aA
Ruduo – pats lietingiausias metų laikas, todėl vairuotojai turi prisitaikyti prie pavojingesnių kelio sąlygų. Pastebima, kad esant dideliam kritulių kiekiui maždaug dešimtadaliu išauga avaringumas.
Lietus
© DELFI / Tomas Vinickas

„Lietui lyjant, pirmiausia reikėtų važiuoti lėčiau nei saulėtą dieną ir stengtis staigiai nestabdyti. Antra, prieš važiuodami, patikrinkite padangas. Jei jūsų automobilio padangos senos ir jų protektorius nusidėvėjęs, stabdymo kelias bus ilgesnis, o esant šlapiai keliai dangai, jos gali buksuoti,“ – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Rudenį reikia dažniau patikrinti valytuvų būklę. Jei pamatysite, kad jie tinkamai nenuvalo vandens nuo stiklų, pakeiskite juos naujais. Taip pat būtina reguliariai patikrinti visas automobilio šviesas ir iš karto pakeisti perdegusias lemputes.

Itin svarbus budrumas

„Nepamirškite, kad ruduo – labiausiai debesuotas metų laikas, todėl įjungtos šviesos netgi dieną pagerins matomumą. Gatvėse pastebime daug vairuotojų, kurie į šią problemą nekreipia dėmesio“, – perspėja „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Jei į automobilį įlipote lyjant, prieš pradėdami važiuoti, pirmiausia į kilimėlį nusausinkite batų padus, nes šlapi padai gali lengvai nuslysti nuo pedalo.

„Kai vairuojate, abi rankas reikia laikyti ant vairo. Šis principas galioja visais metų laikais, tačiau ypač svarbu jo laikytis lyjant, nes esant šlapiam keliui, sukibimas su kelio danga gali staiga pablogėti ir jūs nebesuvaldysite automobilio,“ – akcentuoja instruktoriai.

Kai lyja ilgai, vėžėse kaupiasi lietaus vanduo, o nelygiose arba pažeistose kelio vietose susiformuoja balos. Kad neapgadintumėte automobilio, per balas važiuokite itin atsargiai, nes po vandeniu gali pasitaikyti duobių. Be to, jei važiuosite lėtai, pamatę, kad staiga darosi gilu, suspėsite sustabdyti automobilį.

„Niekada nepamirškime pėsčiųjų. Balos dažnai telkšo prie kelkraščių, todėl jei per jas važiuosite pernelyg energingai, aptaškysite pėsčiuosius,“ – primena „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Lietingu oru stenkitės nevažiuoti iš paskos sunkvežimiams ir autobusams – geriau juos atsargiai aplenkite. Didelės tokių transporto priemonių padangos taško daug vandens, todėl gali atsitikti, kad laikinai nieko nebematysite.

„Pasitaikius tokiai situacijai, jokiu būdu neužsimerkite – išmokite kontroliuoti tokią automatišką savo reakciją,“ – perspėja instruktoriai.

Akvaplanavimo grėsmė

Lietingu oru vairuotojai taip pat turėtų būti itin atsargūs dėl akvaplanavimo grėsmės. Tai situacija, kai vairuotojas praranda automobilio kontrolę.

Negalėdami suvaldyti automobilio, vairuotojai dažnai nulekia nuo kelio, susiduria su kitomis transporto priemonėmis ar kliūtimis.

Saugaus eismo specialistai atkreipia dėmesį, kad važiuojant šlapia kelio danga, kuo didesnis greitis, tuo didesnė akvaplanavimo tikimybė, todėl tampa sunkiau suvaldyti automobilį.

Norint išvengti akvaplanavimo, vien tik budriai vairuoti nepakanka. Visų pirma, reikia rūpintis technine automobilio būkle – padangos turi būti tokio dydžio, kokį rekomenduoja gamintojas, protektorius turi būti nenudilęs, važiuoklė tvarkinga. Svarbu tai, jog pajutus, kad automobilis pradeda tarsi „plaukti“ keliu, neturėtumėte darykite staigių manevrų – bandykite švelniai grąžinti trajektoriją nespausdami stabdžių pedalo.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Konstitucinio Teismo darbuotojai pratrūko: valstybės institucijoms apskundė patį teismo pirmininką Dainių Žalimą (110)

Grupė Konstitucinio Teismo (KT) darbuotojų teismui laikinai vadovaujantį teismo pirmininką,...

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (219)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Koronaviruso protrūkis Kauno įmonėje: serga 18, dar tiriami apie 200 darbuotojų galimai nesilaikė saviizoliacijos (78)

Kaune įmonėje „Hegelmann Transporte“ kilus koronaviruso protrūkiui tiriami apie 200 šios...

Katė maiše: kokį džokerį po Eurolygos kortų malka pakišo „Žalgiris“?

Šių metų pradžioje šalies futbolo čempionė Marijampolės „Sūduva“ pirmą kartą istorijoje...

Gražina Kristina Sviderskytė

Nebūti dalykai, sujaukę „Lituanicos“ istoriją: „vokiečių išgamos“

Atmintis yra keistas reiškinys: žmonės geba atsiminti nebūtus dalykus. Ypač po sukrečiančių,...

17 milijonų žmonių apėmęs tyrimas parodė tikruosius COVID-19 mirčių rizikos faktorius (4)

Visi žino, kad COVID-19 yra pavojingesnė vyresniems ir ligotiems žmonėms. Tačiau tai – tik...

Nerimas dėl pinigų ir darbo kelia realų pavojų visuotiniam atsigavimui (11)

Koronaviruso pandemija įstūmė pasaulį į finansinį neužtikrintumą, keldama grėsmę recesijos...

Norvegijoje užpuolikas žiauriai subadė kelias moteris, viena mirė (33)

Norvegijos policija trečiadienį pranešė sulaikiusi vieną asmenį po incidento, per kurį buvo...

Naujo tyrimo rezultatai nedžiugina: nustatė, po kiek laiko nuo užsikrėtimo nyksta imunitetas koronavirusui (7)

Imunitetas koronavirusui daugeliui pacientų gali pradėti nykti per kelias savaites ar mėnesius,...

Kodėl česnakų laiškus reikia surišti į mazgą – pataria patyrę daržininkai (4)

Česnakai – vieni iš reikalingiausių produktų virtuvėje ištisus metus. Be jų neįmanoma...

|Maža didelių žinių kaina