aA
Antradienį visas pasaulis švęs įsimylėjėlių dieną. Apie Valentino dieną dažnai sakoma, kad tai – rinkodaros specialistų sugalvota šventė, tačiau prekybininkai tikina, kad nors šios šventės populiarumas auga, psichozės kelti tiesiog neapsimoka, nes lietuviai šią dieną išlaidauti nelinkę.
Sovietmečiu šios šventės nebuvo: kitą dieną lietuviai nesigėdija net vėluoti į darbą
© Vida Press

„Rinkodarininkai ėjo paskui įsimylėjėlių šventės atėjimą ir jos šventimą. Lietuvoje po nepriklausomybės atkūrimo gyventojams nelabai patiko ta sena sovietinė tapatybė ir sovietinės šventės. Natūraliai reikėjo ieškoti visų vakarietiškų švenčių ir naujų dalykų.

Valentino diena prigijo natūraliai, ją pradėjo švęsti jauni žmonės. Jos pradžia buvo natūralus noras švęsti kitokias šventes nei sovietmečiu, tuo labiau, kad leidžia švęsti įsimylėjėlių šventę, kaip faina, kaip gerai, taip ji atsirado, o verslininkai prie to pradėjo taikytis vėliau bandydami išspausti kažkokią naudą“, – pasakoja rinkodaros specialistas Linas Šimonis.

Populiarėja SPA centrai

L. Šimonio teigimu, rinkodarininkai apie Valentino dieną žmonėms primena, tačiau tikrai nėra šios šventės varomoji jėga: „Jaunesniems žmonėms yra natūraliai atsiradęs noras švęsti šią dieną“.

Valentino diena
Valentino diena
© DELFI / Orestas Gurevičius

Pašnekovo teigimu, Lietuvoje nėra daug įmonių, kurių strategiją atitiktų Valentino dienos koncepcija, todėl nors ir bando išnaudoti Vasario 14-ą apyvartai padidinti, tačiau dažnai tos akcijos didelės naudos neatneša.

„Valentino diena labiausiai pasinaudojo įvairūs viešbučiai, SPA centrai. Jiems tai gana artima, padaryti šventę įsimylėjėliams“, – sako L. Šimonis.

Iš tiesų, atsivertus restoranų ar viešbučių interneto puslapius, praktiškai visuose galima rasti specialių pasiūlymų Valentino dienai.

Linas Šimonis
Linas Šimonis
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Per Valentino dieną labai populiarūs yra viešbučiai ne Vilniuje, žmonės nori išvažiuoti į Druskininkus, Birštoną, kurie yra nelabai toli. Be abejo, populiariausi yra viešbučiai su SPA procedūromis. Viešbučiai tuo pasinaudoja, iškart siūlo ir šventinę vakarienę, ir procedūrų kompleksą, ir vėlyvesnį išvykimą.

Manau, tai tikrai gražus paketas, kurio pilnai žmonėms užtenka. Žinau, kad jaunimas bando susitarti, kad galėtų kitą dieną ateiti į darbą šiek tiek vėliau. Tokių paslaugų populiarumas yra labai didelis“, – pasakoja Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Pašnekovė pastebi, kad Valentino dieną jaunimas linkęs švęsti vis daugiau, o populiarumo augimas pastebėtas praėjusiais metais. E. Šiškauskienė spėja, kad tai galėjo lemti kelios priežastys.

„Galbūt taip yra dėl geopolitinės padėties, saugumo, žmonės pradėjo mėgti pasilepinti procedūromis, masažais, druskų voniomis mūsų artimuose kurortuose. Pernai tai labai pasijautė, bijojome, kad bus mažai rusų, o viskas užsipildė lietuviais ir latviais“, – tikina E. Šiškauskienė.

Evalda Šiškauskienė
Evalda Šiškauskienė
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Asociacijos prezidentės nuomone, žmonėms dažnai tiesiog reikia impulso švęsti, todėl Valentino diena yra puiki proga, kuria verslininkai pasinaudoja.

Romantiška nakvynė dviem su vakariene ir SPA paslaugomis per Valentino dieną vidutiniškai kainuoja apie 100 eur., pigiausiai nakvynę su pasibuvimu pirtyje siūlo poilsio kompleksas esantis Anykščiuose, ten tai atsieis 63 eur.

Smulkieji bando įsiteikti originalumu

Valentino dieną bando išnaudoti ir smulkieji verslininkai, tiesa, tokių, kurie siūlytų paslaugas skirtas tik Valentino dienai rasti nepavyko.

Įmonės „Printgrama“ vadovas pasakoja, kad jų siūlomų personalizuotų dovanų populiarumas prieš Valentino dieną išauga. Ši įmonė siūlo galimybę nuotraukas atspausdinti ant įvairiausių daiktų.

„Per Valentino dieną populiariausi produktai yra šokoladas, pagalvės ir magnetukai. Realiai, pas mus už maždaug 10 eurų galima nusipirkti įdomų produktą antrajai pusei“, – sako įmonės vadovas Dmitrijus Čukanovas.

Vienas gana netradiciškas įmonės siūlomas produktas – šokoladas su nuotrauka. „Yra tokia technologija, naudojant valgomuosius miltelius yra atkartojamas vaizdas ant šokolado. Tai yra valgoma, jis imituotas kaip pieniškas šokoladas. Esu iš klientų girdėjęs, kad tai geras produktas, bet iš kitos pusės jį labai gaila valgyti“, – sako D. Čukanovas.

Šokoladas su nuotrauka
Šokoladas su nuotrauka
© Įmonės nuotr.

Tuo tarpu pramogų agentūra „Vaiduokliai“ siūlo meilės dieną atšvęsti aktyviai. Nusipirkusi 40 eur. kainuojantį bilietą pora gali sudalyvauti orientaciniame žaidime. „Tiems, kurie vietoj banaliojo ėjimo į kino teatrą, mieliau renkasi išbandyti ką nors naujo! Žadame daug įspūdžių, azarto ir, žinoma, romantikos. Žaidimas vyks Vilniaus širdyje- senamiestyje“, – tokiais žodžiais pristatoma ši pramoga.

Įmonės vadybininkas Valdemaras Jančevskis pasakoja, kad jie siūlo ir paprastą ekskursiją po Vilnių poroms, kurios nori švęsti ramiau.

„Šiuo metu orientaciniame žaidime mes turėtume apie 8 poras. Iš tikro, didelių lūkesčių neturėjome, bet susidomėjimas buvo. Jau anksčiau turėjome orientacinį žaidimą, bet pagalvojome, kaip galėtume jį padaryti dviem žmonėms. Žinojome, kad galime pritraukti Valentino dieną žmonių, tai ir nusprendėme taip ištraukti žmones į miestą. Taip pat siūlome ramesnę ekskursiją, jos principas panašus, poros kartu su gidu vaikšto po Vilniaus miestą“, – sako V. Jančevskis.

Sovietmečiu šios šventės nebuvo: kitą dieną lietuviai nesigėdija net vėluoti į darbą
© DELFI / Orestas Gurevičius

Išlaidauti nelinkę

Praėjusiais metais „Maxima“ užsakymu atliktoje apklausoje paaiškėjo, kad Valentino dieną Lietuvoje švenčia 66 proc. žmonių, tačiau jie išlaidauti nėra linkę, didžioji dalis apklaustųjų dovanoms šią dieną skyrė nuo 11 iki 50 eur.

Pigu.lt“ rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė sako, kad jų pirkėjai Valentino dienos dovanoms vidutiniškai išleidžia 10 eur.

Giedrė Vilkė
Giedrė Vilkė
© DELFI / Domantas Pipas

„Prieš Valentino dieną suaktyvėja prekyba, tai nėra Kalėdos, kuomet pardavimai šokteli tris kartus, bet kai kurioms prekių kategorijoms tai galima pavadinti Kalėdomis. Eilę metų neišstumiama dovana yra kvepalai, nes tai tiek vyrams, tiek moterims tinkanti dovana.

