aA
Šiais laikais sunku pasiklysti. Tradicinius žemėlapius paslėpėme giliai stalčiuje, o ir vadinamojo šturmano mums reikia vis rečiau. Keliai telpa viename mažame aparate – GPS navigacijoje arba tiesiog mobiliajame telefone. Iš tiesų patogu, bet saugaus eismo specialistai navigacijose įžvelgia ne tik pliusus.
© Gamintojo nuotr.

DELFI nutarė išsiaiškinti, ar tikrai žvilgsnis nukreiptas nuo kelio į mažą ekranėlį kelioms sekundėms gali kainuoti itin brangiai.

Visų pirma į specialistų akiratį pakliuvo daugumos vairuotojų netinkamas navigacijos pritvirtinimas prie priekinio automobilio lango. DELFI eksperimente dalyvavusio vairavimo instruktoriaus Dainiaus Kanapinsko teigimu, čia itin daug saugumo spragų. „Automobilis, prie kurio priekinio lango būtų pritvirtinta navigacija, techninės apžiūros negautų. Tai iš esmės yra nesaugu, mat vairuotojas padidina nematomas zonas, o Techniniame reglamente nurodyta, jog vairuotojo regėjimo lauke negali būti jokių pašalinių daiktų”, - teigė saugaus eismo ekspertas.

Saugaus eismo specialistų teigimu, bene didžiausią pavojų kelia navigacija telefone. Dažnas vairuotojas, ieškodamas kelio telefone vairuojant, aparatą laiko rankoje arba pasidėjęs ant kelių. Tai itin blaško, vairuotojas beveik nežiūri į kelią ir vairuotoja viena ranka.

Tiesa specialių navigacijų platintojai turi kiek kitą nuomonę. Anot navigacijų platintojo UAB „Fedingas” direktoriaus pavaduotojo Dariaus Ardejevo, daiktai turi būti naudojami pagal paskirtį. „ Standartinės navigacijos, o ne telefonas, turi savo standartinius tvirtinimus pagal tam tikras saugumo taisykles. Ar tai prie stiklo, ar prie automobilio panelės. Telefonu atveju, tai dažniau būna improvizacijos”, - tikino pašnekovas.

Navigacijų pardavėjai įsitikinę – kol vairuotojas vadovaujasi gamintojų nurodytomis taisyklėmis, tol pavojus kelyje negresia. Negana to, keisti navigacijos parametrus ar maršrutą važiuojant nei pardavėjai, nei gamintojai nerekomenduoja, tad visą atsakomybę prisiima vairuotojas.

Lietuvos automobilininkų sąjunga turi kiek kitokią tokių prietaisų saugumo viziją. Minėtos sąjungos Techninės pagalbos komiteto pirmininkas Šarūnas Jankauskas DELFI sakė, jog dauguma užsienio valstybių jau suvaldė navigacijų saugumo problemą. „Vokietijoje vairuotojas negali važiuodamas keisti navigacijoje nustatyto maršruto ar parametrų. Navigacija „mato”, kad automobilis rieda ir automatiškai neleidžia nieko keisti. Vairuotojas būna priverstas saugiai sustoti ir tik tuomet gali pakeisti navigacijos duomenis”, - pasakojo Š. Janskauskas.

Lietuvos automobilininkų sąjungos atstovų teigimu, saugumo problemą išspręstų ne didesnės baudos, o technologiniai pokyčiai. Mūsų šalyje taip pat būtų įmanoma įdiegti tokią navigacijų bei išmaniųjų telefonų funkciją, kad kol automobilis rieda, keisti maršruto ir parametrų būtų negalima.

Ekspertų nuomone, saugumo užtikrinimas naudojantis navigacijomis – yra būtinas ir ilgainiui turėtų pasiekti ir Lietuvą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po kalinių egzekucijos Pravieniškėse – nuosprendis įkalintiems žudikams (45)

Vadinamąsias „naujokų krikštynas“ Pravieniškių pataisos namuose surengę ir iš kitų...

Teisėjų korupcijos byloje aiškėja pirmosios kardomosios priemonės: verslininkų sąrašas plečiasi papildyta 13:35 val.  (1272)

Vilniaus miesto apylinkės teisme ketvirtadienį toliau teikiami prašymai suimti teisėjų korupcijos...

Dviejų vaikų tėvą pražudęs girtas Komskių įmonės vairuotojas siunčiamas už grotų: atsakomybė krito ir įmonei (3)

Motociklu pas šeimą į Palangą važiavęs vyras antro savo mažylio taip ir nebeišvydo. Komskių...

VRK panaikino Malinausko neliečiamybę papildyta (97)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) ketvirtadienį panaikino Druskininkų mero Ričardo Malinausko...

Žemaitaitis: Prezidento rinkimams juodoji pusė ruošia visai kitą scenarijų (218)

„Žmonės dažnai „Tvarką ir teisingumą“ sieja su korupcija“, – sako partijos pirmininkas...

Futbolo federacijos biudžete – milijoninės skolos, jungiamas taupymo režimas laukia dar vienas VMI patikrinimas (52)

„Buvo ir tokių dienų, kai federacijos sąskaitoje tebuvo vos 1000 eurų, norėdami atleisti...

Kaip išsirinkti tinkamus džinsus: 5 taisyklės, kuriomis privalai vadovautis ir esminės klaidos! (11)

Artėjant pavasariui vis opesniu klausimu tampa kasmetinis garderobo atnaujinimas. Dažniausiai jis...

Vos trejų dukra nori dažytis ir avėti aukštakulnius: leisti ar drausti? (43)

Daugeliui tėvų, auginantiems mergaites, anksčiau ar vėliau tenka pamatyti tokį vaizdą: raudonai...

Kadaise dažnai pajūryje sutinkamas paukštis iš Lietuvos pasitraukė: kas jį išvijo iš mūsų šalies? (2)

Lietuva gali pasigirti ne tik vietinėmis paukščių rūšimis, bet ir svetimšalėmis, kurios į...

Raudona ar balta mėsa: ką privalome žinoti ne tik renkantis, bet ir gaminant (4)

Visais laikais mėsa ir jos gaminiai kėlė daugybę diskusijų. Tiesa, mitybos specialistai tikina,...