aA
4 iš 10 vairuotojų vairuodami trumpą atstumą ne visuomet segasi saugos diržą ir net 87 proc. jų teigia, jog automobilio gale sėdintys keleiviai šio reikalavimo taip pat ne visuomet paiso, rodo Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje užsakymu atlikto tyrimo duomenys.
© Shutterstock nuotr.

Draudimo ekspertai ragina vairuotojus nerizikuoti saugumu bei atkreipti dėmesį, kad saugos diržus segėtų ir jų vežami keleiviai.

Pasak Europos bendrovės „ERGO Insurance“ generalinio direktoriaus Sauliaus Jokubaičio, vairuotojų apklausa atskleidė didelę problemą – tiek vairuotojai, tiek keleiviai daro daug išlygų saugiai kelionei automobiliu.

„Saugos diržo segėjimo svarba ir galimybės išgelbėti gyvybę įrodytos daugybe tyrimų, tačiau net 4 iš 10 vairuotojų vairuodami trumpą atstumą ne visuomet jį segi. Apklausa atskleidė, jog rizikuoja ir saugos diržo dvigubai dažniau nesisega vyrai, ypač ryški ši tendencija mažesniuose miestuose ir tarp vyresnio amžiaus vairuotojų“, – teigia S. Jokubaitis.

Vairuotojai, kurie vairuodami trumpą atstumą vengia segtis saugos diržus, įvardijo, kad jie taip pat to nedaro ir tuomet, kai vairuoja nedideliu greičiu (41 proc.), esant nesudėtingoms vairavimo sąlygoms (32 proc.) ar kai vairuoja užmiesčio keliu (23 proc.). 5 proc. vairuotojų teigė saugos diržo nesisegantys niekada.

„Reguliuodami žalas pastebime, kad skaudžiausios nelaimės, kurių metu žūsta žmonės, įvyksta užmiesčio keliuose. Bet kurią akimirką nesudėtingos vairavimo sąlygos gali tapti pražūtingomis, o būti išsviestam iš automobilio gali užtekti ir visai nedidelio greičio. Saugos diržą segėti būtina kiekvienos kelionės metu ir nepriklausomai nuo to, ar ketinama vairuoti tris ar trisdešimt kilometrų“, – teigia S. Jokubaitis. Verčiantis automobiliui, vairuotojui kyla didelė tikimybė iškristi per langą ir žūti. Tačiau skaudžių pasekmių sudėtinga išvengti ne tik automobiliui apsivertus, bet ir susidūrus su kliūtimi.

Saugos diržus segėti būtina dar ir dėl to, kad avarijos metu suveikusios saugos pagalvės apsaugotų, o ne sužalotų. Daugumoje automobilių saugos sistema reaguoja ir į saugos diržų judesius – esant tam tikro stiprumo smūgiui išsiskleidžia saugos pagalvės. Saugos pagalvės skirtos apsaugoti galvą, krūtinę, kaklą, o saugos diržas ne tik sulaiko nuo iškritimo iš automobilio, bet ir suteikia galimybę išvengti sunkių sužalojimų. Neprisisegus saugos diržo, saugos pagalvių nauda ženkliai sumažėja.

Pasak S. Jokubaičio, didžiulė problema yra tai, kad saugos diržu itin retai segi automobilio gale sėdintys keleiviai. Net 87 proc. vairuotojų teigė, jog trumpą atstumą vežami keleiviai ne visuomet prisisega saugos diržus. „Automobilio gale sėdintiems ir saugos diržu neprisisegusiems keleiviams avarijos metu, kaip ir vairuotojams, gresia būti išsviestiems iš automobilio. Be to, didele jėga krisdami į priekį, jie gali stipriai sužaloti priekyje sėdinčius žmones“, – teigia S. Jokubaitis. Jis ragina vairuotojus ne tik patiems segtis saugos diržus, bet ir priminti, kad juos prisisegtų kartu keliaujantys keleiviai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (965)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Po „Brexit“ sukelto chaoso Britanijoje – nerimas iš Europos lyderių: JK tai būtų katastrofiška trys scenarijai (194)

Europos Sąjunga antradienį paragino Didžiąją Britaniją apsispręsti, kaip ji nori tęsti...

Dėl krepšinio pamišusioje valstijoje augęs Krameris: nuo „Air Jordan“ sportbačių iki svajonės apie NBA (4)

Itin svarbių Europos taurės rungtynių išvakarėse DELFI TV studijoje apsilankęs Vilniaus...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (66)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Nesėkmingą greičio ruožą įveikęs Vanagas: valandos per dvi dienas neatsiloši (150)

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui, „ General Financing team Pitlane “ ekipažas,...

Tiesa ir mitai apie naujagimių svorį: ar antsvorio turinčiai mamai būtinai gims stambus vaikas?

Anot gydytojos neonatologės Eglės Markūnienės, žmogaus kūno sudėjimas yra nulemtas genų,...

Burnos kvapo priežastys gali jus nustebinti: gydytoja papasakojo apie tarpdančių siūlo testą (5)

Pagrindinės priežastys, dėl kurių iš viduramžių lietuvio burnos, kaip tvirtinama rašytiniuose...

Darbdaviams baimę kelianti karta ateina dirbti: jų lūkesčiai stebina

Technologijų išmanymas, nauja darbo kultūra ir nuolatiniai pokyčiai – tai šiuolaikinės darbo...

Vokietijos pilietis Lietuvoje pasijuto diskriminuojamas (35)

Esu Vokietijos pilietis ir turiu 2009 metais Lietuvos migracijos tarnybos išduotą nuolatinio...

Aštri britų žiniasklaidos reakcija: šalis – beprecedentėje padėtyje papildyta (39)

Jungtinės Karalystės parlamentas antradienio vakarą atmetė premjerės Theresos May...