Praėjusią savaitę Trakų rajone į avarijos vietą buvo suvažiavusios beveik visos tarnybos, nes bendruoju telefonu buvo pranešta, kad per avariją du žmonės liko prispausti automobilyje.
© DELFI

Pirminiais duomenimis, avarija įvyko apie 12.15 val. Trakų rajone, Paluknio seniūnijoje, Madžiūnų kaime. Pranešta, kad susidūrė du automobiliai ir du žmonės yra prispausti. Tai nutiko automobiliui išvažiavus iš šalutinio kelio ir susidūrus su pagrindiniu keliu važiavusiu sunkvežimiu MAN.

Į įvykio vietą išskubėjo medikai, policija ir ugniagesiai. Per avariją sunkiai sužaloti „Mercedes“ automobiliu važiavę žmonės: vairavusi moteris ir keleivis išvežti į ligoninę.

Policija tvirtino, kad vykstant ikiteisminiam tyrimui, daugiau detalių apie avariją skelbiama nebus, nes tai gali pakenkti tyrimo eigai. DELFI sužinojo, kad žmonės, sužeisti avarijoje, vis dar yra sunkios būklės.

Vaduoti iš automobilių gali tik specialistai

Tik specialistai – gaisrininkai, policininkai, medikai – gali bandyti vaduoti prispaustus žmones iš metalo gniaužtų. Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus pavaduotoja GMP paslaugos organizavimui Vanda Pumputienė kategoriškai pasisakė prieš bet kokius prašalaičių bandymus vaduoti automobilyje įkalintus žmones.

Ji tvirtino, kad bet kokie neprofesionalūs bandymai išvaduoti žmogų greičiau pakenks nei bus naudingi: neteisingai atlikta vadavimo operacija gresia smegenų ir stuburo slankstelių pažeidimais.„Pravažiuojantieji gali padėti tik tada, kai mato, jog nukentėjusiajam smarkiai teka kraujas. Tokiu atveju reikėtų iš vaistinėlės paimti bintą ir aptvarstyti žaidą. Judinti ar traukti nukentėjusįjį iš automobilio griežtai draustume“, – sakė V. Pumputienė.

Vienintelis dalykas, ką gali padaryti žmogus, teigė V. Pumputienė, kaip įmanoma greičiau paskambinti greitajai pagalbai ar bendruoju pagalbos telefonu ir tiksliai nurodyti avarijos adresą ar vietovę. O tada laukti, kol atkeliaus pagalba. Paprastai greitosios medicinos pagalbos, gaisrinės ir policijos pareigūnai pasirodo panašiu laiku. „Paprastai vadavimo operacijos prasideda tada, kai atkeliauja pareigūnai. Aišku, išgelbėti žmones ir suteikti jiems pirmąją pagalbą profesionaliai gali priešgaisrinės apsaugos gelbėtojai“, – teigė V. Pumputienė.

Prašalaičiai pasitarnauti gali tik tuo atveju, kai prašo pareigūnai: „Manau, kad važiuojantys ar keliaujantys pro šalį gali būti naudingi tik tada, jei padėti nėra kam arba trūksta pagalbos rankų. Yra tekę susidurti su tokiomis situacijomis, kai pagalbos prašome ir civilių. Teko įsitikinti, kad dabartinis jaunimas nelaimių metu padeda geranoriškai, neigiamo atsakymo nesame gavę“, – sakė V. Pumputienė.

Ekspertės nuomone, atvejų, kai žmonės patys bando gelbėti avarijų metu automobiliuose įkalintus žmones, smarkiai sumažėjo: dabar avarijų liudytojai tokias „gelbėjimo“ procedūras įvykdo retai, nes daugelis jau supranta, kad gali padaryti daugiau žalos nei atnešti naudos.

Gaisrininkai ragina nespoksoti

Ugniagesių gelbėtojų mokyklos Mokymo skyriaus viršininkas Gintaras Paulauskas pabrėžė, kad jei eismo dalyviai nori padėti, tai gali iškviesti 112 ir imti nukentėjusiesiems teikti pirmąją pagalbą, bandyti sustabdyti kraujavimą ar pradėti reanimaciją.

„Būna žmonių, kurie bijo teikti pagalbą, nes bijo kraujo ar juos sukrečia avarijos. Tokiais atvejais geriau paskambinkite bendrosios pagalbos telefonu ir keliaukite toliau savo keliais, tik nebūkite žiopliais, kurie stovi ir darosi. Ta stovinti ir komentuojanti žioplių armija yra pats blogiausias dalykas. Kartą buvo atvejis, kai merginai labai reikėjo pagalbos, tačiau visi stovėjo aplink ir nieko nedarė, kad būtų geriau“, – pasakojo G. Paulauskas.

G. Paulauskas pabrėžė, kad negalima žmogaus traukti iš automobilio, jei jam tiesiogiai negresia pavojus, kitaip tariant, jei automobilis nedega: „Jei bandysite tai padaryti, žmogus gali likti neįgalus visam gyvenimui. Reikia patikrinti gyvybės ženklus – sąmonę, kvėpavimą, širdies veiklą, o tada nejudinant suteikti pirmąją pagalbą, jei tik įmanoma tai padaryti. “

„Gelbėtojai išvaduos nukentėjusįjį iš automobilio profesionaliai, stabilizuodami jo kaklą, nugarą. Negalima automobilio stumdyti, vartyti, nes įkalintojo sveikatai galite padaryti daug žalos“, - teigė G. Paulauskas.

