Automobilio priežiūra – kiekvieno atsakingo vairuotojo pareiga. Kai mašinos savininką užklumpa rimtas transporto priemonės gedimas, vairuotojui tai kainuoja ne tik nemažai pinigų, bet ir nervų: reikia gabenti automobilį į servisą, gaišti laiką, sugalvoti kaip išsiversti, kol automobilis bus taisomas. Su atodūsiu vairuotojai reaguoja ir kai perdega tik automobilio lemputė ar nustoja veikti žibintas. Vis dėlto, specialistai tokių gedimų ignoruoti nepataria ir ragina tai sutvarkyti kuo greičiau.
© DELFI / Andrius Ufartas

Kauno apskrities VPK Kelių policijos vadovas Danas Česnauskas, remdamasis patirtimi teigia, kad su sugedusiais žibintais dažniausiai važinėja netvarkingi ir neatsakingi vairuotojai. Vyras tikina, kad jei vairuotojas iš karto nesusitvarko tokio smuklaus nesklandumo, tai rodo jo požiūrį ir į kitas taisykles.

„Kiekvienas atsakingas vairuotojas turi pastoviai stebėti savo automobilį. Žinoma, jei perdega lemputė ir vairuotojas nepamatė to iš karto, ką jau padarysi? Tačiau jei vairuotojas važinėja su neveikiančiu žibintu dvi savaites, o paskui perdega dar viena lemputė, tai jau negerai, neatsakinga. Vairuotojai dažnai teisinasi, kad nematė, tačiau dvi lemputės iš karto neperdega.

Būna važiuoja žmogus, o pas jį numerių apšvietimas nedega, plius - dar kokia lemputė, o dar diržas neužsegtas arba dar greitį viršija. Kiti važiuoja tvarkingai, viskas šviečia. Menkos smulkmenos išduoda netvarkingą vairuotoją. Retai kada būna, kad nedega tik lemputė“, - gan griežtai apie tokius vairuotojus atsiliepia Kauno VPK Kelių policijos vadovas D. Česnauskas.

Maža smulkmena, pareigūnams išduodanti netvarkingus vairuotojus
© DELFI / Tomas Vinickas

Ekspertai tvirtina, kad žibintų funkcija yra ne tik apšviesti kelią vairuotojui, tačiau svarbus faktorius, kad automobilis būtų matomas kelyje ir kitiems eismo dalyviams. Net ir vienas nedegantis žibintas gali tapti nemalonumų priežastimi.

Paprasčiausias pavyzdys: esant blogam matomumui, automobilį su nedegančiu artimųjų šviesų žibintu galima sumaišyti su motociklu, o tai gali sukelti avarinę situaciją – kitam vairuotojui gali kilti sunkumų lenkiant ar siaurame kelyje prasilenkiant su netvarkingu automobiliu.

Specialistai tvirtina, kad labai svarbų vaidmenį turi žibintai, kurie informuoja kitus eismo dalyvius apie vairuotojo ketinamus atlikti veiksmus kelyje ar sankryžoje. Jei nedega atbulinio, stabdžių ar posūkių žibintai, kiti vairuotojai yra klaidinami. Ypač tokie atvejai pavojingi greitkeliuose, kur automobiliai važiuoja dideliu greičiu.

Atsiradus būtinybei pristabdyti ar stabdant pamačius kliūtį, nepamatęs priekyje esančios mašinos stabdžio signalų iš paskos važiuojantis vairuotojas gali nesureaguoti laiku, nespėti pristabdyti ir pasekmės gali būti skaudžios.

Opel LED matricos žibintai
© Gamintojo nuotr.

Labai pavojingos yra situacijos, kurias gali sukelti neveikiantys posūkio žibintai. Priekyje lėčiau važiuojantis automobilio vairuotojas ketina sukti į kairę, o posūkio lemputė neveikia. Iš paskos važiuojantis vairuotojas skuba ir ketina lenkti. Nežinodamas kito vairuotojo ketinimų ir nematydamas atitinkamų signalų, vairuotojas pradeda lenkti. Geriausiu atveju rezultatas toks, kad tenka skaičiuoti nuostolius ir gaišti laiką pildant autoįvykio deklaraciją.

Apie blogiausius scenarijus visi žino. Todėl vairuotojai turėtų būti atidesni, jeigu nenori tapti kriminalinių skilčių internetiniuose portaluose ar TV žiniose herojais.

