aA
Ruduo – pats lietingiausias metų laikas, todėl vairuotojai turi prisitaikyti prie pavojingesnių kelio sąlygų. Pastebima, kad esant dideliam kritulių kiekiui maždaug dešimtadaliu išauga avaringumas.
© DELFI / Tomas Vinickas

„Lietui lyjant, pirmiausia reikėtų važiuoti lėčiau nei saulėtą dieną ir stengtis staigiai nestabdyti. Antra, prieš važiuodami, patikrinkite padangas. Jei jūsų automobilio padangos senos ir jų protektorius nusidėvėjęs, stabdymo kelias bus ilgesnis, o esant šlapiai keliai dangai, jos gali buksuoti,“ – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignievas Veselis.

Rudenį reikia dažniau patikrinti valytuvų būklę. Jei pamatysite, kad jie tinkamai nenuvalo vandens nuo stiklų, pakeiskite juos naujais. Taip pat būtina reguliariai patikrinti visas automobilio šviesas ir iš karto pakeisti perdegusias lemputes.

Itin svarbus budrumas

„Nepamirškite, kad ruduo – labiausiai debesuotas metų laikas, todėl įjungtos šviesos netgi dieną pagerins matomumą. Gatvėse pastebime daug vairuotojų, kurie į šią problemą nekreipia dėmesio“, – perspėja „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.

Jei į automobilį įlipote lyjant, prieš pradėdami važiuoti, pirmiausia į kilimėlį nusausinkite batų padus, nes šlapi padai gali lengvai nuslysti nuo pedalo.

„Kai vairuojate, abi rankas reikia laikyti ant vairo. Šis principas galioja visais metų laikais, tačiau ypač svarbu jo laikytis lyjant, nes esant šlapiam keliui, sukibimas su kelio danga gali staiga pablogėti ir jūs nebesuvaldysite automobilio,“ – akcentuoja instruktoriai.

Kai lyja ilgai, vėžėse kaupiasi lietaus vanduo, o nelygiose arba pažeistose kelio vietose susiformuoja balos. Kad neapgadintumėte automobilio, per balas važiuokite itin atsargiai, nes po vandeniu gali pasitaikyti duobių. Be to, jei važiuosite lėtai, pamatę, kad staiga darosi gilu, suspėsite sustabdyti automobilį.

„Niekada nepamirškime pėsčiųjų. Balos dažnai telkšo prie kelkraščių, todėl jei per jas važiuosite pernelyg energingai, aptaškysite pėsčiuosius,“ – primena „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Lietingu oru stenkitės nevažiuoti iš paskos sunkvežimiams ir autobusams – geriau juos atsargiai aplenkite. Didelės tokių transporto priemonių padangos taško daug vandens, todėl gali atsitikti, kad laikinai nieko nebematysite.

„Pasitaikius tokiai situacijai, jokiu būdu neužsimerkite – išmokite kontroliuoti tokią automatišką savo reakciją,“ – perspėja instruktoriai.

Akvaplanavimo grėsmė

Lietingu oru vairuotojai taip pat turėtų būti itin atsargūs dėl akvaplanavimo grėsmės. Tai situacija, kai vairuotojas praranda automobilio kontrolę.

Negalėdami suvaldyti automobilio, vairuotojai dažnai nulekia nuo kelio, susiduria su kitomis transporto priemonėmis ar kliūtimis.

Saugaus eismo specialistai atkreipia dėmesį, kad važiuojant šlapia kelio danga, kuo didesnis greitis, tuo didesnė akvaplanavimo tikimybė, todėl tampa sunkiau suvaldyti automobilį.

Norint išvengti akvaplanavimo, vien tik budriai vairuoti nepakanka. Visų pirma, reikia rūpintis technine automobilio būkle – padangos turi būti tokio dydžio, kokį rekomenduoja gamintojas, protektorius turi būti nenudilęs, važiuoklė tvarkinga. Svarbu tai, jog pajutus, kad automobilis pradeda tarsi „plaukti“ keliu, neturėtumėte darykite staigių manevrų – bandykite švelniai grąžinti trajektoriją nespausdami stabdžių pedalo.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (163)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (56)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (1)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (71)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (5)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (39)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (99)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (58)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (232)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...