Nelaimingų atsitikimų priežastis yra ne tik vairuotojų neatsargumas ar neatsakingumas, bet dažnai ir pėsčiųjų aplaidumas. Ne visi gyventojai yra susipažinę su kelių eismo taisyklėmis, o ypač su taisyklėmis pėstiesiems.
Greitosios pagalbos automobilis
© DELFI / Tomas Vinickas

Sužalota mergaitė nejautė kojų

Pėsčiųjų žinių, kaip elgtis perėjoje arba kaip pereiti į kitą gatvės pusę, kai šalia nėra nė vienos perėjos, stoka sukelia nelaimingus atsitikimus. Žinoma, prie to gali prisidėti ir automobilių vairuotojai, kurie kartais būna per daug atsipalaidavę ir nepastebi kliūčių kelyje. To pavyzdys - nelaimė Vilniuje, Džiaugsmo gatvėje, kuomet pirmadienį ryte automobiliu partrenkta moteris ir mergaitė. Po avarijos mergaitė nejautė kojų.

Policijos pareigūnų duomenimis, avarija įvyko 8.09 val. Vilniuje, Džiaugsmo gatvėje. Vos įvykus avarijai policijai buvo nurodyta, kad prie ženklo „Naujoji Vilnia“ automobilis partrenkė maždaug 9 metų vaiką. Netruks paaiškėjo, kad sužalota mergaitė jaunesnė, ji gimusi 2009 metais. Medikų apžiūrima mažametė sakė, kad nejaučia kojų. Ji išvežta į Santariškes. Atvykus pagalbai paaiškėjo, kad tas pats automobilis partrenkė ir mergaitės mamą, gimusią 1976 m. Ji nuvežta į Lazdynų ligoninę. Policijos pareigūnai aiškinasi, kodėl automobilio „Toyota Land Cruiser“ vairuotojas M. D., gim. 1993 m., laiku nesustojo ir nepraleido pėsčiųjų.

Pareigūnai kiek vėliau gavo iš medikų informacijos, kad abi, mama ir dukrelė, gydomos reanimacijos skyriuose. Moteriai nustatytos pilvo ir krūtinės ląstos traumos, mergaitei - kepenų ir inkstų sumušimai.

Vairuotojas privalėjo sustoti

Tokiais atvejais vairuotojai linkę kaltinti pėsčiuosius, nes jie žengė į gatvę ne pėsčiųjų perėjoje. Tačiau jei aplinkui nebuvo nė vienos pėsčiųjų perėjos? Zita Kuprienė, Kauno Algio Žikevičiaus saugaus vaiko mokyklos metodininkė, teigia, kad pėstieji turėtų elgtis atsargiau ir ne per perėję eidami - praleisti automobilius, nes tokiu atveju pirmumo teisė priklauso vairuotojams. Teoriškai dėl šios avarijos kalti pėstieji. Nepaisant to, pašnekovė sako, kad vairuotojai bet kokiu atveju esant tokiai situacijai turi sustoti ir praleisti kliūtį.

„Turi vairuotojas sustoti. Juk jie važiuoja pasiekti kelionės tikslą, o ne pėsčiuosius traiškyti. Kitą kartą neįgalus žmogus gali išeiti į važiuojamąją dalį, tai vairuotojas turi tai įvertinti. Jeigu jis turi teisę vairuoti, tai jis turi viską aplinkui save matyti, jeigu nematai, tai ir nevažiuok“, – aiškina Z. Kuprienė.

Pasak saugaus eismo metodininkės, pėstysis, savo ruožtu išėjęs į važiuojamąją kelio dalį užmiestyje ar vietose, kur nėra pėsčiųjų perėjos, turi dar atidžiau apsižvalgyti, ar nėra atvažiuojančių automobilių.

„Pirmiausia įvertiname, ar saugu eiti. Ar geras matomumas, ar galima aiškiai matyti gatvę, ar nėra kliūčių. Na ir elgtis taip, lyg eitum per pėsčiųjų perėją, dairytis, eiti stačiu kampu“, – rekomenduoja Z. Kuprienė.