„Reikia atsižvelgti į tai, koks žibintas perdega. Pasitaiko, kad perdegus lemputei, jau nebegalima važiuoti toliau. Pavyzdžiui, jei perdega galiniai kairės pusės žibintai, reikia sustoti ir susitvarkyti. Yra ir baudos skirtingos. Tas pats liečia ir priekinius žibintus, jei nedega priekinis kairės pusės apšvietimas, tamsoje galima pagalvoti, kad važiuoja motociklas. Pėstiesiems tai irgi svarbu, jiems reikia turėti aiškų vaizdą, kokia trasporto priemonė važiuoja keliu“, - sako D. Česnauskas.

Jeigu vairuotojas yra toli nuo namų, autoserviso ar degalinės, kur galėtų nusipirkti naują lemputę, specialistai rekomenduoja važiuoti įsijungus avarinį signalą. Tokiu atveju kiti vairuotojai jau turėtų suprasti, kad kažkas yra negerai su tuo automobiliu ir atitinkamai bus atsargesni, ir šalia tokios transporto priemonės atidžiau atliks manevrus kelyje.

Sankryža
Sankryža
© Stopkadras

Jei vairuotojas vis dėlto ryžtasi važiuoti su perdegusiomis lemputėmis, tokio automobilio savininkas turėtų važiuoti atsargiai, nedaryti staigių veiksmų ir stengtis nesukelti sunkumų kitiems eismo dalyviams.

Kai kuriais atvejais vis dėlto rekomenduojama neriedėti į gatvę. Pavojingiausia važiuoti tamsos metu be priekinių žibintų. Perdegus artimųjų šviesų lemputėms ir vietoje jų naudoti ilgąsias šviesas yra pavojinga priekyje atvažiuojantiems vairuotojams, ilgosios šviesos gali akinti ir tai gali tapti įvykio priežastimi.

Galiausiai, specialistai rekomenduoja esant galimybei nevažiuoti su nedegančiomis lemputėmis. Pastebėjus nesklandumą, perdegusias kuo greičiau pakeisti geromis lemputėmis. Juk būtų labai apmaudu, jei skaudžios pasėkmės priežastimi taptų toks menkas gedimas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Jelcino nuotykiai Vašingtone: vien su apatiniais išėjo ieškoti picos (76)

Buvusių prezidentų Billo Clintono ir Boriso Jelcino santykiai buvo gana keisti. Buvo laikas, kai...

Auksinio smėlio paplūdimiais garsėjančiuose kraštuose apsilankę lietuviai: jautėmės kaip sąvartyne (50)

Dalindamasis įspūdžiais apie viešnagę Rytų Timore gavau pastabų, kad labai neigiamai atsiliepiu...

Gaisras Vilniuje - dega prie Spaudos rūmų esanti aukštoji mokykla (28)

Ketvirtadienio vakarą Vilniuje gausios gelbėtojų pajėgos buvo sukeltos ant kojų, pranešta, kad...

Paskaičiavo, kiek Lietuvai kainuoja jos gyventojų įpročiai: skaičius įspūdingas (86)

Lietuvos ekonomikai šalies gyventojų fizinis pasyvumas kainuoja 1,5 mlrd. eurų per metus,...

Treniruotei mažytę salę pasirinkęs Šaras – apie konfliktą su Spanouliu ir paskirtą teisėją specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo

Kauno „Žalgirio“ krepšininkai vėlų ketvirtadienio vakarą ruošėsi antrai Eurolygos...

Ar teisingumo ministro postas yra šiandienos teisininko idealas Lietuvoje (14)

„Rasti teisingumo ministrą yra žymiai sunkiau negu jį išlaikyti. Jau kiek laiko tai yra...

Iš „meistriuko“ apsimokės imti kvitą – leis susigrąžinti mokesčius (182)

Nuo 2019 metų oficialiai apskaitytas remonto, statybos ir kitas namų ūkyje suteikiamas paslaugas...

LKL čempionate – tikras kuriozas: „Vytauto“ treneris Šeškus rungtynių metu paleido tritaškį epizodo įrašas (4)

Jei Lietuvoje būtų NBA laidos „Shaqtin' a Fool“ atitikmuo, šios savaitės nugalėtojas jau...

Stojo mūru už Jasikevičių: kam kam, bet graikams reikėtų ne verkšlenti dėl teisėjavimo, o patylėti Spanoulis – vertas Holivudo (19)

Pirmuose Eurolygos ketvirtfinalio susitikimuose užfiksuotas tik vienas netikėtumas, o jo autoriumi...

Odontologas įvardijo pagrindinę dantų netekimo priežastį: jos išvengti – labai paprasta (32)

Norėdami apibūdinti Lietuvos gyventojų odontologinę sveikatą, galėtume tiesiog pasakyti –...