aA
Lapkritis vienuose regionuose prasidėjo pliaupiant lietui, kituose – krentant sniegui. Šiuo permainų laikotarpiu eismo sąlygos vairuotojams tampa tikru išbandymu, o prisiminti vairavimo slidžia kelio danga pamokas sekasi ne visiems.
BMW avarija Rokiškyje
© Gimtasis Rokiškis

Lapkričio 1-ąją Rokiškyje iškritęs sniegas nuo pat ankstyvo ryto keliuose iškrėtė piktų pokštų ne tik vairuotojams, bet ir namuose likusiems vietiniams gyventojams. Apie 7 val. Pandėlio gatvėje BMW nulėkė nuo kelio ir trenkėsi į elektros stulpą – taip dalis gyventojų laikinai liko be elektros.

Smūgio metu elektros stulpas perlūžo pusiau, stipriai apgadintas automobilis. Po avarijos atsirado liudininkų, kurie nurodė, jog iš automobilio išlipo du jaunuoliai ir pasišalino iš įvykio vietos. Tikslesnes avarijos aplinkybes aiškinasi policijos pareigūnai.

Pratybos slidžiose kelio atkarpose turėtų būti privalomos

UAB „Rokata“ vairavimo mokyklos direktoriaus ir teorijos mokytojo Rimo Semaškos teigimu, profesionalus vairuotojas, atsižvelgdamas į kelio sąlygas, ne tik pasirinks saugų greitį, atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės, įvertins savo automobilio technines savybes ir vežamo krovinio specifiką, bet ir savo gebėjimus.

„Visiškai kitokia situacija, kada netikėtai įvažiuojama į slidų kelio ruožą. Šioje situacijoje vairuotojas privalo nesiimti jokių staigių veiksmų – nesukti vairo, nestabdyti, nedidinti variklio apsukų, nes tuomet automobilis įgautų šoninį slydimą. Šoninio slydimo metu sunkiasvoris automobilis, veikiamas išcentrinių jėgų, labai greitai tampa nevaldomu“, – įspėja jis.

R. Semaška pabrėžia, kad vairuotojas, važiuodamas slidžia kelio danga, negali sau leisti atsipalaiduoti ir privalo numatyti savo veiksmus į priekį, kol automobilis dar nepradeda slysti.

„Vairuotojai, kurie įgyja pradinę profesinę kvalifikaciją, privalo pravažiuoti atitinkamą valandų skaičių slidžia kelio danga. Pastarieji vairuotojai turėtų būti supažindinami, kokiu greičiu važiuojant slidžia danga automobilis įgauna šoninį slydimą. Iš patyrusių instruktorių gali būti gaunamos rekomendacijos, kaip suvaldyti automobilį išvengiant rimtesnių padarinių“, – teigia „Rokata“ direktorius.

Anot jo, vairuotojams svarbu patiems įsitikinti, kokie pavojai slypi, rodos, visiškai „nekaltose“ situacijose. „Tokios vairavimo pamokos, manau, duotų apčiuopiamos naudos lengvųjų automobilių vairuotojams. Tikrai geriau vieną kartą pačiam patirti, kas nutinka su automobiliu slidžioje kelio dangoje – saugioje mokymo aikštelėje, o ne realiame eisme“, – įsitikinęs jis.

Slidžiame kelyje padarytos klaidos kainuoja daugiau

Vairuotojo elgesys automobiliui pradėjus slysti priklauso nuo paties automobilio – ar šis varomas galiniais, ar priekiniais ratais, dar kitokios taisyklės galioja krovininiams automobiliams.

„Vairavimo mokyklose būsimieji vairuotojai neįgauna tiek patirties, kad galėtų greitai priimti teisingus sprendimus, kai automobilis tampa nevaldomas. Vadinasi, vairuotojas turėtų jau būti buvęs panašioje situacijoje, tik saugioje aplinkoje. Mes ir vėl grįžtame prie vairavimo specialiose aikštelėse, ant slidžių dangų, kad vairuotojai galėtų realiai pajausti, kas nutinka su automobiliu, kai jis ima slysti. Kai automobilis tampa nevaldomu, klausimas, ką reikia daryti, dažniausiai būna pavėluotas“, – aiškina R. Semaška.

Esant slidžiai kelio dangai, ilgėja stabdymo kelias, mažėja padangų sukibimo su keliu koeficientas, didėja inercinių jėgų poveikis transporto priemonei – tai tik keletas priežasčių, kodėl slidžiame kelyje padarytos vairuotojų klaidos jiems kainuoja daugiau nei įprastomis eismo sąlygomis.

