Automobilių ir saugaus vairavimo specialistas Artūras Pakėnas pataria vairuotojams pagalvoti apie artėjantį padangų keitimo sezoną. Nuo balandžio 1 dienos galima važinėti vasarinėmis padangomis, o nuo balandžio 10 jau nebegalima važinėti žieminėmis dygliuotomis padangomis.

„Kai kurie vairuotojai susidurs su tam tikra dilema. Kai kas dabar pasimatuos savo žiemines padangas ir pamatys, kad ten liko 2,9 milimetro protektoriaus gylis. Tai reiškia, kad jos kaip žieminės padangos nebetinka, nes žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažiau 3 milimetrų. Vairuotojai supranta, kad tokios padangos nebetiks kitai žiemai. Vasarinių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis kaip 1,6 milimetro. Vairuotojas susimąsto, kad jam dar lieka atliekami 1,3 milimetro ir jis nutaria jomis važinėti ir vasarą.

Vasarą pamatysime nemažai automobilių su padilusiomis žieminėmis padangomis. Tačiau tai nėra gerai. Kelių eismo taisyklės to nedraudžia, galima važinėti su žieminėmis padangomis, bet tuomet automobilis naudos daugiau kuro, nes padangos sunkesnės, bus sunkiau jį valdyti, nes guma neskirta vasaros karščiams. Žieminių padangų guma skirta tik žemoms temperatūroms. Grubesnės padangos kelia daugiau triukšmo, tad mažiau komforto jomis važinėti. Pailgėja stabdymo kelias“, – žieminių padangų naudojimo šiltuoju metų laikus minusus vardija A. Pakėnas.

Važiuoja, kol nesulūžta

Keičiant automobilio ratus – puiki proga atlikti profilaktinę automobilio patikrą. Po žiemos kai kurios automobilio detalės gali būti pažeistos druskų.

Automobilių meistras ir autoserviso direktorius Vaidas Paškevičius tikina, kad svarbu patikrinti važiuoklės ir stabdžių sistemą, visas gumines apsaugas ir detales, patikrinti, ar nėra korozijos.

Taip pat rekomenduojama atlikti variklio apžiūrą, pasikeisti alyvą. Patariama alyvą keisti du kartus per metus – pavasarį ir rudenį. Dėl didelių temperatūrų svyravimų žiemą alyva pradeda prarasti savo savybes, todėl reikėtų pasikeisti.

Šaltis, sniegas, ledas gali pažeisti valytuvus, o vasarą reikalingas geras matomumas, todėl svarbu pasitikrinti valytuvų šepetėlius“, – perspėja automobilių meistras.

Tačiau jis pastebi, kad lietuviai dar nėra pratę atlikti profilaktinės automobilių apžiūros po žiemos. Dauguma galvoja: kol važiuoja, tol gerai. Nors kai automobilis netikėtai sugenda pačiu netinkamiausiu metu, tai gali ne tik sugadinti planus, bet priversti gerokai patuštinti kišenes.

Pataria saugotis „grybautojų“

Atėjus pavasariui eismas suintensyvėja. Į gatves išrieda daugiau automobilių, prie kurių vairo sėdi tie, kurie žiemą nevažinėjo arba važinėjo rečiau.

„Jie per žiemą gali būti praradę įgūdžius, todėl tikėtina, kad pirmomis dienomis gatvėse „grybaus“. Svarbu juos pastebėti laiku, pasisaugoti, būti geranoriškiems, leisti jiems kuo greičiau įsilieti į bendrą eismo srautą, tuomet visi jausimės šiek tiek saugesni.

Padaugės vaikų gatvėse, daugiau jų lakstys pasibaigus mokslo metams. Taip pat išlįs dviratininkai, motoroleriai, motociklai. Ne visi jie bus patyrę, kažkas šiais metais išvažiuos į gatves pirmą kartą, kažkas tiesiog per žiemą primiršęs įgūdžius. Visiems jiems reikės laiko adaptacijai. Išmokime pastebėti kitus eismo dalyvius“, – pataria saugaus vairavimo specialistas A. Pakėnas.

Jis tikina pastebėjęs vieną didelę Lietuvos vairuotojų ydą – jie per mažai žiūri į dešinį automobilio veidrodėlį sukdami į dešinę.

„Vairuotojai galvoja, kad jei stovi pirmoje eismo juostoje ir suka į dešinę, tai ten nieko negali būti ir žiūrėti nereikia. Tačiau tarp automobilio ir šaligatvio visada yra tarpas, kuriame gali būti dviratininkas, motociklininkas, motorolerio vairuotojas. Galime jų nepastebėti ir partrenkti. Į tai reikėtų atkreipti dėmesį“, – perspėja A. Pakėnas.

Ekonomiško vairavimo pradžiamokslis

Nuo balandžio didėja leistinas greitis keliuose, tačiau specialistas pataria neviršyti leistino greičio. Tai svarbu ne tik dėl saugumo keliuose, bet ir padeda važiuoti taupiau. Kaip vairuoti taupiai, žino daugelis vairuotojų, tačiau nedaugelis tų principų laikosi.

„Svarbiausia – tolygus važiavimas. Be reikalo negreitėti, be reikalo nestabdyti. Važiuoti kiek įmanoma vienodu greičiu ilgesnį laiką. Įsibėgėti saikingai, ne startas turi būti, o pagreitėjimas. Čia ne varžybos. Šiais laikais vairavimas mieste yra pakankamai dinamiškas.

Kiti galvoja, kad jei važiuoja pensininko stiliumi, tai jau yra ekonomiška, bet tai yra netiesa. Važiuoti per daug lėtai – taip pat neekonomiška. Reikia važiuoti optimaliu greičiu: įsibėgėjame, laiku keičiame pavaras, labiau stebime eismo situaciją, labiau išnaudojame automobilio inerciją. Tai yra patys pagrindiniai patarimai“, – sako specialistas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)