Dabar jie Lietuvoje jaučia pirkėjų stygių, todėl dairosi į kitas šalis. Pardavėjų teigimu, verslo aplinka blogėja ne tik dėl staiga pasikeitusių automobilių kainų, bet ir dėl vis didėjančių registravimo apribojimų.

Pasak įmonės „Autosara“ direktoriaus Karolio Račkausko, atsižvelgiant, kad per pastaruosius metus JAV doleris euro atžvilgiu pabrango beveik 30 procentų, galima teigti, kad perkamų automobilių iš JAV savikaina, neskaičiuojant remonto ir kitų išlaidų Lietuvoje, padidėjo apie 30 procentų. Autoverslininkai doleriais atsiskaito ne tik už automobilius, bet transportavimo paslaugas, taip pat analogiškai padidėja ir sumokami muito mokesčiai.

„Nepaisant to, artimiausiu metu automobilių iš JAV kainos Lietuvoje neturėtų didėti, nes yra tiesiogiai konkuruojama su iš ES šalių atvežtais automobiliais, o jų kainos neturėtų keistis“, – teigė K. Račkauskas.

Direktoriaus teigimu, paprastai praeina du mėnesiai, kol nupirktas JAV automobilis atvyksta į Lietuvą, vėliau, jei automobilis yra po autoįvykio ir remontuojamas, gali praeiti dar apie du mėnesius, kol jis paruošiamas pardavimui.

„Taigi, dabar pardavinėjami automobiliai greičiausiai yra pirkti dar prieš Naujuosius metus, kada dolerio kursas dar nebuvo tiek pakilęs“, – teigė K. Račkauskas.

JAV automobiliai patikimesni

Vertindamas Lietuvos rinką Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos atstovas Aurimas Jurčius teigė, kad jau keletą metų yra stebimas transporto priemonių kainų susilyginimas. Vyras įvardino problemas, su kuriomis susiduria transporto priemonių iš JAV importuotojai. Pirmiausia, tai ypač sustiprėjęs doleris. Antra, tai visiškai užsivėrusi NVS rinka dėl šių valstybių taikomų muitų politikos bei smukusio rublio kurso. A. Jurčius minėjo, kad yra susiduriama su didele iš Europos Sąjungos (ES) įvežtų transporto priemonių konkurencija.

„Kai kuriais atvejais iš JAV įvežti automobiliai yra brangesni negu europiniai modeliai. Žinoma, tam įtakos turi ir kylantis dolerio kursas, ir, drįstu teigti, amerikietiškų mašinų patikimumas, nes tik automobiliai iš JAV turi pilną istoriją, kurią gali pasitikrinti kiekvienas klientas, todėl šių automobilių rida nėra klastojama“, – teigė A. Jurčius.

Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos atstovas teigė, kad amerikietiškos transporto priemonės yra vienintelės naudotos transporto priemonės, kurioms prieš registraciją būtina pateikti ratų geometrijos atitikimo gamintojo reikalavimams pažymą. Dėl tokių aukštų reikalavimų, pasak pašnekovo, amerikietiškoms transporto priemonėms Lietuvoje tikrai sunku atlaikyti konkurenciją.

Situaciją sunkina registracijos apribojimai

„Autosara“ atstovas minėjo, kad šiuo metu dauguma prekybininkų yra sumažinę automobilių pirkimus.

„Mūsų įmonė stengiasi pirkti tik automobilius pagal konkrečius užsakymus arba išskirtinius, tik JAV rinkoje parduodamus modelius, kurie neturi konkurentų ES“, – pasakojo K. Račkauskas.

Vyro pastebėjimu, situacija šioje rinkoje ir prieš JAV dolerio kurso kilimą nebuvo labai palanki. Dėl pasikeitusios muitų politikos neliko pirkėjų iš NVS valstybių. Lietuvoje prekybą automobilių iš JAV, pasak pašnekovo, sunkina vis didinami registracijos apribojimai ir didelis kiekis neigiamos informacijos Lietuvos žiniasklaidoje, kuri esą dažnai yra nepagrįsta. Būtent dėl tų priežasčių minėta įmonė daugumą įvežtų iš JAV automobilių parduoda ne Lietuvoje, o Vakarų Europoje, dažniausiai Vokietijoje.

„Vokietijoje pirkėjai automobilį renkasi ne tik pagal kainą, bet ir pagal kokybę, komplektaciją, o griežti Vokietijos vartotojų teisių reikalavimai apsaugo nuo nesąžiningos konkurencijos“, – teigė K. Račkauskas.

A. Jurčiaus teigimu, automobilių iš JAV importuotojai yra priversti ieškoti kitų rinkų. Viena tokių yra Vokietija, kurioje galingi amerikietiški automobiliai tapo labai paklausūs. Jie turi paklausą ir Skandinavijos šalyse.

Prognozuoja, kad atsiras naujesnių automobilių

K. Račkausko teigimu, kalbėti apie ateities prognozes yra gana sudėtinga.

„Manau, jog euro kursas dolerio atžvilgiu turėtų kažkiek atsistatyti. O jei taip neįvyktų, per ilgą laikotarpį naudotų automobilių kainos JAV turėtų sumažėti. Kursui nepasikeitus, JAV turėtų atpigti nauji Europoje pagaminti automobiliai. Sumažėjęs eksportas į Lietuvą irgi gali turėti įtakos mažėjančioms kainomis JAV, nes Lietuva yra viena pirmaujančių šalių Europoje pagal automobilių iš JAV importą“, – tvirtino K. Račkauskas.

Motorinių transporto priemonių iš JAV importuotojų ir pardavėjų asociacijos atstovo teigimu, Lietuvos keliais ir toliau važinės panašus procentas minėtų transporto priemonių, tik jos bus naujesnės ir geresnės komplektacijos.

„Taigi, važinėsime naujesnėmis, saugesnėmis bei prabangesnėmis transporto priemonėmis, aišku, ir brangesnėmis“, – teigė minėtos organizacijos atstovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (198)