aA
Daiktai, kaip ir žmonės, turi savo nepakartojamas istorijas. Kai kurios iš jų yra itin ryškios, nepamirštamos ir įkvepiančios, tad nieko nuostabaus, kad dar nuo seniausių laikų žmonės žavėdavosi ne tik pačiais daiktais, bet ir juos lydinčiomis legendomis. Šiandien šią tradiciją tęsia garsiausi prekių ženklai ir jų istorijos.
Ledai Häagen-Dazs
Ledai Häagen-Dazs
© Gamintojo nuotr.

Kokie prekės ženklai labiausiai įsiminė ir įkvepia DELFI.lt skaitytojus, kviečia atskleisti „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikos balsavimas. Joje spalio 20-28 d. DELFI.lt skaitytojai gali balsuoti už savo mėgstamiausią prekės ženklą.

Dalis „Laukiamiausio prekės ženklo“ rubrikoje pristatomų garsių prekės ženklų lapkričio 12 d. apsilankys Vilniuje, didžiausioje franšizės parodoje Baltijos regione „Franchise Hub Expo 2014“. Jos metu šių prekių ženklų atstovai pristatys savo franšizes ir ieškos partnerių verslo plėtrai.

O kol kas pristatome išties pasakišką „Häagen-Dazs“ ledų istoriją.

Ledų pasaulio pelenė, virtusi karalienė

Teatrų kvartele, prestižiniame Lesterio skvere Londone akį iškart patraukia „Häagen-Dazs“ desertų restoranas. Ką ras užėję į šią vietą, geriausiai žino tie, kuriems jau teko paragauti „Häagen-Dazs“ ledų...

pačiame teatre. Mat Anglijoje „Häagen-Dazs“ yra neatsiejami nuo teatro salės šurmulio taip pat, kaip Lietuvoje – karštas šokoladas.

Mėgstamiausi suaugusiųjų ledai – „Häagen-Dazs“
© Shutterstock nuotr.

O viskas prasidėjo labai kukliai, vietoje, kurią sunku pavadinti prabangia – prasta reputacija garsėjančiame Niujorko rajone Bronkse.

Čia kartu su žmona Rose „Häagen-Dazs“ kompaniją įkūrė Reuben Mattus. Saldumynų versle Reuben sukosi nuo vaikystės. Drauge su dėde tame pačiame Bronkse jis pardavinėjo šaldytas citrinų sultis ir ledus su šokoladu iš arklių traukiamo vežimo.

Savo ledainę Mattus pora atidarė 1976 m. Greičiausiai, tuo metu jie būtų labai nustebę, jei sužinotų, kad po kelių dešimtmečių franšizė nuskraidins „Häagen-Dazs“ ledus ir desertus ne tik į didmiesčių prekybos centrus, bet ir į garsiausius Europos teatrus.

Sparnuoti desertai

Iš pradžių „Häagen-Dazs“ smaguriams siūlė tik trijų skonių – vanilės, šokolado ir kavos – ledus. Šiandien skonių kur kas daugiau. Tiesą sakant, „Häagen-Dazs“ net garsėja savo įmantrumu. Be to, kompanija gamina ne tik ledus, bet ir ledų tortus, šerbetą, šaldyto jogurto bei kitus desertus, kurių galima paragauti ir „Häagen-Dazs“ ledainėse, ir prekybos centruose.

Karališkieji „Häagen-Dazs“ mėgstami ir dėl savo elegantiško senamadiškumo. Jų gamintojai nieko nenori girdėti apie stabilizatorius, emulsiklius bei kitas medžiagas, padedančias ilgiau išlaikyti ir sustiprinti maisto skonį.

Be to, „Häagen-Dazs“ ledainėse bei parduotuvėse laikomi karališkai ir atskirai, žemesnėje nei įprasta -18 °C temperatūroje. Viskas tam, kad ledai bei kiti „Häagen-Dazs“ šaldyti desertai neprarastų savo kietumo. Šie faktai įrodo, kad „Häagen-Dazs“ neabejotinai turi savo filosofiją, apimančią tiek ledų receptus, tiek jų pardavimo subtilybes. Tačiau tai nesutrukdė šiam prekės ženklui pasklisti po visą pasaulį ir išlaikyti savo aukštus kokybės standartus.

Kaip klonuojamas ledų verslas?

