Šiais laikais sunku pasiklysti. Tradicinius žemėlapius paslėpėme giliai stalčiuje, o ir vadinamojo šturmano mums reikia vis rečiau. Keliai telpa viename mažame aparate – GPS navigacijoje arba tiesiog mobiliajame telefone. Iš tiesų patogu, bet saugaus eismo specialistai navigacijose įžvelgia ne tik pliusus.
© Gamintojo nuotr.

DELFI nutarė išsiaiškinti, ar tikrai žvilgsnis nukreiptas nuo kelio į mažą ekranėlį kelioms sekundėms gali kainuoti itin brangiai.

Visų pirma į specialistų akiratį pakliuvo daugumos vairuotojų netinkamas navigacijos pritvirtinimas prie priekinio automobilio lango. DELFI eksperimente dalyvavusio vairavimo instruktoriaus Dainiaus Kanapinsko teigimu, čia itin daug saugumo spragų. „Automobilis, prie kurio priekinio lango būtų pritvirtinta navigacija, techninės apžiūros negautų. Tai iš esmės yra nesaugu, mat vairuotojas padidina nematomas zonas, o Techniniame reglamente nurodyta, jog vairuotojo regėjimo lauke negali būti jokių pašalinių daiktų”, - teigė saugaus eismo ekspertas.

Saugaus eismo specialistų teigimu, bene didžiausią pavojų kelia navigacija telefone. Dažnas vairuotojas, ieškodamas kelio telefone vairuojant, aparatą laiko rankoje arba pasidėjęs ant kelių. Tai itin blaško, vairuotojas beveik nežiūri į kelią ir vairuotoja viena ranka.

Tiesa specialių navigacijų platintojai turi kiek kitą nuomonę. Anot navigacijų platintojo UAB „Fedingas” direktoriaus pavaduotojo Dariaus Ardejevo, daiktai turi būti naudojami pagal paskirtį. „ Standartinės navigacijos, o ne telefonas, turi savo standartinius tvirtinimus pagal tam tikras saugumo taisykles. Ar tai prie stiklo, ar prie automobilio panelės. Telefonu atveju, tai dažniau būna improvizacijos”, - tikino pašnekovas.

Navigacijų pardavėjai įsitikinę – kol vairuotojas vadovaujasi gamintojų nurodytomis taisyklėmis, tol pavojus kelyje negresia. Negana to, keisti navigacijos parametrus ar maršrutą važiuojant nei pardavėjai, nei gamintojai nerekomenduoja, tad visą atsakomybę prisiima vairuotojas.

Lietuvos automobilininkų sąjunga turi kiek kitokią tokių prietaisų saugumo viziją. Minėtos sąjungos Techninės pagalbos komiteto pirmininkas Šarūnas Jankauskas DELFI sakė, jog dauguma užsienio valstybių jau suvaldė navigacijų saugumo problemą. „Vokietijoje vairuotojas negali važiuodamas keisti navigacijoje nustatyto maršruto ar parametrų. Navigacija „mato”, kad automobilis rieda ir automatiškai neleidžia nieko keisti. Vairuotojas būna priverstas saugiai sustoti ir tik tuomet gali pakeisti navigacijos duomenis”, - pasakojo Š. Janskauskas.

Lietuvos automobilininkų sąjungos atstovų teigimu, saugumo problemą išspręstų ne didesnės baudos, o technologiniai pokyčiai. Mūsų šalyje taip pat būtų įmanoma įdiegti tokią navigacijų bei išmaniųjų telefonų funkciją, kad kol automobilis rieda, keisti maršruto ir parametrų būtų negalima.

Ekspertų nuomone, saugumo užtikrinimas naudojantis navigacijomis – yra būtinas ir ilgainiui turėtų pasiekti ir Lietuvą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

DELFI Agro eksperimentas: ar įmanoma provincijoje susirasti darbą daugiau nei už minimumą (3)

Vasaros sezonu norintys užsidirbti moksleiviai ar studentai dažnai traukia į užsienio šalis,...

Audringos abiturientų naktys: išnuomoti viešbučiai, pribloškiančios suknelės ir alkoholio paieškų maršrutai (94)

Vieni paskutines mokyklines šventes švenčia pompastiškai, kiti kukliai, o treti traukia į...

Vienas prieš Ballus paliktas Šeškus: pakriko nervai ir sveikata, nebenoriu treniruoti (126)

Tėtušio klyksmai, apatiškos ir net per rungtynes sugebančios užsnūsti jo atžalos,...

Toupane'o sezono rungtynės priartino „Žalgirį“ prie pusfinalio (18)

Eurolygos finalo ketverto turnyre savaitgalį sėkmingai pasirodęs Kauno „Žalgiris“ užtikrinta...

Geriausios Lietuvos gimnazijos abiturientai pademonstravo paskutinio skambučio įvaizdžius (20)

Ketvirtadienio popietę paskutinio skambučio šventė vyko ir geriausia Lietuvos mokykla šįmet vėl...

Ar tiesa, kad lėktuvo variklis gali įtraukti žmogų? (1)

Tikriausiai esate girdėję įvairių istorijų apie tai, kaip lėktuvų varikliai įtraukė aplink...

Lietuvių šeima vienui viena praleido nakį Afrikos dykumoje: pažadino šnaresys

Lietuvių šeima, keliaujanti po Namibiją, Afriką, jau pirmą dieną išsiaiškino, kad tai labai...

Alyvuogių aliejaus someljė: net „extra virgin“ aliejus nebūtinai turės ką nors bendra su alyvuogėmis (15)

Vienintelė Lietuvoje alyvuogių aliejaus someljė ir pirmoji Rytų Europoje sertifikuota...

Butų nuoma trijuose Lietuvos miestuose: ką siūlo už 250 eurų? (7)

Pigus, patogus, pakankamai erdvus butas dviems už 250 eurų – kokių variantų gali pasiūlyti...

Viena didžiausių aviacijos paslapčių ir toliau kursto teorijas: mes dar nieko nežinome (9)

Australų tyrėjai, ketverius metus ieškoję dingusio MH370 reiso lėktuvo, tvirtina, kad lėktuvas...