negali būti daugiau nei dviejų lopų.

„Jei trys vinys šalia viena kitos, jau technologiškai nebegalima remontuoti“, – sako G. Maksevičius.

Padangos, kurių remontuoti nebegalima

Nors dabar absoliuti dauguma padangų yra be kamerų, visgi tai nėra visiškai teisingas posakis.

„Vidinis padangos sluoksnis yra kaip kamera. Jei meistras moka remontuoti, jis taisydamas padangą jos. Jei nemoka, taibus pažeistas kamerinis sluoksnis, tai oras mažau išeis“, – sako G. Maksevičius.

Kai kurie gamintojai ant savo automobilių montuoja taip vadinamas nepraduriamas padangas. Žinoma, jos yra praduriamos, tačiau jas pažeidus dar tam tikrą atstumą galima saugiai važiuoti.

„Kai kurie gamintojai vietoje atsarginio rato siūlo nepraduriamas padangas. Jei padangose dingsta slėgis, tai dar galima važiuoti 80 km/val. greičiu iki 80 km atstumą. Tačiau tokios padangos jau neremontuojamos. Žinoma, mūsų meistrai ir tokias remontuoja. Tačiau niekas nežino, kaip ta padanga buvo eksploatuojama, kaip su ja buvo važiuojama, todėl pirkti tokią padangą yra rizikinga“, – sako G. Maksevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Gandus apie aplinkos ministrą Karbauskis kategoriškai neigia: čia kaip su ligoninių naikinimu (36)

Pirmadienį socialdemokratų frakcijos nariai kreipėsi į prezidentę Dalią Grybauskaitę ir...

Eterio lakštingala ir naujojo Vilniaus veido kūrėjai: juos pažįsta visi, tačiau tik retas žino, ką iš tiesų jiems teko iškęsti (3)

Jie – broliai dvyniai. Ji – vyresnioji sesuo, vadinta eterio lakštingala. Visi trys bajoriškos...

Nausėda pasveikino važiuojančius apsipirkti į Lenkiją (369)

Pirmadienį „Žinių radijuje“ viešėjęs Gitanas Nausėda kiek netikėtai pasidžiaugė į...

Kauniečiai suirzo: laukė saugesnės stotelės, bet nauja pasiekiama krūmynais arba keliu be kelkraščio (9)

Kauno Jiesios mikrorajono gyventojai nerimsta dėl nesaugios autobuso stotelės. Prieš porą...

Konkurencijos taryba: uždraudus prekybos centrams dirbti sekmadieniais – kainos tik didėtų (43)

Uždraudus dirbti prekybos tinklams sekmadieniais ir per šventes, kainos tik kiltų. Taip mano...

Airinas parašė DELFI laišką apie savo gyvenimą Lukiškėse: patyrė egzekuciją, po kurios prasidėjo haliucinacijos (461)

Lukiškių tardymo izoliatoriuje-kalėjime kiek daugiau nei mėnesį kalintis „ Alfa vyras “...

Išgelbėta iš laivo iškritusi ir 10 valandų atviroje jūroje praleidusi moteris (1)

Adrijos jūroje sekmadienį buvo išgelbėta iš kruizinio laivo iškritusi ir visą naktį...

Vilniuje nunuodytas vienas garsiausių šunų Europoje: keturkojų nuodytojai darbuojasi be jokio atsako (438)

Trenerį Dominyką Rukšėną palaužė sunki netektis – apsinuodijęs nuo lauke pribarstytų...

Papasakojo, kaip gauti svajonių darbą ir keliauti po Europą nemokamai

Daugiau nei keli tūkstančiai jaunuolių. Tiek jaunų žmonių nuo 18 iki 30 m. panoro dalyvauti...

Kodėl viename kambaryje esame linksmi, o kitame – alkani

Spalvų įtaką nuotaikai tyrinėjantys mokslininkai nustatė, kad geltona spalva vadinama laimės...