aA
Automobilių tiuningu Lietuvoje domisi nemažai vairuotojų. Kasmet patobulinti automobiliai sulaukia vis daugiau dėmesio. Vis dėlto šias paslaugas teikiantys specialistai pataria, ką daryti, kad automobilių tobulinimas neatneštų daugiau bėdos nei naudos.
Tiuninguotas automobilis
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

Siūlo pasitarti su specialistais

Tiuningu vadinamas automobilio techninių savybių gerinimas, dizaino keitimas norint, kad mašina būtų patogesnė, galingesnė, atrodytų stilingiau, originaliau ir išsiskirtų iš kitų automobilių.

Vis dėlto, kaip rašo telegraph.co.uk, kartais klaidingai tiuningas painiojamas arba net tapatinimas su stailingu, kadangi tai yra atskira tiuningo šaka, kuomet tobulinama automobilio išvaizda.

Užsienio žiniasklaidos kalbinti specialistai aiškino, kad pagrindinis tiuningo tikslas yra taip patobulinti automobilį, kad pagerėtų jo techninės savybės ir taip vairuotojas pajustų naudą.

Lietuvoje gerai žinomoje įmonėje tiuningo paslaugas atliekantis meistras Rimantas taip pat sako, kad klientai būna dviejų rūšių. Vieni nori tik pagražinti automobilio dizainą, kiti siekia pagerinti savybes.

Vis dėlto jis sako, kad visuomet prieš atliekant tiuningą labai svarbu pasitarti su specialistu, nes priešingu atveju galima susidurti su nemenkomis problemomis. Anot pašnekovo, kartais žmonės nusprendžia patys be jokių konsultacijų atlikti darbus, o kartais juos patiki taip vadinamų garažiukų darbuotojams. Ir tai nėra gerai, nes pasitaiko atvejų, kai nesuprantant, kas daroma, tik apgadinamas automobilis, o tuomet jį jau reikia taisyti profesionalams. Jei norite automobilius tobulinti patys, bet pasitarkite, siūlė specialistas.

„Kai kas nori automobilį papuošti tik išvaizdesniu bamperiu ar grotelėmis šonuose. Sprendimų yra pačių įvairiausių. Tačiau reikia žinoti, kad savadarbiai slenksčiai, sparnai, bamperiai ar kiti patobulinimai paprastai nebūna išbandyti, todėl dažniausiai oro pasipriešinimą užuot mažinę, tik dar labiau padidina. Ir iš to vairuotojui nebus jokios naudos, o pinigus jis vis tiek sumokės. Tokiu atveju be dizaino pasikeitimo kitos naudos nėra, o kartais gali padidėti net kuro sunaudojimas. Kita vertus, nemažai žmonių tiesiog neskoningai subjauroja automobilius. Esu matęs pačių keisčiausių pavyzdžių. Todėl prieš ką nors darant visuomet verta pasitarti su specialistais“, - siūlė meistras.

Populiarūs gamintojų pasiūlymai

Anot pašnekovo, nemažai žmonių nori ne tik automobilių išvaizdos pasikeitimo, bet ir kitų savybių patobulinimo. „Nemažai tokių, kurie nori ant automobilio sumontuoti aerodinaminius elementus, kurie tikrai gali pagerinti automobilio savybes, pavyzdžiui, mažėja oro pasipriešinimas ir automobiliui suteikiamas stabilumas spaudžiant jį prie žemės. Automobilio pakabos pažeminimas gali būti vadinamas tiuningu, nes tokie pokyčiai pakeis automobilio stabilumą“, - teigė Rimantas.

Kitos įmonės atstovas Paulius DELFI aiškino, kad populiariausias šiuo metu automobilių gamintojų siūlomas tiuningas: „Kaip BMW būtų M stilius, „Audi“ S tipo dizaino linija. Taip pat populiarūs žinomų tiuningo įmonių, kurias šiuo metu siūlo pats gamintojas, sprendimai. Pavyzdžiui, „Mercedes“ siūlo firmos AMG apdailą.“

Vis dėlto nemažai vairuotojų patys nusprendžia pasitobulinti savo automobilius. „Vairuotojai dažniausiai perka bagažinės arba stiklo spoileriukus, pilną apdailą automobilio priekiui, galui, slenksčiui. Taip pat vairuotojai siuvasi saloną ir traukia plėvele visą kėbulą“, - kalbėjo specialistas.

Kiek vidutiniškai vairuotojai išleidžia tiuningui? Kaip sakė Paulius, tiuningui vairuotojai dažniausiai paskiria nuo 100 iki 600 eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Skvernelio reitingo paslaptis: surastas priešas ir galandami nauji ginklai (152)

Spalis Lietuvos Vyriausybei buvo tikrai karštas, bet ne dėl to, kad šiemet mūsų šalyje...

Kad pavakarieniautų, vienu ypu perka 200 kiaušinių: mūsų gaili, lyg būtume nukankinti tėvai (4)

„Kai turi vieną vaiką, supranti, koks sunkus tavo gyvenimas. Viską sureikšmini, stengiesi, kad...

Visame pasaulyje sutriko „Facebook“ ir „Instagram“ veikla (22)

Visame pasaulyje sutriko socialinių tinklų „Facebook“ ir „Instagram“ veikla. Svetainės su...

Gyvai / DELFI Diena. Aktorių prisiminimai apie anapilin iškeliavusį režisierių Nekrošių ir kiek kainuoja būsto paskola? (15)

Ko neteko Lietuvos teatras ir jo gerbėjai? „DELFI Dienoje“ prisiminimai apie anapilin išėjusį...

Pasaulio prekybos organizacijos vadovas tikisi įveikti dabartinį neramų periodą

Įtampą prekyboje lemia didesnis ją ribojančių priemonių skaičius, sako Pasaulio prekybos...

Prieš policijos automobilį užlindęs ir avariją sukėlęs dviratininkas stebina įžūlumu (12)

Į redakciją kreipėsi vilnietis Vadimas M., kuris rugsėjo 10 d. Vakariniame Vilniaus aplinkkelyje...

Kručinskų advokatai: vaikų atėmimo dramoje – skandalingas posūkis (6)

Visa Lietuva užgniaužusi kvapą stebėjo širdį veriančias dramas, kai Kauno vaikų teisių...

Petrauskienė žada 40 proc. didesnes algas dėstytojams ir mokslininkams (62)

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl studijų kainų...

Kelerius metus su ketvirta vėžio stadija gyvenanti Rasa: be proto noriu gyventi (40)

Ketvirtos stadijos vėžio diagnozę prieš ketverius metus sužinojusi Rasa Vaitekūnienė savo...

Žinomi bičiuliai ir kolegos gedi netikėtai mirusio Eimunto Nekrošiaus: liko nepapasakotos istorijos ir neįgyvendinti planai (132)

Antradienį, lapkričio 20 dieną žinomas teatro režisierius Eimuntas Nekrošius iškeliavo...