aA
Euro zonoje padėtis vis dar komplikuota: skolų krizė, defliacija, didelis nedarbas. Kodėl Lietuva, kurios ekonomika sparčiai auga, veržiasi į euro klubą? Tokį klausimą kelia portalas economist.com ir įžvelgia kelias priežastis.
© DELFI (R.Daukanto pieš.)

Įsipareigojimas ES. Visų pirma, prisijungdama prie Europos Sąjungos (ES) 2004 metais Lietuva įsipareigojo įsivesti eurą. Taip jau padarė kaimynai estai ir latviai.

Euras apgins nuo Rusijos. Lietuva – palyginti netoli nuo Maskvos esanti postsovietinė valstybė. Kas dvidešimtas Lietuvos gyventojas – rusakalbis, o rusakalbius Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas žada „ginti“. Dauguma lietuvių tikisi, kad euro įvedimas taps simboliniu apsigynimo nuo galimo Kremliaus puolimo ženklu.

Išaugs pasitikėjimas. Tikimasi, kad įvedus eurą investuotojai vertins šalies vykdomą ekonominę politiką kaip labiau nuspėjamą ir patikimą. Be to, prisijungus prie euro zonos Lietuvos centrinis bankas ir šalies bankai ekstriniu atveju galės pasinaudoti Europos centrinio banko (ECB) finansavimu.

Skolintis taps pigiau. Prognozuojama, kad prisijungimas prie euro zonos garantuos Lietuvos vyriausybei galimybę skolintis mažesnėmis palūkanomis (būtent taip ir atsitiko, kai 2011 m. prie euro zonos prisijungė Estija). ECB prognozuoja, kad Lietuvai prisijungus prie euro zonos palūkanų norma valstybinėms paskoloms turėtų sumažėti 0,8 proc., tačiau tai dar ne viskas.

Naujos perspektyvos verslui. Euro zonos šalys – didžiausios Lietuvos prekybinės partnerės, o bendra naudojama valiuta dar labiau padidins vykdomos prekybos mastą. Šis aspektas įgauna naują reikšmę dar ir dėl to, kad Rusija, kuriai anksčiau tekdavo 30 proc. Lietuvos eksporto, šiuo metu taiko apribojimus prekėms iš Lietuvos. Maža to, įvedus eurą Lietuvos įmonėms nebereikės leisti papildomų lėšų dėl svyruojančių valiutų kursų, o taip pat bus išvengta valiutų konvertavimo išlaidų.

Įvertinus visus šiuos privalumus, prognozuojama, kad dėl euro įvedimo ilgalaikėje perspektyvoje Lietuvos BVP išaugs 1,3 proc.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Specialistai apie Žiežmarių gimnazijos skandalą: tu sėdi įtampoje ir nežinai, kada tave užgrius ši lavina (109)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose pasklido įrašas, kuriame girdėti, kaip Žiežmarių gimnazijos...

Malinauskas prisipažįsta: premjero komanda rūpinosi Skvernelio prezidentinės kampanijos pradžia (196)

Apie dalyvavimą Prezidento rinkimuose dabartinis šalies premjeras Saulius Skvernelis paskelbė...

Kitokie pasikalbėjimai. Radistai Jonas su Rolandu ir Mantas Katleris (90)

„Kitokie pasikalbėjimai“ kviečia į Kauno „Gargarą“, kur Mantas Katleris kalbins radistus...

Javtokas – apie tris prasčiausius baudų metimus karjeroje, pirmą prašymą po avarijos ir ryklio tatuiruotę (31)

Eurolygos tinklalaidėje „The Crossover“ Joe Arlauckas pakalbino Kauno „Žalgirio“ sporto...

Eva Tombak. Aš turiu alergiją dvasingumui (28)

Jeigu kažkas sako – „esu dvasingas“, jau žinau, kad mums ne pakeliui. Neprisimenu, kas...

Gyvai / Europos taurės mūšis Berlyne: ALBA – „Rytas“ (5)

Europos taurės „Top-16“ rungtynėse antradienį Vilniaus „Rytas“ (1-2) išvykoje dar kartą...

Klaipėdietės pergalė: pardavėjas privalės atlyginti už ką tik įsigytą ir pakeliui sugedusią transporto priemonę (342)

Sėkminga byla suformavo precedentą: dabar automobilių pardavėjams reikia būti atidesniems.

Unikauskas įvardijo tikslų laiką, kada reikėtų eiti miegoti: tik taip kokybiškai pailsėsite (23)

Raumuo, kuris dieną gavo fizinio krūvio, paauga tik naktį, kai užmiegate giliu miegu ir pasiekiate...

Kodėl įspūdingo dydžio dangoraižiuose paliekami tušti aukštai?

Honkongas – 7,5 milijonus žmonių turintis milžiniškas miestas. Nieko nestebina faktas, kad jame...

Po košmariškos savaitės vairuotojams prabilo apie neišvengiamus pokyčius: žada baudas ir sankcijas (110)

Šiomis dienomis ne vienas vairuotojas ar pėstysis keiksnojo kelininkus dėl nevalytų kelių....