Vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis, nuo lapkričio 10-osios iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis. Tuo pačiu laikotarpiu lengvųjų automobilių (M1 klasė) padangų protektoriaus rašto gylis turi būti ne mažesnis kaip 3 milimetrai.

Nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 10 d. galima važinėti ir dygliuotomis padangomis. Naudojant tokias padangas būtina prisiklijuoti apie tai informuojantį skiriamąjį ženklą.

Tie, kurie vis dar nepasikeitė savo vasarinių padangų į žiemines, jau turėtų pradėti bijoti policijos pareigūnų, mat už automobilių, kurių padangos neatitinka nustatytų techninių ar padangų naudojimo reikalavimų, vairavimą gali būti paskirta 28 – 43 eurų bauda.

Nubausti gali ne tik policija: nutikus draudiminiam eismo įvykiui, į nepakeistų padangų faktą atsižvelgs ir draudimo bendrovės. Jei avariją padariusios transporto priemonės vairuotojas padangų nepasikeitęs, tai nuostolių atlyginimo klausimą draudimo bendrovė sprendžia pagal avarijos metu buvusias oro sąlygas ir tai, kiek įtakos avarijai turėjo nepakeistos padangos. Jei reikšmė maža, draudimas nuostolius apmokės. Yra draudimo bendrovių, kurios apie nuostolių atlyginimą sprendžia pagal orą: jei avarijos metu lijo ar buvo šlapdriba, tai draudimas bus sumokėtas, jei snigo – apie žalos atlyginimą galima tik pasvajoti.

Susisiekimo ministerija yra pasiūliusi, kad vasarinės padangos būtų draudžiamos tik nuo gruodžio 1-osios iki kovo 1 dienos, tačiau kol kas sprendimą dėl šio pasiūlymo Valstybinė eismo saugumo komisija atidėjo.

DELFI primena, kad naudojamos nusidėvėjusios arba netinkamos padangos – vasarinės padangos šaltuoju metų laiku – pablogina transporto priemonės stabilumą slidžiame kelyje bei prailgina stabdymo laiką.

Kaip pasirinkti padangas?

DELFI Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis yra sakęs, kad „vieni vairuotojai renkasi naujas, kiti – naudotas padangas, kurios yra leistino protektoriaus rašto gylio, dalis taupydami pasitiki restauruotomis.“

Jis patarė, kad renkantis automobilio padangas būtina atsižvelgti ne tik į protektoriaus rašto gylį, bet ir į jų amžių, nes senesnės nei 5 ar 6 metų padangos guma būna linkusi kietėti, tuomet blogėja automobilio ratų sukibimas su kelio danga.

Tiems, kurie renkasi restauruotas padangas, Saugaus eismo laboratorijos vedėjo teigimu, nederėtų aklai pasitikėti restauravimo kokybe: pasitaiko prastai restauruotų padangų. Yra buvę atvejų, kai nekokybiškai restauruotos padangos kontaktinis paviršius žiemą prišalo, o pradėjus važiuoti priklijuotas padangos sluoksnis nusiplėšė.

DELFI V. Žuraulis yra sakęs, kad dygliuotosios padangos tam tikrais atvejais žiemiškame kelyje tikrai praverčia. Jas turėtų rinktis tie, kurie gyvena užmiestyje, žiemą daug važinėja žvyrkeliais ar atokiais, kelininkų neprižiūrimais keliais. Didžiąją laiko dalį važinėjant mieste ar magistraliniais keliais užtenka pakoreguoti vairavimo įpročius, vairuoti saugiai ir atsargiai, tuomet pakaks ir nedygliuotųjų padangų. Dygliuotosios padangos, patikino pašnekovas, pagerėjus eismo sąlygoms, gali netgi trukdyti: dygliai ne visada padeda geram automobilio ratų sukibimui su kelio danga – stabdymui ar manevravimui. Dygliuotosios padangos taip pat ardo kelio paviršių ir kelia kietąsias daleles į orą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (199)