aA
Specialistai sako, kad dažniausiai padangas sugadina į jas įsmigę vinys ar medvaržčiai. Tokių skylių užlopymas kainuoja keliasdešimt litų. Tačiau DELFI jie pripažino, kad yra ir gerokai rimtesnių gedimų, kurių kai kada šalinti tiesiog neapsimoka.
© Shutterstock nuotr.

Beveik kasdien užvažiuojama ant vinių

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas laikėsi nuomonės, kad vertinant visus sezonus dažniausiai padangas sugadina perdūrimas vinimi arba kitu aštriu daiktu. Dėl to į įmonės servisų meistrus vairuotojai kreipiasi kone kasdien.

Tačiau pavasariop itin padaugėja kitokio pobūdžio gedimų: „Kai prasideda atlydys ir ima tirpti sniegas, vanduo ar šlapias sniegas užpildo duobes ir vairuotojai dažniau į jas įvažiuoja. Dėl to prakertamos padangos. Kartais žiemą sunkiau pastebimi bordiūrai, o į juos įvažiavus sulankstomi ir ratlankiai arba padangos šone atsiranda prakirtimų.“

Būtent padangos šono prakirtimai, pasak P. Samėno, ir yra patys pavojingiausi. Pašnekovas sakė, kad kai kurie vairuotojai taip sumaitotos padangos nusprendžia nebetaisyti. „Jeigu praduriamas padangos šonas, dažniausiai ją reikia keisti, nes taisymas sudėtingas. Žinoma, sutaisyti įmanoma, bet brangu. Todėl kartais to daryti neapsimoka. Aišku, visuomet reikia įvertinti pažeidimą“, - kalbėjo pašnekovas.

Kiek kainuoja sutaisyti sugadintą padangą? „Melgos“ atstovas sakė, kad jei ji tiesiog pradurta vinimi ar medvaržčiu, dažniausiai užtenka 30 ar 40 litų. O jei sugadintas padangos šonas, paklojama 60-70 litų, o toks remontas užtrunka visą parą. Įvažiavus į duobę kartais prireikia taisyti ir ratlankį. Tai kainuoja nuo 40 iki 100 litų.

„Tokie gedimai yra ganėtinai dažni. Atvejų, kai žmogus užvažiuoja ant vinies, pasitaiko kone kasdien. O gedimai, susiję su įvažiavimu į duobę, dažnesni žiemos pabaigoje, kai lauke pliurza ir nesimato duobių. Apsisaugojimo priemonės kelios – kokybiškos padangos ir budrumas kelyje“, - aiškino P. Samėnas.

Kaip padangomis tinkamai pasirūpinti?

Padangų gamintojo „Continental“ atstovas Lietuvoje Donatas Barcys taip pat teigė, kad dažniausi padangų gedimai – prakirtimas ar pradūrimas, kai įvažiuojama į duobę, užlekiama ant bortelio ar užvažiuojama ant aštraus daikto.

Be to, jis sutiko su P. Samėno nuomone, kad ne visus gedimus įmanoma pataisyti. „Tai priklauso nuo pažeidimo vietos. Taip pat reikia įvertinti koks pažeidimas – didelis ar tik maža skylutė. Viskas priklauso nuo konkretaus atvejo. Bet jei pažeidimas rimtas, pažeistą padangą visada geriau pakeisti nauja“, - kalbėjo pašnekovas, pridėjęs, kad padangos taisymas dažniausiai kainuoja keliasdešimt litų.

Automobilių ir saugaus vairavimo specialistas Artūras Pakėnas DELFI teigė, kad padangų gedimų bus mažiau, jei pirksite kokybiškas padangas. Tiesa, reikia nepamiršti jomis gerai pasirūpinti. Anot jo, padangų montavimas ir balansavimas yra labai svarbus darbas.

„Balansuoti reikėtų ne tik naujai pirktas, bet ir jau naudotas padangas. Tarkime, dabar planuojate keisti vasarines padangas į žiemines – nepamirškite perbalansuoti savo senųjų žieminių padangų. Ir iš karto patikrinkite jų slėgį. Tinkamas slėgis – vienas svarbiausių dalykų. Jis nustatomas pagal automobilio arba padangų gamintojo rekomendacijas. Padangų slėgį reikėtų tikrinti bent vieną kartą per mėnesį“, - kaip prižiūrėti padangas, patarė specialistas.

Jo teigimu, didelį pavojų padangoms kelia duobės bei neatsargus automobilio statymas prie šaligatvio. „Dėl neatsargumo galima pažeisti karkasą ir padangoje gali iškilti gumbas, kuris paverčia ją netinkama tolimesniam naudojimui“, - konstatavo A. Pakėnas.

Dar vienas pavojus padangoms – netinkamas ratų suvedimas ir pakabos detalių (vairo traukių, šarnyrų) susidėvėjimas. Anot jo, prieš naują sezoną ar tik pajutus automobilio „elgesio“ pokyčius, būtina patikrinti šiuos parametrus. Tai padės ne tik ilgiau išsaugoti padangas, bet ir užtikrins saugesnį vairavimą.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Ant branduolinio karo slenksčio: kodėl 2020-ieji gali tapti lemtingi (295)

Netikėtai kilus didelei tarptautinei krizei kurį laiką trunka apsižodžiavimai, raginimų sėsti...

Savaitės orai: pirmadienį gresia rekordas, vėliau bus blogiau (6)

Pirmadienį Lietuva pateks į galingo ciklono pietvakarinę šiltąją dalį. Dangumi plaukiantys...

Žydų gydytojas parodė dar nepažįstamą Aušvico pusę (108)

„ Aušvicas neturi pasikartoti – šis troškimas, atsiradęs tėvo širdyje, vokiečiams palikus...

Išskirtinį Europoje karaliavusios dinastijos atstovų veido bruožą nulėmė kraujomaiša: išnyko visa giminė (25)

Daugeliui karalių ir karalienių, priklausiusių Austrijos Habsburgų dinastijai, valdžiusiai...

Miestas, kadaise tituluotas prekybos sostine: prasiautęs pirmasis pasaulinis karas paliko tik apokaliptinius vaizdus (11)

Prieš pirmąjį pasaulinį karą Tauragė turėjo beveik trylika tūkstančių gyventojų,...

Derbis, kurio galėjo ir nebūti: LKL lyderių galvose kirba kitokie klausimai (7)

Kalbant juokais, Kauno „Žalgirio“ tritaškių pataikymo procentas nemeluoja. Žvelgiant į jį,...

Hobį darbu pavertęs panevėžietis: veikla prasidėjo todėl, kad valgyti norėjosi (27)

Panevėžio rajone gyvenantis menininkas Erikas Hincas jau trisdešimt metų užsiima keramika ir...

Kaip geriau nepakuoti dovanų, jei nenorite nuvilti (1)

Kuklios dovanos, supakuotos į prašmatnias, daug žadančias pakuotes, sukuria apgaulingų...

Atėjus šeimyniniams džiaugsmams, išėjo vyriški: viskas dėl to prakeikto sekso... (245)

Rašau, nes nebeturiu ko prarasti. Tegu perskaito kas tik nori, tegu tai būna šauksmas į tyrus, bet...