Tuomet pardavimuose išryškėja tokios prekės kaip patalynės komplektai, naktinukai ar kitos originalios dovanos: puodeliai, meškiukai, žvakelės, tokios malonios smulkmenos. Ypatingai ši šventė daro įtaką prekių suaugusiems pardavimams“, – sako G. Vilkė.

Pašnekovė priduria, kad lietuviai vis labiau švenčia Valentino dieną, o ir išlaidos šiai šventei auga, lyginant su praėjusiais metais jos išaugo 10 proc. Tačiau G. Vilkės nuomone, prekybininkai Valentino psichozės nekelia dėl vienos paprastos priežasties.

Sovietmečiu šios šventės nebuvo: kitą dieną lietuviai nesigėdija net vėluoti į darbą
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Valentino dienos psichozės tikrai nebandome sukelti. Rinkodarininkai daro vienokį ar kitokį veiksmą stebėdami vartotojus. Reikėtų pastebėti, kad Valentino diena nėra visuotinai švenčiama šventė ir tai nėra sena šventė.

Dėl to akcentuoju, kad tam tikros kategorijų prekyba tikrai suaktyvėja ir pamaloninti savo antrą pusę renkasi vis daugiau žmonių kiekvienais metais. Bet nėra šventė, kuri labai ypatingai skatina pardavimus. Nes švenčiant šventę nebūtina dovanoti kokį nors daiktą, dažnai tai būna kokia smulkmena“, – sako G. Vilkė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Maskoliūnas aiškiai įvardijo, kas dar kiša koją Lietuvos rinktinei (42)

Po trijų sėkmingų testų prieš olimpinį atrankos turnyrą Kaune, kuris prasidės kitą savaitę,...

Po Nausėdos patarėjo išėjimo pas mitinguotojus – griežtas vertinimas: gali būti aukų (652)

Po to, kai praėjusią savaitę prezidento Gitano Nausėdos vyriausiasis patarėjas Povilas...

Po audringų dienų – atokvėpis: sinoptikai pateikė prognozę, koks laukia savaitgalis (6)

Šiandien Lietuvos orus vėl lems žemesnio slėgio laukas. Po šviesesnio ir sausesnio ryto,...

Po „Pfizer“ ir „Moderna“ triumfo – nusivylimas Vokietijoje: tai didelė staigmena (283)

Spartus „ Pfizer Inc.“ ir „ Moderna Inc.“ vakcinų kūrimas ir ypatingas veiksmingumas...

Neatrasta Europos šalis: čia dar nėra gausybės turistų, tačiau rasite įspūdingą gamtą, laisvus paplūdimius ir puikų maistą (60)

Albanijoje dar nėra gausybės turistų, didžiulių viešbučių tinklų ir perpildytų paplūdimių,...

Testai baigėsi: Lietuvos rinktinė dar kartą sutriuškino Dominikos Respublikos krepšininkus (152)

Pasirengimą olimpiniam atrankos turnyrui Kaune Lietuvos rinktinė baigė trečia pergale iš eilės....

Perspėja, kad atostogos gali apkarsti: apie ką dažniausiai nepagalvoja gyventojai, palikdami savo namus (13)

Prasidėjus atostogų sezonui, reikėtų pasirūpinti ne tik savo laisvalaikiu, bet ir namais. Antraip...

Severija Tarailienė | D+

Susapnavote intymų sapną apie pažįstamus žmones? Ką apie tai pasakytų Jungas, Freudas ir Perlsas

Prabudote ir pamenate sapną , kuriame patyrėte intymų ryšį su savo kolega ar neseniai sutiktu...

Savo žvaigždės sulaukę kroatai įveikė Puerto Riką, paskutinis vokiečių testas atšauktas dėl COVID-19

Prieš olimpinį atrankos turnyrą Splite Kroatijos nacionalinė ekipa dar kartą 72:66 (22:18, 24:9,...