aA
Mados pasaulis keičiasi itin sparčiai ir dinamiškai. Naujas sezonas atneša ne tik naujas drabužių tendencijas, bet ir vis kitus grožio supratimo standartus. Vieną sezoną daugiausiai užsakymų susilaukia Agyness Deyn, kitą – Lara Stone. Taigi nuo ko tai priklauso ir kokio tipo manekenėms šį sezoną sekasi labiausiai?
Modelių grožio standartai
© Reuters/Scanpix

90 – ųjų ikonos

Jas dievino visi. Be jų neapsieidavo nei vieno dizainerio mados šou. Eva Herzigova, Claudia Shiffer, Linda Evangelista, Christy Turlington, Cindy Crawford, Naomi Campbell buvo vadinamos ,,The Big Six“ (didysis šešetas). Šios manekenės devyniasdešimtaisiais išgyveno geriausius savo laikus. Lindos Evangelistos frazė ,,We don’t wake up for less than $10,000 a day“ (Mes nelipame iš lovos už mažiau nei10 tūkst. dolerių) puikiai atspindėjo tuometinį jų gyvenimo būdą: milijoninės reklaminės kampanijos, vakarėliai, prabangūs drabužiai.

Modelių grožio standartai

Putlios lūpos, blizgantys plaukai, ryškios akys, aksominė oda, ilgos kojos, seksualios formos, ryškūs bruožai – štai už ką šias merginas visi nešiojo ant rankų. Dėmesio centre jos karaliavo visą dešimtmetį, o kai kurios yra populiarios net ir dabar (Claudia Shifer fotografuojasi Chanel mados namų reklaminei kompanijai, Naomi Campbell, Eva Herzigova ir ta pati Claudia relamuoja D&G kvepalus).

Tačiau laikui bėgant ir šioms sunkiai pakeičiamoms gražuolėms atsirado pamaina. Natalia Vodianova, Natasha Poly, Edita Vilkevičiūtė – naujosios kartos klasikinių ir moteriškų bruožų manekenės, kurios gali pasigirti ne ką mažesniais honorarais. Pavyzdžiui, Natasha Poly internetinėje svetainėje models.com geriausių modelių 50–uke užima antrąją vietą. Jos darbų sąraše puikuojasi reklaminės Gucci, Jil Sander, Missoni kampanijos, „Vogue“, „Numero“, „Muse Magazine“ viršeliai. O štai Natalia Vodianova užima 21–ą vietą tarp daugiausiai uždirbančių pasaulio modelių ir yra Stella McCartney, Givenchy, YSL mados namų veidas.

Naujieji supermodeliai

Kadangi mados verslas sukasi itin sparčiai, ne visoms merginoms pavyksta taip ilgai užsibūti ,,ant bangos“, kaip Naomi ar Cindy. Šių laikų manekenės apibūdinamos kaip sezono standartus atitinkančios (išskirtinių bruožų merginos, populiarios tik tam tikrą laiką) arba blyškios išvaizdos, kad, kaip sako dizaineriai, neužgožtų drabužio ir atrodytų kaip pakaba.

Modelių grožio standartai
© Corbis

Keistų ir blyškių bruožų merginų, dažnai dar vadinamų šiaurietišku tipu, era prasidėjo, kai Kate Moss išstūmė moteriškų formų modelius. Tokiam tipui priskiriamos Carmen Kass, Karlie Kloss arba šiuo metu pirmą vietą tarp geriausių 50–ies pasaulio modelių ir dešimtą tarp seksualiausių užimanti olandė Lara Stone. Ji gali pasigirti Calvin Klein Jeans, Jean Paul Gaultier, DKNY ir kitomis reklaminėmis kampanijomis. Šios merginos dabar neabejotinai ,,ant bangos”, tačiau kiek laiko tai truks?

Modelių tipažai

Kartais ne visos gražios merginos gali sėkmingai dirbti manekenėmis. Modelių agentūros ”Image group” bendrasavininkė Meda Jonaitytė pataria skirti du merginų tipus – modelis ir grožio karalienė:  „Dažnai pas mus į atrankas ateina išties gražios merginos ir išeina labai nustebusios, kodėl mes jų nepasirenkame. Tačiau klasikinės išvaizdos merginos kartais labiau tinka grožio konkursams, o mados pasaulyje galioja visai kiti standartai.”

Mados versle reikalingi tam tikri išmatavimai, kad rūbas tiesiog gražiai ,,kabėtų” ant merginos kūno, taigi manekenė turi būti aukšto ūgio ir liekno kūno sudėjimo. Pagrindinis modelio darbas – kolekcijų pristatymas, žingsniuojant podiumu, taigi ūgio standartų neatitinkanti mergina gali gauti keletą reklaminių užsakymų, tačiau niekuomet negalės tapti podiumo karaliene.

