Žieminių padangų protektoriaus rašto gylis Lietuvoje negali būti mažesnis nei 3 milimetrai. Ar visos naudotos padangos atitinka šį kriterijų? Prekybininkų nuomonė kategoriška: jei dėvėtų padangų protektorius ir tilptų į nustatytą rėmą, jų naudoti vis tiek nereikėtų.
© Shutterstock nuotr.

Esą šios dėl susidėvėjimo gali kelti problemų saugiam eismui. Prekybininkų nuomone, europiečiai gerų padangų neišmeta, tad Lietuvą pasiekia esą tik turinčios plika akimi sunkiai įžiūrimų defektų. Be to, jie priduria, kad norint kelyje jaustis užtikrintai, reikia naudoti padangas, kurių protektoriaus rašto gylis – ne mažesnis kaip 4 mm.

„Continental“ atstovas Baltijos regionui Donatas Barcys:

Rekomenduoju pirkti tik naujas padangas. Pirkdami dėvėtą padangą nežinote, kaip ji nugyveno prieš tai buvusį gyvenimą. Jeigu jos buvo per žemas oro slėgis, eksploatuota netinkamom sąlygom... Padangoje vyksta procesai, kurie plika akimi nematomi. Nusipirkus tokią padangą gali kažkur iššokti guzas, atsirasti susisluoksniavimai. Gali atsitikti įvairių dalykų. Antras dalykas, ta padanga gali būti ganėtinai sena. Ji gali būti kreivai nusidėvėjusi.

„GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas:

Žiemą, kad padanga puikiai atliktų savo darbą, jos protektoriaus gylis turėtų būti bent jau 4-5 mm. Oficialiai Lietuvoje minimali riba yra 3 mm. Dėvėtos padangos protektorius būna mažesnis. Jeigu tos padangos pakankamas protektoriaus gylis, tada kitas klausimas atsiranda: kas atsitiko, kad tą padangą kažkas išmetė?

Tos padangos vienaip ar kitaip atkeliauja iš Vakarų Europos. Visi europiečiai yra taupūs. Jie gerų padangų neišmeta ir neatiduoda. Greičiausiai, kad tos padangos turi kažkokių problemų. Žmogus nežino, ar ji nebuvo į duobę įvažiavusi. Reiškia, netrukus kažkurioje vietoj iškils guzas. Tai yra padangos silpnoji dalis. Važiuojant didesniu greičiu šita silpnoji dalis gali sprogti. Žmogus nežino, kas jo laukia ateity.

Pardavinėjamos dėvėtos padangos būna ne nuo vieno automobilio. Dažniausiai europietis važiavo, jam viena padanga ar dvi sprogo, jis tada likusias dvi atiduoda, perka keturias naujas. Taip lietuviai surenka skirtingų automobilių padangas. Keturios padangos gali būt nuo skirtingų automobilių – skirtingos apkrovos, skirtinga važiavimo istorija. Taupymas vyksta saugumo sąskaita. Stebuklų nebūna – negali būti naujos geros dėvėtos padangos už gerą kainą.

Padangos tarnavimo laikas priklauso nuo važiavimo stiliaus, nuo automobilio, nuo važiavimo sąlygų. Gali būti, kad vienam ta pati padanga tarnaus iki 100 tūkst. km, kitas nuvažiuos gal tik 10 tūkst. km.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris:

Naudotos padangos vienareikšmiškai – bėda. Kalbant apie padangas, jų darbas susijęs su protektoriaus gilumu. Vasarą važiuojant per lietų ar įvažiavus į balą jis išstumia vandenį. Žiemą jis svarbus važiuojant per sniegą ir per ledą. Naudotos padangos jo gylis mažas. Tada dedam ne padangą, bet juodą apvalų daiktą, su kuriuo įmanoma važiuot.

Jeigu kalbėt apie saugų važiavimą, tada viskas. Naudotos padangos buvo eksploatuotas kažkokiom sąlygom, kažkokiose šalyse, kažkiek metų. Kai žiūri, naudotos padangos pagamintos prieš 5 – 8 metus. Apie kokybę nėra ko kalbėt. Jeigu pusė nudilo, tu nebeturi žieminės padangos. Esant sniegui ir ledui tu supranti, kad tavo padangos jau ne žieminės, nes tu slidinėji, keičiasi stabdymo kelias.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ramų pasienio miestelį sukrėtė keisti įvykiai: net Šaltojo karo metais nebuvo nieko panašaus (117)

Frode Bergas eidavo savanoriauti į paramos valgyklą Rusijoje, padėjo organizuoti kasmetinį...

Šiurpi vienos šeimos istorija: išžudė šeimą ir apsigyveno su seserimi (342)

Stropus ir gabus abiturientas iš darbščios ūkininkų šeimos, tačiau kartu – ir negailestingas,...

Irane nukrito lėktuvas su 66 keleiviais papildyta (43)

Lėktuvas, kuris skrido iš Irano sostinės Teherano į Jasudžo miestą šalies pietvakariuose,...

Apie Lietuvą kalbėjo su ašaromis akyse: kodėl kai kurie emigrantai negrįžta (682)

„Jūs neįsivaizduojate, kaip pasiilgstame Lietuvos. Visi, kad ir ką sakytų, visi visu 100...

Naktinis reidas Vilniuje: didžiausi pažeidėjai – BMW ir „Audi“ vairuotojai (119)

Sekmadienio naktį Vilniuje kelių policija vėl surengė reidą . Vidurnaktį jis prasidėjo žiede...

18-mečio debiutas Pjongčange: lietuvis aplenkė beveik pusę varžovų (51)

Ankstyvą sekmadienio rytą Pjongčango žiemos olimpinėse žaidynėse debiutavo 18-metis kalnų...

NBA Visų žvaigždžių fiestoje – Bookerio tritaškių liūtis ir Mitchello triumfas dėjimų konkurse gražiausių dėjimų video (4)

Stipriausia pasaulio krepšinio lyga tęsia šiuo metu Los Andžele vykstantį šventinį Visų...

Dar 12 nacionalinės „Eurovizijos“ dalyvių rungėsi dėl jūsų simpatijų: pusei jau užtrenktos durys (478)

Pirmasis eurovizinių atrankų etapas jau praeityje – iš pusšimčio dalyvių liko vos 24....

Klaipėdoje minios žmonių susirinko į miesto aikštes ir skverus (156)

Pagrindinis šalies uostamiestis šeštadienį ūžia. Čia tęsiasi ketvirtasis „ Šviesų...

Amžinos vasaros kurortas vilioja atostogomis ant Raudonosios jūros kranto (39)

Eilate, Izraelio pietiniame kurorte prie Raudonosios jūros, jau turbūt yra pabuvoję nemaža dalis...