Prieš pat rinkimus skelbiamos visuomenės nuomonės apklausos, rodančios, kiek žmonių ketina palaikyti politines partijas, turi nemažai įtakos neapsisprendusiems rinkėjams, LRT.lt sako politologas Bernaras Ivanovas ir viešųjų ryšių ekspertas Arijus Katauskas. Savo ruožtu politologas Lauras Bielinis įsitikinęs, kad šios apklausos turi tik trumpalaikį poveikį.
Algirdas Butkevičius, Gabrielius Landsbergis ir Saulius Skvernelis
© DELFI montažas

Įvairios visuomenės nuomonės ir rinkų tyrimų bendrovės nuolat skelbia partijų reitingus. Nemažai jų rinkėjai gali išvysti prieš pat rinkimus. Kokį poveikį jos turi, kai rinkėjas pamato, kas yra lyderiai, o kas – autsaideriai, balansuojantys ant patekimo į Seimą ribos?

Viešųjų ryšių agentūros „Nova Media“ komunikacijos specialistas A. Katauskas tikina, kad tyrimų viešinimas turi įtakos rinkėjams. „Yra žmonių dalis, kurie nėra apsisprendę, už ką balsuoti. Logiška, kad jie gali rinktis tuos, kurie lyderiauja, nes lyderius mes mėgstame. Kita vertus, kita dalis žmonių kaip tik gali nebalsuoti už tuos, kurie giriasi, jog yra geriausi“, – sako A. Katauskas.

Viešųjų ryšių eksperto teigimu, apklausos komunikacija taip pat yra komunikacija, ir politinės jėgos tai gali išnaudoti savo reikmėms – tai esą galime matyti socialinėje medijoje, kai politikai kalba apie savo reitingus. „Kai kurios politinės jėgos pačios užsisako tyrimus, o vėliau juos viešina ir skelbia, kiek žmonių juos palaiko“, – pridūrė A. Katauskas.

Kad skelbiamos apklausos turi įtakos, sutinka ir Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) politologas B. Ivanovas. Jo teigimu, palyginti stabilų elektoratą turi dvi politinės jėgos – Lietuvos socialdemokratų partija ir Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai.

„Liberalų sąjūdžio (LS) elektoratas išskydo, ir jo didžioji dalis greičiausiai nukeliavo pas konservatorius. Šiuo atveju apklausos, manau, turi poveikį. Jei paskelbia duomenis, kad krenta LS reitingai, tai neabejotinai turi įtakos“, – teigia B. Ivanovas.

VDU politologo teigimu, toks blaškymasis ir „pasidavimas“ įvairioms apklausoms, tendencijoms byloja apie politinės sistemos nesveikumą.

Tuo metu VDU profesorius L. Bielinis nemano, kad skelbiamos apklausos apie partijų reitingus turi didelės įtakos. Pasak, L. Bielinio, jos yra trumpalaikio poveikio.

„Eilinis žmogus kitą dieną jau nelabai kreipia dėmesį į tai, ką girdėjo. Šios apklausos turi daugiau įtakos politikams bei santykiams tarp jų. Iš dalies galbūt tam jos ir yra skirtos, kad politikai pamatytų savo galimybes, tendencijas jų atžvilgiu“, – LRT.lt teigia L. Bielinis.

Kaip teigia VDU profesorius, neapsisprendusiam rinkėjui reikalingas įspūdingas veiksmas, reklama – kažkas, kas pritrauktų jo dėmesį ir paveiktų sprendimą, už ką balsuoti.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Lenkijos Senato maršalkos atsakas prieš Lietuvą užsimojusiai Cytackai: ponia, to nebus (3)

Balandį Torūnėje (Lenkija) vykusiame „Polonijos suvažiavime“ Vilniaus tarybos narei Renatai...

Naujausia statistika: kuriose įmonėse algos skiriasi labiausiai (47)

Tarp didžiausių darbdavių daugiausiai ir mažiausiai uždirbančiųjų darbuotojų atlyginimai...

Maldeikienė: iš Dalios Grybauskaitės šito nesitikėjau (607)

Prezidentės Dalios Grybauskaitės metiniai pranešimai – lėkšti, o viešai skelbtas jos galimas...

Dvi šalys prieš Rusiją imasi veiksmų dėl virš Ukrainos numušto lainerio „Bellingcat“ įvardijo atsakingą pareigūną (422)

Australija ir Nyderlandai oficialiai apkaltino Rusiją 2014 metais numušus MH17 lėktuvą virš...

Ilgai tylėjusi Pikul advokatė įvertino Jasaičių dramą: papasakojo, kodėl Oksanai iš skyrybų pasipelnyti nepavyks (158)

Dainininkės, vizažo meistrės Oksanos Pikul ir krepšininko Simo Jasaičio santykių drama tapo...

DELFI eksperimentas: ar atpažįstame tikrų lietuviškų braškių skonį (15)

Pirmosios lietuviškos braškės šį pavasarį buvo apipintos legendomis. Ne vieną šokiravo jų...

„Samsung“ dėl telefonų dizaino kopijavimo „Apple“ turės sumokėti milžinišką baudą (6)

Pietų Korėjos technologijų milžinas „Samsung“ privalo sumokėti konkurentui „Apple“ 539...

Indrė Makaraitytė. Klausimus, kurių neužduoda Landsbergis, paklausia Karbauskis (101)

– Sąžiningai pasakykite, jeigu jūs išeitumėte iš politikos, jūs neperimtumėte iš mamos savo...

Kaip per paskutinį skambutį apsirengė elitinės gimnazijos moksleiviai (114)

Penktadienį Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos prieigose būrėsi daugybė pasipuošusių...

Cukraus atsisakęs Rimvydas Širvinskas-Makalius: dabar man per saldžios net vynuogės! (19)

Pasitikdamas vasarą verslininkas, keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius ryžosi avantiūrai:...