Pasitikrinkite automobilio saugumo klasę

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Saugaus eismo laboratorijos vedėjas Vidas Žuraulis sakė, kad dabar inžinieriai, kurdami automobilius, labai daug dėmesio skiria automobilių deformacijų analizei: „Jie atlieka pasyviosios saugos tyrimus, tokius kaip daužymo testai, aiškindamiesi, kaip linkusios deformuotis įvairios automobilio kėbulo ar kitos dalys. Savo tyrimais jie siekia, kad smūgio ir automobilio deformavimosi metu nenukentėtų vairuotojai ir keleiviai.“

Išorinės automobilio zonos turi deformuotis lengviau, tačiau smūgiui artėjant prie keleivio, pradedami naudoti standesni elementai, kuriais bandoma apsaugoti keleivius ir vairuotoją nuo smūgio. V. Žuraulis pateikė vairo pavyzdį: „Vairo kolonėlė turi susilankstyti taip, kad vairuotojas ar jo kūno dalys nebūtų pažeistos.“

Šiuo tikslu automobiliuose įrengiamos bent kelios oro pagalvės – ne tik iš priekio, bet ir iš šonų. Nauja technologija, pasak V. Žuraulio, yra ties stiklo zona išskleidžiamos užuolaidėlės, kurios izoliuoja sėdinčius automobilyje nuo smūgio ir apsaugo nuo stiklo šukių.

Dar viena saugumo priemonė – saugos diržai: „Jie užtikrina, kad smūgio metu žmonės bus prispausti sėdynėse taip, kad kuo mažiau nukentėtų: jie bus pritraukti prie sostų, siekiant, jog neatsitrenktų ar į juos neatsiremtų vairas, priekinė konsolė ar kita automobilio įranga ir detalės. Siekiant, kad organizmas nepatirtų didelio šoko, dabartiniai saugos diržai turi ne tik prispaudimo, bet ir atleidimo paskutinėje smūgio stadijoje sistemą.“

Siekiant, kad eismo įvykiai atneštų kuo mažiau žalos sveikatai, kad automobilio inžinerinė struktūra apsaugotų nuo „metalo spąstų“, automobilių pirkėjai gali pasidomėti įvairiomis automobilių markėmis ir jų reakcijomis į smūgius: „Nors labai daug avarijos aplinkybių priklauso nuo smūgio stiprumo bei kampo didumo, bendrą automobilio reakciją į smūgį galima surasti „Euro Ncap“ svetainėje, kurioje pateikti ne tik filmukai, bet ir saugumo reitingai. Rekomenduoju šioje svetainėje panaršyti prieš renkantis automobilį“, – teigė V. Žuraulis.

Ekspertas patarė, kad nusipirkus automobilį kartas nuo karto derėtų pasitikrinti, ar veikia oro pagalvės, ar automobilyje nėra padaryta kokių neleistinų modifikacijų, sumažinančių jo saugumą. Profilaktinę saugos sistemų apžiūrą reikėtų atlikti kartas nuo karto, nelaukiant lemtingos akimirkos.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Savaitės pradžioje Lietuvos orus lems ciklonas (5)

Pirmadienio dieną Lietuva pateks į šilčiausiąją šio ciklono dalį. Aukščiausia temperatūra...

Laikantis Viduržemio jūros regiono dietos pagerėja sveikata: egzotiška mityba lengvai suderinama su lietuviška (73)

Jeigu norite valgyti kaip tikras Viduržemio jūros regiono gyventojas, pasirodo, visai nereikia...

Parduotuvės vadovas apie krentančius pardavimus: kažkas jaučiasi, bet nežinau tik kas (367)

Tiek Lietuvoje, tiek Europoje kalbama, kad šiuo metu yra ekonominis pakilimas.

Kraupios pliušiniais žaislais nuklotos vaikų kapinės: ten patekus norisi sukalbėti visas maldas, kurias moki (16)

Ilgas žvyrkelis. Šalia jo – sena, medinė, išvirtusi tvora. Aplink matosi kelios trobelės,...

Šio diktatoriaus tironija sunkiai protu suvokiama: po masinės egzekucijos prancūzams trūko kantrybė prabangiose vilose – kraupūs radiniai (109)

Centrinė Afrikos Respublika ( CAR ), nepaisant neapsakomai gausių gamtinių išteklių, išlieka...

Kremliaus logika: baugina JAV bombonešiais Lietuvoje, bet pasienyje griaudi rusų bombos (1071)

Kodėl NATO sąmoningai kursto įtampą pasienyje su Rusija ? Kodėl Lietuvoje JAV ir...

Į legionieriaus vėlyvą atsisveikinimą smagiai reagavo ir Juškevičius, ir buvęs strategas (1)

Dar birželio antroje pusėje Žanis Peineris raitė parašą ant sutarties su Stambulo...

Baigėsi festivalis „Karklė“: didžiausi gerbėjai jau laukia kitų metų Papildytos nuotraukų galerijos (47)

Tris dienas trukusiame festivalyje „ Karklė Live Music Beatch 2018“ nuskambėjo paskutinis šių...

Nakvynės vietos įsiminė ilgam: vienoje – įdėmus savininko žvilgsnis, kitoje – dušas kambaryje (3)

Pasiskaičiusi istorijų apie prastus ir keistus viešbučius, nutariau parašyti ir savo...

Justino Jankevičiaus nebelieka „Kitokiuose pasikalbėjimuose“: šiandien mes sukame skirtingais keliais (43)

„Kitokių pasikalbėjimų“ kūrėjas Mantas Bertulis socialiniame tinkle „Facebook“...