Automobilių tiuningu Lietuvoje domisi nemažai vairuotojų. Kasmet patobulinti automobiliai sulaukia vis daugiau dėmesio. Vis dėlto šias paslaugas teikiantys specialistai pataria, ką daryti, kad automobilių tobulinimas neatneštų daugiau bėdos nei naudos.
Tiuninguotas automobilis
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Siūlo pasitarti su specialistais

Tiuningu vadinamas automobilio techninių savybių gerinimas, dizaino keitimas norint, kad mašina būtų patogesnė, galingesnė, atrodytų stilingiau, originaliau ir išsiskirtų iš kitų automobilių.

Vis dėlto, kaip rašo telegraph.co.uk, kartais klaidingai tiuningas painiojamas arba net tapatinimas su stailingu, kadangi tai yra atskira tiuningo šaka, kuomet tobulinama automobilio išvaizda.

Užsienio žiniasklaidos kalbinti specialistai aiškino, kad pagrindinis tiuningo tikslas yra taip patobulinti automobilį, kad pagerėtų jo techninės savybės ir taip vairuotojas pajustų naudą.

Lietuvoje gerai žinomoje įmonėje tiuningo paslaugas atliekantis meistras Rimantas taip pat sako, kad klientai būna dviejų rūšių. Vieni nori tik pagražinti automobilio dizainą, kiti siekia pagerinti savybes.

Vis dėlto jis sako, kad visuomet prieš atliekant tiuningą labai svarbu pasitarti su specialistu, nes priešingu atveju galima susidurti su nemenkomis problemomis. Anot pašnekovo, kartais žmonės nusprendžia patys be jokių konsultacijų atlikti darbus, o kartais juos patiki taip vadinamų garažiukų darbuotojams. Ir tai nėra gerai, nes pasitaiko atvejų, kai nesuprantant, kas daroma, tik apgadinamas automobilis, o tuomet jį jau reikia taisyti profesionalams. Jei norite automobilius tobulinti patys, bet pasitarkite, siūlė specialistas.

„Kai kas nori automobilį papuošti tik išvaizdesniu bamperiu ar grotelėmis šonuose. Sprendimų yra pačių įvairiausių. Tačiau reikia žinoti, kad savadarbiai slenksčiai, sparnai, bamperiai ar kiti patobulinimai paprastai nebūna išbandyti, todėl dažniausiai oro pasipriešinimą užuot mažinę, tik dar labiau padidina. Ir iš to vairuotojui nebus jokios naudos, o pinigus jis vis tiek sumokės. Tokiu atveju be dizaino pasikeitimo kitos naudos nėra, o kartais gali padidėti net kuro sunaudojimas. Kita vertus, nemažai žmonių tiesiog neskoningai subjauroja automobilius. Esu matęs pačių keisčiausių pavyzdžių. Todėl prieš ką nors darant visuomet verta pasitarti su specialistais“, - siūlė meistras.

Populiarūs gamintojų pasiūlymai

Anot pašnekovo, nemažai žmonių nori ne tik automobilių išvaizdos pasikeitimo, bet ir kitų savybių patobulinimo. „Nemažai tokių, kurie nori ant automobilio sumontuoti aerodinaminius elementus, kurie tikrai gali pagerinti automobilio savybes, pavyzdžiui, mažėja oro pasipriešinimas ir automobiliui suteikiamas stabilumas spaudžiant jį prie žemės. Automobilio pakabos pažeminimas gali būti vadinamas tiuningu, nes tokie pokyčiai pakeis automobilio stabilumą“, - teigė Rimantas.

Kitos įmonės atstovas Paulius DELFI aiškino, kad populiariausias šiuo metu automobilių gamintojų siūlomas tiuningas: „Kaip BMW būtų M stilius, „Audi“ S tipo dizaino linija. Taip pat populiarūs žinomų tiuningo įmonių, kurias šiuo metu siūlo pats gamintojas, sprendimai. Pavyzdžiui, „Mercedes“ siūlo firmos AMG apdailą.“

Vis dėlto nemažai vairuotojų patys nusprendžia pasitobulinti savo automobilius. „Vairuotojai dažniausiai perka bagažinės arba stiklo spoileriukus, pilną apdailą automobilio priekiui, galui, slenksčiui. Taip pat vairuotojai siuvasi saloną ir traukia plėvele visą kėbulą“, - kalbėjo specialistas.

Kiek vidutiniškai vairuotojai išleidžia tiuningui? Kaip sakė Paulius, tiuningui vairuotojai dažniausiai paskiria nuo 100 iki 600 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Slaptą planą pervilioti lenkus kūrė visai ne valstiečiai: pasikeitė tik viena esminė detalė (109)

Vilniaus kraštu Lietuvos politikai susidomėjo visai neseniai. Ilgą laiką niekam, išskyrus šiame...

Dėl lopinėlio žemės buvo paverstas žemgrobiu: 7 metus tampė po teismus (164)

Vilnietis Tomas Nenartavičius, pasakodamas savo istoriją, vis dar negali atsistebėti: 7-erius metus...

Viskas pasikeitė per naktį: oro uoste – „turistai“ su automatais, gatvėse pasirodė tankai (453)

„Sugedus lėktuvui“ nusileidę „turistai“ ir „ Aeroflot darbuotojai“ atstato automatų...

Vėl atversta „MG Baltic“ byla: užsiminta apie neteisėtai suvaržytą Masiulio laisvę papildyta 9.33 (118)

Po daugiau nei dviejų mėnesių pertraukos Vilniaus apygardos teisme vėl nagrinėjama politinės...

Į avariją Vilniaus pakraštyje pateko NATO kariai (16)

Antradienio rytą, apie 8 val., Vilniaus pakraštyje, Molėtų pl. ir Skersinės g. sankryžoje,...

Du pamėgti Adomaičio ginklai: išbandė rinktinėje, pasitelks ir klube (3)

Eimantas Bendžius ir Evaldas Kairys gimė pajūryje, bet krepšinio lopšiu jiems buvo sostinė....

„Sostų karų“ žvaigždė Ianas Beattiesas prakalbo lietuviškai: pamatykite video

Rugsėjį nenustebkite Vilniuje sutikę garsius Holivudo aktorius. Jie atvyksta į rugsėjo 15-16...

„DELFI Šiandien“ – naujiena mobiliojo DELFI vartotojams (4)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI atnaujino savo mobiliąją svetainę ir vartotojams siūlys ne...

Rusijoje pabranginta degtinė (5)

Minimali degtinės (nepriklausomai nuo stiprumo) rinkos kaina Rusijoje rugpjūčio 20 dieną...

Nenoras valgyti – santykio su tėvais atspindys (4)

Turime problemą: mūsų penkerių metų dukrelė dažnai stokoja apetito, tiesiog atsisako valgyti....