Modelių grožio standartai
© Corbis

Meda pasakoja, jog skirtingu metu populiarios skirtingo tipažo merginos. „Vienais metais populiaresnės klasikinio grožio mergaitės, kitą – turinčios išskirtinius veido bruožus. Kartais būna ir taip, jog vieni mados namai savo reklaminiu veidu išsirenka visai kitokią merginą, nei vyraujanti tendencija”, - mados pasaulio tiesas atskleidžia modelių agentūros bendrasavininkė. Tačiau Meda pastebi, jog šiais metais reikalingesnės blyškių veidų, nieko per daug neišsiskiriančios merginos: 

„Kadangi krizė aplankė ir mados verslą, šiuo metu niekas nenori eksperimentuoti su įvaizdžiu.”
M. Jonaitytė sako, jog modelių tipažai dažniausiai skirstomi taip: komercinis, įvaizdžio bei universalus. Komercinio tipo merginos atitinka klasikinius grožio standartus, yra moteriškesnių, seksualesnių formų ir dažniausiai dirba reklamos srityje: reklamuoja grožio priemones, fotografuojamos katalogams. Pasak Medos, tokiam tipui priskiriama vokietė Heidi Klum, kuri nėra padariusi labai sėkmingos karjeros kaip manekenė, tačiau jos veidas žinomas iš daugelio reklamų.
Merginos, kurios yra aukštos, labai liesos bei įsimintinų veido bruožų, priskiriamos įvaizdžio tipui. ”Jų funkcija – pristatyti drabužį”, – M. Jonaitytė apibūdina šį tipą kaip reikalingiausią naujų kolekcijų pristatymams. Kaip įvaizdžio tipažo manekenę, anot Medos, būtų galima įvardyti britę Kate Moss, kuri yra išskirtinių veido bruožų ir liekno kūno sudėjimo.

Likusios merginos, kurios pasižymi aukštu ūgiu, tačiau neišsiskiria ypatingais veido bruožais, priskiriamos universaliam tipui – jos kviečiamos pristatyti naujausias kolekcijas, dirba su reklamos užsakovais.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Įvertino TS-LKD pasirinkimą: šūkiai apie „vertybinę užsienio politiką“ – spąstai patiems politikams prabilo apie įtampų tarp URM ir prezidentūros priežastis  (3)

Pasiskelbę vykdantys vertybinę užsienio politiką, konservatoriai sulaukė kritikos iš opozicinių...

Dundulis – apie galimybių pasą: saugumo nesukūrė, o valstybė pasekmes pajus lapkritį

Sparčiai kylant COVID-19 atvejų Lietuvos prekybos įmonių asociacija teigia, kad galimybių pasas...

Lietuvoje nustatyti nauji 2002 koronaviruso atvejai, 28 žmonės mirė papildyta

Praėjusią parą nustatyti 2002 nauji COVID-19 atvejai, mirė 28 žmonės, sekmadienį pranešė...

Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę (549)

Žinia, jog Vokietijos katalikybės sostine laikomame Kelne nuo šiol aidės muedzino šauksmas,...

Po lietuviškomis etiketėmis – baltarusiškas alus: tokių prekių pirkimą vadina karo finansavimu mūsų lėšomis (611)

Socialiniuose tinkluose gyventojai ėmė piktintis tuo, kad parduotuvių lentynose parduodamas...

Tomas Ramanskas | D+

„Barcelonos“ uždangą praskleidus: Šaro elgesys, Maskoliūno kandumas ir Bilas iš ŽAS

Kurio iš „Barcelonos“ klube dirbančių lietuvių liežuvis – šmaikščiausias? Kaip tarp...

Metų seklys: į laisvę paleistas kalėjimų veteranas subūrė gaują, bet ji buvo greitai sutriuškinta (9)

Delfi, bendradarbiaudamas su Lietuvos policija, tęsia kasmetinį pasakojimų ciklą „ Metų seklys...

Lemtinga JAV klaida: vis dažniau į reanimacijas patenka jaunesni

Sunkių COVID–19 ligonių gretose Amerikoje – vis dažniau pasitaiko jaunų žmonių, jiems tenka...

Svetimi galimybių pasai nepadėjo: Kaune įkliuvę vyrai turės aiškintis teisme (16)

Kaune apsipirkti su svetimais galimybių pasais keliavę vyrai užsitraukė baudžiamąsias bylas.

Su siaubu prisimena slaptas orgijas prie Vilniaus: jis man vis kartojo „ateisi išpažinties pas kunigėlį“ (122)

Iš vieno Aukštaitijos kaimo į Vilnių su draugu atvykęs penkiolikmetis jaunuolis tikėjosi, kad...