Šioje situacijoje labai svarbu, kad atsirastų socialiai atsakingų įmonių, rodančių pavyzdį kitiems ir savo patirtimi įrodančių, kad žmogus su negalia gali būti toks pats sėkmingas darbuotojas kaip ir sveikasis. Ir tokių gerų pavyzdžių matome jau Lietuvoje. Viena jų – mažmeninės prekybos centrų tinklą valdanti „Rimi Lietuva“, šiemet Nacionaliniuose lygybės ir įvairovės apdovanojimuose pripažinta 2014 m. verslo įmone už įvairovės puoselėjimą savo komandoje.

Žmonių su negalia integravimo į darbo rinką ir kasdienį gyvenimą politiką bendrovė pradėjo vykdyti nuo 2007 m, kai šio prekybos tinklo parduotuvėse buvo įdarbinti pirmieji negalią turintys žmonės. Žmonių su negalia įdarbinimas prasidėjo nuo bendradarbiavimo su neįgaliųjų organizacijomis, jos žinią apie darbo galimybes įmonė skleisti padeda ir dabar. Šiuo metu įmonėje dirba apie 100 negalią turinčių darbuotojų, didžioji jų dalis turi klausos negalią.

Pasak „Rimi Lietuva“ personalo vadovės Dovilės Buinickaitės-Struckienės, bendrovė laikosi požiūrio, kad visi turi teisę į darbą, o negalia negali būti priežastis socialinei atskirčiai.

„Žmonės su negalia dirba ir parduotuvėse, ir centriniame biure. Juos vertiname kaip natūralią kolektyvo dalį. Pirkėjams, pastebėjome, taip pat patinka toks mūsų sprendimas, o kasininkai su klausos negalia sulaukia išskirtinio dėmesio. Netgi yra klientų, kurie nori, kad juos aptarnautų būtent šie darbuotojai“, – sako D. Buinickaitė-Struckienė.

Dauguma negalią turinčių darbuotojų dirba prekybos centruose kasininkais arba salės darbuotojais. Kasininkai su klausos negalia prekybos centruose dėvi ženklelį, informuojantį pirkėją, kad kasininkas negirdi. Pasak p. D. Buinickaitės-Struckienės, šie žmonės dažniausiai supranta kalbą iš lūpų judesių, tad dažnai pavyksta visus klausimus išspręsti vietoje. Tačiau ji pastebi, kad kartais kyla iššūkių.

„Daugiausiai iššūkių kyla žmonėms su klausos negalia bendraujant su pirkėjais – ne visi dar yra tolerantiški. Tačiau daug iššūkių turi ir girdintys žmonės, nes pirkėjai ne visada ateina linksmi, pailsėję ir atsipalaidavę. Tačiau labai džiaugiamės, kad mūsų nuolatiniai pirkėjai vertina mūsų darbuotojus su negalia – turime visokiausių istorijų, kai jiems rašo eiles, dovanoja dovanas arba specialiai stoja į jų kasą, nes nori su jais pabendrauti, kaip su pažįstamais“, – pasakoja p. Dovilė Buinickaitė-Struckienė.

Taip pat, pastebi ji, iššūkių tokiems žmonėms kartais kyla bendraujant su kitais darbuotojais. Anot jos, esant poreikiui, įmonė visada pasitelkia gestų kalbą mokančius kolegas, kad šie padėtų bendrovei suprasti žmonių su klausos negalia lūkesčius ir padėti kasdieniniame gyvenime.

„Rimi Lietuva“ Personalo vadovė teigia, kad žmonės su negalia apskritai teigiamai veikia savo kolegas. Pasak jos, įmonėje pastebima, kad kolektyvai, kuriuose dirba darbuotojai su negalia, yra tvirtesni, lojalesni, taip pat juose daugiau tolerancijos, paslaugumo.

„Kiti kolegos ne tik labai teigiamai žiūri į šiuos kolegas, bet ir investuoja savo laiką, kad padėtų jiems perprasti tam tikrus darbo niuansus ar užduotis. Taip pat svarbu ir tai, kad šie žmonės labai teigiamai veikia kitų darbuotojų darbą, nes yra jiems savotiškas pavyzdys. Jie yra ypač motyvuoti, spinduliuoja meile gyvenimui ir džiaugiasi tuo, ką turi. Tikrai turime ko iš jų pasimokyti“, – sako D. Buinickaitė-Struckienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją