Lietuvoje itin daug eismo įvykių įvyksta būtent pėsčiųjų perėjose. Specialistų teigimu, remiantis kraupia statistika peršasi išvada, kad nei pėstieji, nei vairuotojai perėjose jaustis saugūs negali.
© DELFI

Vos prieš metus sostinėje įvyko viena kraupiausių avarijų – Vilniuje, T. Narbuto gatvėje per pėsčiųjų perėją ėjusią 19-metę parbloškė dideliu greičiu lėkęs „Opel Tigra“, kurį vairavo nukentėjusios bendraamžė.

Partrenkta pėsčioji žuvo vietoje. Smūgis buvo toks stiprus, kad nublokšta mergina atsidūrė už keliolikos metrų nuo perėjos. Nors šiandien šioje perėjoje įrengti specialūs ženklai, naudojami šviesos signalai, bendra šalies nesaugių perėjų problema išlieka.

Kelių ir transporto tyrimo instituto Saugaus eismo skyriaus grupės vadovės Dovilės Krasauskaitės teigimu, eismo įvykių statistika pėsčiųjų perėjose yra iš tiesų bauginanti. „Šalyje net ketvirtadalis įskaitinių eismo įvykių, kuriuose žūsta ar būna sužalojami žmonės, įvyksta būtent pėsčiųjų perėjose. O Kaune bei Panevėžyje statistika dar kraupesnė - ten trečdalis įskaitinių avarijų įvyksta perėjose. Tai rodo, kad pėstieji saugiai kirsti gatvės kartais netgi ir neturi galimybės“, - sakė specialistė.

Vis dėlto išskirti vieną kraupius eismo įvykius perėjose sukeliantį veiksnį yra itin sunku. Avarijas sukelti gali ir netikusi inžinerija, ir žmogiškasis faktorius. Taip pat perėjų saugumui svarbus ir tinkamas jų apšvietimas.

Anot saugaus eismo specialistės, pavojingiausios perėjos yra tos, kuriose vyrauja dideli dideli transporto priemonių faktiniai važiavimo greičiai.

„Pavojingos ir tos perėjos, kuriose pėstiesiems reikia kirsti daug eismo juostų, t.y. plačias važiuojamąsias dalis. Taip pat itin nesaugios perėjos, įrengtos išvažiavimuose iš žiedinių sankryžų, kur vairuotojai stebi transporto priemones ir pamiršta apie pėsčiųjų eismą“, - teigė D. Krasauskaitė. Pastarosios problema bene dažniausiai pastebima T. Narbuto g. važiuojant žiedu link Geležinio Vilko g.

Pėsčiųjų perėjose yra taikoma nemažai specialių inžinerinių priemonių saugumui užtikrinti. Saugumo salelės, greičio mažinimo kalneliai, vadinamosios „iškilios perėjos“ – tokios priemonės priverčia vairuotojus sumažinti greitį. Tiesa, pašnekovės nuomone, kiekvieną gatvę reikėtų vertinti pagal esamas eismo sąlygas ir tik tuomet nuspręsti, kokią inžinerinę priemonę reikėtų taikyti.

Tenka daryti išvadą, jog nesaugių perėjų problema yra itin kebli. Kaltinti vien inžinerines spragas ar pėsčiuosius bei vairuotojus būtų klaidinga. Primename, kad perėjose papildomo budrumo ir atsargumo reikėtų visiems eismo dalyviams. Prisiminkite, jog kiekvienas esate atsakingas už save – elkitės saugiai gatvėje ir kelyje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Už laisvę kovojo akmenimis ir kryžiais: sodyba, kurioje komunistai žemai nusilenkdavo (77)

Orvidų sodyba – iš kryžių ir akmenų pastatytas gyvas paminklas pasipriešinimui prieš...

Sensacija Kipre – gynyboje užsidariusi „Sūduva“ iš turnyro eliminavo APOEL klubą aiškūs tolimesni varžovai (284)

UEFA Čempionų lygoje debiutuojantys Marijampolės „Sūduvos“ futbolininkai Kipre pateikė...

Baltijos jūroje stebi Rusijos povandeninius laivus: jų medžioti skrenda iš Šiaulių (465)

Dar praėjusią savaitę dėmesiui nukrypus į audringą NATO viršūnių susitikimą Briuselyje,...

Orai: šiluma sieks ir 30 laipsnių (4)

Trečiadienio naktį Lietuvoje žymesnio lietaus nenumatoma. Pūs nestiprus šiaurės, šiaurės rytų...

Ką daryti, kai netenkina atlikti remonto darbai (92)

Kai vieni nesugebame ko nors pasidaryti, kviečiame pagalbą – tai įprasta. Pagalbos prireikė ir...

Prabilo po kontroversiško finalo nušvilptas teisėjas: didžiuojuosi savo darbu – tai širdyje aš nešiosiu amžinai (141)

Ne Kylianas Mbappe , ne Antoine'as Griezmannas ir ne Paulis Pogba . Taip pat ir ne Luka Modričius...

MH17 tragedija: rusų propagandistai ėmėsi neįtikėtinų triukų (805)

Lygiai prieš ketverius metus – 2014 metų liepos 17 dieną – Ukrainos Donecko srityje buvo...

Geriausi būdai, kaip sustiprinti savo libido (6)

Regis, esate visai ne prieš pasimylėti su savo antrąja puse, tačiau atėjus tam skirtam metui...

Vietoje vilniečių pamėgtos legendinės kavinės duris atvėrė nauja vieta: pažiūrėkite, kaip atrodo dabar (38)

Gedimino prospekte esančiame prekybos centre GO9 šešerius metus veikęs restoklubas „Studio 9“...

Sunku pamiršti vienos nakties nuotykį – jaučiasi save suteršusi (93)

Nors ir sakoma, kad neverta galėtis to, kas padaryta, nes nieko nesugrąžinsi ir nepakeisi, aš jau...