Nors kol kas nenumatyta koreguoti iš anksto sutartų laivo sutikimo veiksmų, neatmetama tikimybė, kad po incidento prie Švedijos krantų, kai prie jų aptiktas povandeninis laivas, „Independence“ ir Lietuvos valstybės sienos apsauga Baltijos jūroje gali būti sugriežtinta.

Bendrauja su norvegais

Švedijos tarnybos viešai paskelbė, kad Stokholmo archipelage pastebėtas kitos šalies povandeninis laivas. Lietuvos laivybos ir saugumo specialistų teigimu, visada egzistuoja tikimybė, kad tokių nekviestų svečių galima sulaukti ir prie Lietuvos teritorinių vandenų ir ypač dabar, kai jau netrukus į Klaipėdos uostą atplauks SGD laivas-saugykla „Independence“.

Laivas šiuo metu jau yra Baltijos jūroje ir juda Lietuvos link. Numatoma, kad į Klaipėdos uostą jis turtų įplaukti po savaitės – spalio 27 dieną.

„Labai sunku pasakyti, kada „Independence“ tiksliai įplauks į Lietuvos teritorinius vandenis, tai priklauso nuo daug ir įvairių aplinkybių. Nuolat palaikome ryšį su Norvegijos tarnybomis, kurios dabar rūpinasi laivo saugumu“, - DELFI teigė Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo politikos departamento direktorius Tomas Žilinskas.

Kai tik „Independence“ įplauks į Lietuvos teritorinius vandenis, laivo saugumu ims rūpintis Viešojo saugumo tarnyba. Joje specialiai įkurtas Klaipėdos padalinys, kurio pagrindinis tikslas ir bus užtikrinti ir laivo-saugyklos, ir SGD terminalo saugumą.

Lietuvos teritorinių vandenų riba yra už 12 jūrmylių arba maždaug 22 kilometrų nuo Klaipėdos uosto vartų.

Saugumu rūpinsis ir narai

„Kol kas nei mes, nei Norvegijos saugumo tarnybos nematome jokių požymių, kad „Independece“ įvedimui į Lietuvą ir Klaipėdos uostą gali būti sutrukdyta, nėra jokių pavojaus ženklų. Nuolat bendraujame su Klaipėdos uosto direkcija, Valstybės sienos apsaugos tarnyba. Viskas vyksta pagal planą. Tačiau, jei prireiks, operatyviai imsimės kitų veiksmų“, – teigė T. Žilinskas.

Prie Lietuvos sienos jūroje „Independence“ pasitiks Karinių jūrų pajėgų laivai, kurie jį lydės iki Klaipėdos uosto vartų.

Prie jų laivo-saugyklos saugumu ir įvedimu į uostą ims rūpintis Klaipėdos uosto kapitono tarnyba ir Viešojo saugumo tarnyba. „Independence“ iki SGD terminalo lydės keturi vilkikai.

„Kai laivas jau bus prišvartuotas prie terminalo, jo saugumu bus rūpinamasi ir ant žemės, ir po vandeniu. Numatyta, kad narai reguliariai ners patikrinti, ar viskas tvarkoje. Su „Independence“ kapitonu Viešojo saugumo tarnyba palaikys nuolatinį ryšį“, - aiškino T. Žilinskas.

Energetikos ministras Rokas Masiulis žiniasklaidai taip pat tikino, kad dėl „Independence“ laivo saugumo nėra ko baimintis.

Povandeninio laivo nematytų

Prie Švedijos netikėtai aptiktas povandeninis laivas, Lietuvos sienos apsauga besirūpinančių tarnybų darbo ritmo nepakeitė.

Lietuvos teritoriniai vandenys stebimi kaip įprastai. Jų stebėsena rūpinasi Valstybės sienos apsaugos tarnybos Kopgalio užkarda.

„Stebėti Lietuvos teritorinius vandenis naudojame ir radiolokacines stotis, ir dienines bei naktines vaizdo kameras. Iš jų į monitorius transliuojamas vaizdas stebimas 24 valandas per parą. Mūsų įranga leidžia stebėti ne tik tai, kas vyksta Lietuvos teritoriniuose vandenyse, bet ir šiek tiek toliau už jų. Tačiau matome tik tai, kas yra ant vandens. Povandeninio laivo neaptiktume“, - teigė Kopgalio užkardos vadas Stasys Lenkas.

Už povandeninę Lietuvos teritorinių vandenų stebėseną atsakinga Karinių jūrų pajėgų Jūros ir pakrančių stebėjimo tarnyba.

2011 metais Jūros stebėjimo informacinės sistema buvo modernizuota. Jos pagrindu 2012 metais sukurta nacionalinė integruota jūros stebėjimo informacinė sistema, kurios tikslas vykdyti objektų jūroje stebėjimą bei informacijos apsikeitimą tarp institucijų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (136)