aA
Ne vienam vairuotojui teko susidurti su nemalonia staigmena, kai išvysti nuleistą padangą. Specialistai sako, kad pradurti padangą yra kur kas lengviau, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, ir tam nebūtinai reikia užvažiuoti ant vinies ant varžto. Aštrūs daiktai, įsmigę į darbinį padangos paviršių dar nėra pats blogiausias variantas. Kur kas blogiau, jei pažeidžiamas padangos karkasas. Tada reikėtų rimtai pagalvoti, ar verta taisyti padangas, nes tai padaryti kokybiškai gana sudėtinga.
Pažeista padanga
© DELFI / Paulius Garkauskas

Specialistai vieningai sutaria, kad tikrai verta taisyti padangą, jei į jos važiuojamąjį paviršių susminga vinys ar varžtas. Tokiu atveju skylės nėra didelės, jos lengvai ir saugiai užtaisomos.

Pavojingi pažeidimai

Visiškai kita istorija su karkaso, kitaip tariant – padangos šono pažeidimais.

„Yra atvejai, kai technologiškai taisyti padangų jau nebegalima. Dažnai pasitaiko, kad pažeidžiamas padangos šonas. Tai nesunku padaryti į duobių kraštus, kurie kartais būna aštrūs kaip skustuvo ašmenys. Tad technologiškai paskaičiuoti labai paprasta – jei įpjovimas daugiau nei 2 cm, padangą jau reikėtų keisti“, – sako padangų specialistas Ginas Maksevičius.

„Padangos karkaso pažeidimai kur kas pavojingesni, nes jie keičia padangos formą. Jei su tokia pradurta padanga dar ir bent kiek važiuosite, deformuojasi padangos karkasas ir ji keičia savo formą“, – sako automobilių serviso „Flix-Auto“ Kauno padalinio vadovas Vytautas Paškauskas.

Įmanoma, bet nerekomenduojama

Iš esmės remontuoti padangas su pažeistu karkasu yra nerekomenduojama, nors ir įmanoma. Kitas klausimas, ar remonto darbai bus atlikti kokybiškai.

„Meistrai sako, kad gali sutvarkyti, tačiau tai labai didelis klausimas. Gal ir nepavojinga su tokia padanga važiuoti mieste 40-50 km/val. greičiu. Gal ir nieko baisaus nenutiks. Bet jei vasara važiuosite 130 km/val. greičiu, tai jau bus pavojinga. Taisyti padangos sluoksniai trinasi ir ji gali sprogti. Klausimas, kaip ji sprogs – ar pamažu kris slėgis, ar ji tiesiog staiga išsitaškys“, – sako G. Maksevičius.

Padangų keitimas
Padangų keitimas
© Asociacijos archyvas

Nėra vieningo atsakymo, kiek kartų galima taisyti padangą. Kitaip tariant, kiek kartų ją galima lopyti. Rekomendacijos tokios, kad padangą lopyti daugiau nei tris kartus jau yra pavojinga. Dar vienas svarbus momentas, kaip ant padangos išsidėstę lopai. Vienas šalia kito negali būti daugiau nei dviejų lopų.

„Jei trys vinys šalia viena kitos, jau technologiškai nebegalima remontuoti“, – sako G. Maksevičius.

Padangos, kurių remontuoti nebegalima

Nors dabar absoliuti dauguma padangų yra be kamerų, visgi tai nėra visiškai teisingas posakis.

„Vidinis padangos sluoksnis yra kaip kamera. Jei meistras moka remontuoti, jis taisydamas padangą jos. Jei nemoka, taibus pažeistas kamerinis sluoksnis, tai oras mažau išeis“, – sako G. Maksevičius.

Kai kurie gamintojai ant savo automobilių montuoja taip vadinamas nepraduriamas padangas. Žinoma, jos yra praduriamos, tačiau jas pažeidus dar tam tikrą atstumą galima saugiai važiuoti.

„Kai kurie gamintojai vietoje atsarginio rato siūlo nepraduriamas padangas. Jei padangose dingsta slėgis, tai dar galima važiuoti 80 km/val. greičiu iki 80 km atstumą. Tačiau tokios padangos jau neremontuojamos. Žinoma, mūsų meistrai ir tokias remontuoja. Tačiau niekas nežino, kaip ta padanga buvo eksploatuojama, kaip su ja buvo važiuojama, todėl pirkti tokią padangą yra rizikinga“, – sako G. Maksevičius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Apklausa: „valstiečiai“ iš balos lipa sausi, kova naudinga dviem partijoms (376)

Nei Registrų centro istorijos, nei istorijos dėl vaiko teisių, nei prasidėję mokytojų streikai...

Gydytojai draudžia keisti vaistus dėl galimų pasekmių, o valstybė skatina: beveik 30 tūkstančių ant liepto krašto prie Seimo surengtas piketas (37)

Pernai liepą pasikeitus kompensuojamųjų vaistų kainynui, beveik 30 000 epilepsija sergančiųjų...

Arūnas Milašius. Vardan pigių malkų prašvilpėme progą sukurti orią valstybę (16)

Kaip tikina valdžia, kitais metais mes negyvensime chaose, nes priėmėme biudžetą. Klestinčios...

Kalėdų stalas. Gardi idėja Kalėdų pietums – orkaitėje keptas mėsos kepsnys „Kankorėžis“ (1)

Nuo seno laikomasi papročio, kad ant Kūčių stalo turi nugulti 12 patiekalų. Artėjant...

Nauja NATO kova su Rusija: įspėja, kad įtampa gali tapti nebesuvaldoma (50)

NATO jau kartą šiais metais išstūmė Rusiją kovoje dėl įtakos buvusiuose komunistiniuose...

Mauricas: Lietuva negaus 500 mln. eurų paramos, nes yra per „pigi“ 0_0 (347)

Ne paslaptis buvo tai, kad nuo 2020 metų Lietuvai mažės Europos Sąjungos (ES) finansinė parama....

Dešimtmetį eglutės nepuošusi Birutė Navickaitė dabar nori tik vieno

Birutės Navickaitės namuose sužibo balta it sniegas Kalėdų eglutė. Pasirodo, kad Seimo nario...

Paskelbė turtingiausius šou pasaulio atstovus: turtą uždirbo ir patys, ir pelnė iš santykių (141)

Neseniai pasirodžiusiame žurnale „Top" buvo paskelbti 500 turtingiausių Lietuvos žmonių. Tarp...

„MG Baltic“ byloje Landsbergis pasakojo apie susitikimus su Kurlianskiu atnaujinta 14.28 val. (564)

Teisėjai konservatorių lyderiui Gabrieliui Landsbergiui taiko išskirtines sąlygas, nors šis to...

Kručinskai paviešino tarnyboms įteiktą pareiškimą: toks mokymas mums yra amoralus (883)

Gintaras Kručinskas savo socialinio tinklo paskyroje paviešino pareiškimą, kurį vakar įteikė...