Artėjant žieminių padangų keitimo bumui klausiame specialistų, ką jie mano apie netradicines padangas – restauruotas, naudotas ir universalias. Anot jų, besirenkantys tokias padangas siekia pigiausio varianto aukojant saugumą.
© Shutterstock nuotr.

DELFI kalbinti padangų gamintojų atstovai ir prekybininkai teigė, kad universalias ir restauruotas padangas galima pateisinti tik tuo atveju, jei žmogus žiemą važiuoja labai retai ir tik gerai nuvalytomis miesto gatvėmis. O jei atstumai kur kas didesni, atsiranda gerokai didesnė rizika patekti į eismo įvykį.
Tačiau dėvėtų padangų kalbinti pašnekovai pirkti išvis nerekomenduoja. Esą jų protektorius parduodant jau būna gerokai nusidėvėjęs, todėl prekė bus tinkama naudoti neilgai. Be to, yra didelė tikimybė, kad guma per ilgus tarnavimo metus yra praradusi savo stangrumą.

Universalios padangos – kaip ir žiemai, ir vasarai tinkantys batai

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris sakė, kad universalios padangos tinka nebent tiems žmonėms, kurie šaltuoju metų laiku į kelionę mieste susiruošia itin retai. O jei dažnai tenka išvažiuoti už miesto, kur greitis kur kas didesnis, tokių padangų rinktis jis nerekomenduoja.

„Jei važiuojama tik į darbą ir atgal, neįveikiant didelių atstumų ir nepatenkant į ekstremalias situacijas, toks sprendimas gal ir suprantamas. Žinoma, tai yra kompromisas kokybės sąskaita, bet jis šiuo atveju suprantamas“, - sakė pašnekovas.

„GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas taip pat teigė, kad universalios padangos yra kompromisas tarp kainos ir kokybės. Todėl, anot jo, jei leidžia finansinės galimybės, visada geriau turėti du atskirus žieminių ir vasarinių padangų komplektus. Vyro teigimu, vasarą važiuoti universaliomis padangomis blogiau nei vasarinėmis, o žiemą – blogiau nei žieminėmis.

„Kalbant apie universalias padangas, galima naudoti palyginimą su batais. Ar yra batai, kurie tinkami vaikščioti ir žiemą, ir vasarą? Universalaus daikto nėra“, - kalbėjo „Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas.

Jo manymu, žmonės, rinkdamiesi universalias padangas, nesutaupo, kadangi jas tiesiog reikia dažniau keisti. Esą jei naudojami du vasarinių ir žieminių padangų komplektai, juos reikia pirkti rečiau nei naudojant vien tik universalias padangas.

Naudotos padangos atrodo tragiškai?

O kaip dėvėtos padangos? P. Gaurilčikas teigė manantis, kad jos taip pat ne išeitis. Anot jo, jei dėvėtų padangų protektoriaus rašto gylis siekia 5 mm, tokių pirkti neapsimoka, kadangi jos tarnaus greičiausiai tik vieną sezoną, kol pasieks minimalią Lietuvoje leidžiamą 3 mm ribą.

Panašios nuomonės laikėsi ir E. Gintneris, teigęs, kad senos padangos ne tik sumažėjęs protektoriaus rašto gylis, bet ir elastingumas. O kaip tik šios padangos savybės žiemą, pasak jo, yra pačios svarbiausios.

„Žiemą saugumą lemia protektorius ir padangos šviežumas. Jei padanga senesnė, ji pradeda kietėti ir praranda dalį pageidaujamų savybių. Kalbant apie šias savybes, dėvėta padanga atrodo tragiškai. Apie kokį saugumą gali būti kalbama? Tai tiesiog didelis juodas daiktas. Be to, sena padanga gali turėti „traumų“. Tačiau jei gumbų ir nesimato, tai dar nereiškia, kad su ja viskas gerai. Perkant to nepamatysi“, - aiškino „Melga“ generalinis direktorius.

M.Jasiūnas taip pat laikėsi nuomonės, kad naujos padangos geriau, kadangi dažnai atsitinka taip, kad perkamos keturios dėvėtos būna naudotos skirtingų automobilių.

Ar verta rinktis restauruotas padangas?

Michelin“ atstovas P. Gaurilčikas nekokios nuomonės buvo ir apie restauruotas padangas. Pasak jo, esminė jų blogybė – susidėvėję karkasai. „Kalbant apie dėvėtas padangas, visada kyla klausimas, kokie karkasai jose panaudoti“, - sakė jis.

Taip pat pašnekovas pridėjo, kad automobilį „apavus“ restauruotomis padangomis, jis naudoja daugiau degalų ir kelia didesnį triukšmą.

M.Jasiūnas savo ruožtu teigė, kad mažai abejonių kelia ir restauratorių paslaugų kokybė. Be to, jis atkreipė dėmesį, kad dažnai iš tokias padangas pasirinkusių vairuotojų tenka išgirsti nusiskundimų.

„Lietuvoje restauruotų padangų kokybė prastesnė nei restauruotų, pavyzdžiui, Vokietijos gamyklose. Tokių padangų pasirinkimas irgi yra savotiškas kompromisas. Iš esmės labai daug lemia restauravimo kokybė“, - svarstė E. Gintneris.

Jei nevažiuojama dideliu greičiu, anot jo, tokios padangos savaime nėra blogybė. Tačiau jei per metus įveikiami dideli atstumai, jos tikrai netinka.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: po trumpo lietaus temperatūra pašėlusiai kils – galimas 30 laipsnių karštis (4)

Itin gražiais ir šiltais orais lepinusi gegužė nesiliaus mūsų stebinti ir toliau. Savaitės...

Odontologės įspėja: neatlikus įprastos procedūros, gresia baisios ligos ir byrantys dantys (141)

Kada paskutinį kartą jums buvo atlikta burnos higienos procedūra? Odontologės įspėja, kad...

Priverstinė emigracija į Norvegiją neatšaldė svajonės laimę kurti Lietuvoje (75)

Po studijų kelių įmonių biuruose dirbusi Vaida Juodževičiūtė metė sau iššūkį ir prieš...

6 priežastys atsisakyti „Chrome“ naršyklės (157)

Naršyklė yra nepakankamai saugi, greičiau iškrauna nešiojamojo kompiuterio bateriją, perduoda...

Druskininkų meras Ričardas Malinauskas užfiksuotas pikantiškoje vietoje (106)

Antradienio vakarą Druskininkų miesto meras Ričardas Malinauskas leido kartu su šimtais...

Mitais apipinti Balio paplūdimiai vilioja ir atstumia (9)

Balio salą gaubia daugybė senųjų ir modernių mitų. Vienas garsiausių – kad į šią salą...

DELFI skaitytojai atvėrė namų duris: pamatykite, kaip jie gyvena (19)

Konkursas „Interjeras, kurį sukūriau pats“ paskatino daugybę DELFI skaitytojų pasidalinti savo...

Kodėl meluojame, kalbėdami apie seksą? (10)

Daugybę metų visuomenėje gyvuoja stereotipas, bylojantis apie tai, kad vyrai turi gerokai daugiau...

Kilniaširdiškas keturmečio poelgis sugraudino daugelį (2)

Austinas Perine‘as, keturmetis iš Birmingamo, Alabamos valstijos, tapo tikra vietos įžymybe, kai...

Neišnaudotų resursų dar turintis Maksvytis: tikiuosi, duosime gerą kovą „Lietuvos rytui“

Klaipėdos „Neptūnas“ nors ne tiesiausiu keliu, tačiau galingu akordu užbaigė...