„Häagen-Dazs“ ledai vienodai skanūs Vokietijoje, Čilėje ir Indijoje. Ši kompanija – vienas iš geriausių pavyzdžių, kaip franšizė naudojama perduoti ne tik verslo modelį ir prekės ženklą, bet ir jos esmę. „Häagen-Dazs“ atveju tai – ledų bei kitų desertų receptai.

„Dažnai galvojantiems apie nuosavą verslą kyla klausimas, kodėl verta pirkti franšizę ir mokėti už ją franšizės davėjui. Didžiausias franšizės privalumas tas, kad franšizės gavėjas gauna ne tik išbandytą verslo modelį ir garsų vardą, bet ir sužino verslo subtilybes. Įsigijęs franšizę, jos gavėjas turi laikytis franšizės sutarties sąlygų, standartų ir procedūrų. Jis gauna priėjimą prie jau patikrintų darbo metodų, tiekėjų bei gali konsultuotis su patyrusiais verslininkais kasdieniais verslo valdymo klausimais“, – sako franšizavimo ekspertas, strateginės vadybos konsultacijų bendrovės „Advanced Advice“ vadovas Ilja Malkin. Taip franšizės gavėjas per trumpą laiką perima žinias ir technologijas, kurias franšizės davėjas ir jau esami gavėjai kaupė nuo pat verslo įkūrimo.

Pavyzdžiui, „Häagen-Dazs“ savo franšizės gavėjams yra įkūrusi... universitetą. „Haagen-Dazs University“ – taip vadinasi 9 dienas trunkanti mokymų programa, įsigijusiems šio prekės ženklo franšizę. Mokymų metų 60 valandų skiriama pasisemti teorinių žinių ir dar 16 valandų – praktiniam mokymuisi, kaip gaminti ir parduoti „Häagen-Dazs“ desertus.

Išsamiau apie franšizavimo privalumus bus galima sužinoti „Franchise Hub Expo 2014“ renginiuose Vilniuje, kurie įvyks lapkričio 12 d. 

„Franchise Hub Expo 2014“ – tai jau ketvirtus metus franšizės verslo galimybes regione pristatantis renginys.

Šiemet paroda vyks iškart trijose šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Baltarusijoje. Daugiau informacijos - http://www.franchisehub.eu.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Savaitgalį Vilniuje praūžęs neblaivių nepilnamečių vakarėlis nesibaigs ramiai: pareigūnai aiškinasi detales (116)

Penktadienio vakarą Vilniaus centre jaunuoliai surengė audringą vakarėlį, kuriame su alkoholio...

Ruduo tęsiasi: apie žiemą primins vos kelios snaigės su lietumi (7)

Vakar dieną per Lietuvą su stipriais vakarų vėjais persirito šilumos banga. Temperatūra daug kur...

Gyvai / Antrasis „Australian Open“ ratas: Berankis – Querrey vyksta ketvirtasis setas

Pajėgiausias Lietuvos tenisininkas Ričardas Berankis trečiadienį pradėjo kovą „Australian...

Rojus, kuriame atostogauja egzotikos trokštantys lietuviai, – pavojingiausia šalis žemėje (39)

Atostogų kelionės šiuo metu ypač populiarios, jas dažnai renkasi šeimos ar draugų kompanijos....

Lietuvoje gimdos kaklelio vėžio diagnozę kasmet išgirsta šimtai moterų: kaip išvengti šios mirtinos ligos gydytojos atsako į skaitytojų klausimus (84)

Nacionalinio vėžio instituto mokslininkai atliko pirmą išsamų prevencinės programos dėl gimdos...

Premjero patarėjas dėl Narkevičiaus skandalo: aš pasakysiu, ko galbūt neturėčiau (367)

Premjeras pirmadienį interviu DELFI pareiškė, kad diskusijų dėl susisiekimo ministro Jaroslavo...

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (87)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Kartumą burnoje pajutęs Jasikevičius baksnojo į protokolą: čia trenerio nereikia (23)

„Džiugu, kad kai kurie žaidėjai labai užsivedę. Kitus man labai sunkiai sekasi „užkurti“...

Ką sugalvojo Putinas? Ekspertai – apie realiausią scenarijų (277)

Nuo pat tos akimirkos, kai Rusijos prezidentas kreipėsi į Federalinę Asamblėją ir atsistatydino...