„Dabartinėse transporto priemonėse yra įdiegiamos saugos sistemos. Didžioji dalis saugumo sistemų yra bazinėse automobilio komplektacijose. Transporto priemonės tampa protingesnės už vairuotoją, todėl reikia mokyti vairuotojus pasirinkti teisingus automobilio važiavimo parametrus ir netrukdyti saugumo sistemoms atlikti jų funkcijų“, – teigia vairavimo mokyklos direktorius.

Ant jo, tai ypač akcentuojama krovininio transporto vairuotojams. „Gamintojų atstovai nuolat rengia mokymus vairuotojams, o rezultatai, manau, matomi – krovininiai automobiliai procentaliai žymiai rečiau pakliūva į eismo įvykius. O lengvųjų automobilių vairuotojai kada dalyvauja panašiuose mokymuose? Nebent tada, kai praranda vairuotojo pažymėjimą“, – pastebi R. Semaška.

Rudens rytais pavojingiausi ruožai – tiltai, viadukai, miško proskynos

Lietuvos automobilių kelių direkcija perspėja, kad orai Lietuvoje tampa vis žiemiškesni, todėl labai svarbu vairuotojams keliuose išlikti budriems. Šiais rytais dažnai oro temperatūra nukrenta žemiau nulio, todėl galimas plikledis. Vairuotojai turėtų būti ypač budrūs važiuodami per tiltus ir viadukus, miško proskynose – čia plikledis formuojasi pirmiausia.

LAKD pataria vairuoti šviesiu paros metu, o keliones susiplanuoti taip, kad nereikėtų važiuoti sutemus. Planuojantiems keliones rekomenduojama apsilankyti internetinėje svetainėje eismoinfo.lt, kurioje galima matyti dėl rekonstrukcijos, remonto ar kitų darbų esančius eismo apribojimus suplanuotame kelio ruože. Vairuotojų prašoma atsižvelgti į kelio dangos būklę ir pasirinkti saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį.

Ruduo jau keletą metų iš eilės yra pražūtingiausias metų laikas šalies keliuose, o lapkritis – vienas iš avaringiausių mėnesių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Mirusiųjų kūnus ruošiantis tanatopraktikas – apie išnarstytus organus ir paskutinius artimųjų prašymus (14)

„Po trijų mėnesių iškastas ketvirčiuotas kūnas, kurį reikėjo surinkti ir pašarvoti atvirame...

Kaip sekasi verslininkams, dėl vaikų persikėlusiems į ekologišką gyvenvietę (20)

Noras sukurti geresnį gyvenimą savo vaikams vilnietę Darija su šeima atvedė į ekologiškos...

Tapinas apie į Latviją neišskridusią Grybauskaitę: man nesueina galai niekaip (73)

Sekmadienį Lietuvą apskriejo žinia, kad dėl lėktuvo gedimo prezidentė Dalia Grybauskaitė...

Užkalnis norėjo atsikąsti šviestuvo ir pakramsnoti baldus (91)

Jeigu šviestuvai, baldai ir baro puošmenos būtų valgomi, „Pachamama Dinner Club“ būtų...

Po atimtų vaikų skandalų motina pratrūko: augindama du vaikus jaučiuosi nesaugi (63)

Apie tūkstantį žmonių sekmadienį 11 val. susirinko į mitingą prieš vaikų atiminėjimą...

Bioarcheologė: prieš kelis šimtus metų lietuviai gyvendavo tik iki 40 m. ir mirdavo nuo baisių ligų (120)

„Žmogaus griaučiai yra nuostabūs tuo, kad jie ne tik suteikia galimybę judėti ar apsaugo...

Broliai Antetokounmpo: Nigerijos palikuonys kelią į krepšinio sėkmę skynėsi per skurdų uždarbį gatvėje (1)

Meilę gimtajai Graikijai išpažinę ir rasizmo išpuolius išgyvenę broliai Antetokounmpo...

Autobuso vairuotojas: pasitaikydavo, kad ir autobuso durys iškrisdavo, ir žieminių padangų nedėdavome

Anksčiau buvo paprasčiau – žiemą visuose autobusuose šalta, vasarą karšta, atidaryti liukai...

5 mitai apie investicinius fondus

Visuomenėje apie rizikos kapitalo fondus vyrauja įvairūs mitai, kurie dažnai yra neigiami ir netgi...

Eksperto prognozė: kaip kriptovaliutų rinka atrodys 2019 metais (92)

Londono universiteto koledžo mokslininkas Paolo Tasca sako, kad kriptovaliutų rinka tampa vis...