Pirmenybės pėsčiajam nėra

Tačiau nemažai nelaimių įvyksta ir pėsčiųjų perėjose. Tuomet kaltinami vairuotojai, nematę per perėję ėjusio žmogaus. Bet tokiose situacijose kai kada iš dalies atsakomybė tenka ir ėjusiajam per gatvę, nes eiti per perėję galima tik tada, kai tai daryti saugu.

Pėsčiųjų perėja
Pėsčiųjų perėja
© DELFI (T.Markevičiaus nuotr.)

„Pėstieji gali žengti į važiuojamąją kelio dalį tik tada, kai saugu. Jis turi įsitikinti, ar saugiai pereis gatvę. Pirmenybės nėra nė vieniems. Bet mes visi esame už save atsakingi ir turime elgtis gatvėje saugiai. Jeigu pėstysis mato atvažiuojantį automobilį, jis privalo įvertinti automobilio atstumą ir greitį. Nes pėstieji šiaip yra įsitikinę, kad jei yra pėsčiųjų perėja, tai galima laisvai eiti. Nesvarbu, kad didelis automobilių srautas, važiuoja visa kolona, bet pėstysis vis tiek eina. Jis juk gali pora minučių pastovėti, kol automobiliai pravažiuos. Nėra pirmenybės nei vieniems, nei kitiems. Vairuotojai privalo praleisti pėsčiuosius, tačiau pėstieji taip pat negali lįsti po ratais. Turime elgtis proto ribose, kad kitiems netrukdytume ir patiems būtų saugu“, – tvirtina Z. Kuprienė.

Pėstieji ir automobilių vairuotojai turi prisiminti žmogiškuosius veiksnius ir keliuose elgtis atsakingai bei atsargiai, per gatvę ar perėją eiti žingsniu, apsidarius ir įvertinus saugumą, stačiu kampu.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

VSD pažymose – ne tik „MG Baltic“: atskleisti kitos įtakingos verslo grupės veiksmai (434)

Neleistinus politikų ir verslo ryšius tiriantis Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas...

Orai: po škvalo sugrįš vasara (11)

Trečiadienis dar gali būti niūrokas, bet nuo ketvirtadienio į šalį sugrįš labai vasariški...

Latvijos ekonomistas: pamirškite apie 20–30 proc. algų augimą (111)

Darbdaviai Baltijos šalyse dar puikiai pamena praėjusią finansų krizę, todėl darbuotojams...

Pensijų reforma keliauja į Seimą (41)

Vyriausybė trečiadienį posėdyje pritarė pensijų kaupimo reformai.

Lietuvos banko pirmininkas perspėja dėl praleistų galimybių: nesprendžia esminės problemos papildyta (23)

Vengdama priimti reikalingus sprendimus, vyriausybė praranda galimybę gerais ekonominiais laikais...

Artimieji susikibo dėl nužudyto kovotojo Morkevičiaus palaikų: už urnos laikymą namuose velionio mylimajai gresia bauda (162)

2016 metų gruodį nužudytas garsus kovotojas Remigijus Morkevičius , kuris TV žiūrovams buvo...

Ukraina išbandė naujus ginklus: pagaliau ši diena atėjo (253)

Ukraina antradienį išbandė nešiojamųjų prieštankinių raketų sistemas „ Javelin “,...

Prie jūros susiruošusi moteris pateko į kuriozinę padėtį autobuse (39)

Vilnietė Marija atsidūrė gana kuriozinėje situacijoje. Moteris su keturmete dukra iš sostinės...

Druskininkų meras Ričardas Malinauskas užfiksuotas pikantiškoje vietoje (201)

Antradienio vakarą Druskininkų miesto meras Ričardas Malinauskas leido kartu su šimtais...

Karališkas braižas? Meghan Markle vestuvinė suknelė – jau matyta (11)

Meghan Markle atidavė duoklę klasikinei elegancijai – ji pasirinko 200 tūkstančių svarų (228...