Pagal Lietuvoje galiojančias kelių eismo taisykles nuo lapkričio 10 iki kovo 31 dienos vairuotojai privalo važinėti su žieminėmis padangomis. Draudimo bendrovė BTA praneša, kad nors šiuo laikotarpiu bendras eismo įvykių skaičius keliuose vidutiniškai padidėja vos keliais procentais, tačiau paspaudus pirmajam šaltukui ar iškritus pirmajam sniegui dėl netinkamų padangų naudojimo, atidumo stokos ar atpratimo vairuoti žiemos sąlygomis eismo įvykių skaičius keliuose išauga kone trečdaliu.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Sulaukus pirmųjų didesnių kritulių su sniegu arba plikledžio ženkliai padaugėja eismo įvykių, kuomet vairuotojui tinkamai neįvertinus atstumo, kelio dangos ar esant situacijai, kai būtina staigiai stabdyti, dėl slidaus kelio automobilis įsirėžia į priekyje esančią mašiną ar kitą objektą - paprastai – stulpą, atitvarą arba tiesiog nuvažiuoja nuo kelio. Atsižvelgiant į trejų pastarųjų metų registruotų įvykių skaičių peršasi išvada, kad tikrai ne grįžimas po atostogų, vaikų mokslo metų pradžia, švenčių dienos ar ilgieji savaitgaliai lemia avarijų skaičių keliuose. Jau kurį laiką stebime didesnį įvykių skaičių tuo laikotarpiu, kai keičiasi oro sąlygos. Tikėtina, kad šiemet tai taip pat nebus išimtis.“, - sako draudimo bendrovės BTA Žalų reguliavimo departamento direktorė Karolina Karpova.

Draudikų duomenimis, eismo įvykių įvykstančių dėl netinkamų padangų naudojimo sudaro 2 proc. Gerokai daugiau avarijų nutinka dėl saugaus atstumo nesilaikymo, slidžios kelio dangos, šlapdribos, sniego bei kitų su gamtinėmis sąlygomis susijusių veiksnių. Bendrai avarijų, kurios nutinka paspaudus pirmajam šaltukui ir susidarius plikledžiui registruojama 29 proc. daugiau nei įprastai.

„Nuo lapkričio 10 iki kovo 31 dienos automobiliai ir autobusai, kurių bendroji masė neviršija 3,5 tonos bei jų priekabos privalo pasikeisti padangas. Apskritai nerekomenduojame laukti įstatymo nustatyto laiko ir žieminėmis padangos pasirūpinti jau dabar. Tinkamos padangos tikrai gali sumažinti avarijos atsitikimo tikimybę, tuo tarpu transporto priemonių savininkų neatidumas šioje srityje gali pridaryti daug rūpesčių, nes nei viena draudimo bendrovė nekompensuos avarijos žalos, jei automobilis nebus tvarkingai paruoštas žiemos sezonui”, - pabrėžė K.Karpova.

Pasak draudimo specialistės, vienas esminių padangų naudojimo faktorių yra padangos amžius ir protektoriaus gylis. Faktas, kad padangos turi atitikti metų laiką, tačiau jeigu protektorius nusidėvėjo ar jeigu guma dėl amžiaus ir netinkamų padangos saugojimo sąlygų sukietėjo, padangų naudoti nebegalima. Tai taikoma tiek vasarinėms, tiek žieminėms padangoms. Draudikė taip pat atkreipia dėmesį, kad lengvųjų automobilių žieminių padangų protektoriaus gylis turi būti ne mažesnis nei 3 mm, tuo tarpu kai vasarinių padangų pakankamas protektoriaus gylis yra 1,6 mm. Be to, svarbus yra ir padangų naudojimo laikotarpis: jeigu padangos nebuvo naudojamos ilgą laiką, reikia atkreipti dėmesį į tai, ar nesukietėjo ir nesuskilinėjo guma, nes esant tam tikrai apkrovai padanga gali sprogti. Tokiu atveju avarijos išvengti nepavyks, o jos pasekmės gali būti labai skaudžios.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Patyręs lėktuvo kapitonas apie tai, su kuo susiduria darbe, ir kodėl nemėgsta skristi keleivio vietoje (1)

„Lėktuvo kapitonai vaikšto su keturiomis juostelėmis. Nepamenu, kiek man tiksliai buvo metų, gal...

Istorija, sukrėtusi Lietuvą: kaip visa tai prasidėjo (505)

Žinia, kad Jungtinėse Valstijose suimta buvusi Seimo narė Neringa Venckienė , ne vieną privertė...

Visada laukiamų „Depeche Mode“ koncertas Vilniuje: minios euforija ir itin griežtai režisuotas pasirodymas bus papildyta (8)

Koncertinę savaitę pradėjo elektroninės muzikos mokytojų kolektyvas „Kraftwerk“, o baigė –...

Susvyravus Indijos rinkai, Lietuvoje nyksta maistinis augalas (18)

Įvedus žalinimo reikalavimus žirniai bei pupos išpopuliarėjo Europos Sąjungoje, nes šias...

Tokie mes vieninteliai: lietuvių būstų įsirengimų ypatumai, kurie Vakarams nesuprantami (106)

Būstas yra bene didžiausias pirkinys žmogaus gyvenime, reikalaujantis daug svarstymų ir...

Įgimta liga nustatoma kas dešimtam kūdikiui: išduoti gali eisena (8)

Pirmieji kūdikio žingsniai daugeliui tėvų yra ne mažiau jaudinanti akimirka, negu pirmieji...

Knygų mugės lankytojų stilius: ką skaito, taip ir atrodo (27)

Prasidėjusi 19-oji Vilniaus knygų mugė „Litexpo“ parodų rūmuose pritraukė ne tik knygas...

7 dalykai, kurių negalima daryti prieš miegą (1)

Miegas mums yra neįtikėtinai svarbus. Mes stengiamės išsimiegoti, išlaikyti subalansuotą miego...

Eurolygoje – įspūdingi Vesely dėjimai per Kuzminską ir CSKA paslauga „Žalgiriui“ (6)

Eurolygos čempionų titulą ginantis Stambulo „Fenerbahce“ (16-7) 23-o turo rungtynėse...

Vyro bučinys papasakos jums viską... (12)

Galite atsiminti nuostabų seksą, tačiau kiek nepakartojamų bučinių pamenate? Tinklaraštininkas...