Penktadienį „Swedbank“ surengtoje konferencijoje Finansų instituto Lietuvoje vadovė Odeta Bložienė aptarė kasmet daromo tyrimo apie lietuvių įpročius prieš šventes rezultatus.

„Šventinis laikotarpis labai svarbus, gauti rezultatai parodo namų ūkių finansinę situaciją ir pačios elgsenos portretą. Tai didelės išlaidos, daug emocijų – į vieną vietą susideda daug dalykų. Tai, kaip žmonės elgiasi tokiu metu, atskleidžia įpročius tvarkant savo pinigus“, – kalbėjo O. Bložienė.

Anot jos, pagal tai, kiek žmonės ketina skirti dovanoms, galima pasakyti, kokia yra finansinė namų ūkių padėtis – kuo daugiau skiriama dovanoms, tuo biudžetas laisvesnis. „Prisiminkime recesiją – tuomet žmonės taupė ir šventiniam stalui, ir dovanoms bei visoms kitoms pramogoms. Net lyginant su praėjusiais metais, situacija tikrai gerėja“, – konstatavo ekonomistė.

Ką norėtų rasti po eglute

„Lietuviai yra itin racionalūs ir paprasti, tikrai neturi kažkokių fantastinių užgaidų. Didžioji dauguma norėtų gauti kosmetikos, kvepalų. Viena iš populiariausių dovanų yra grynieji pinigai ir dovanų čekiai, vis dar norima gauti bilietų į renginius. Tokio tipo dovanos leidžia apsidrausti nuo rizikos išleisti pinigus ir galiausiai padovanoti dovaną „ne į temą“, – aptarė ekonomistė.

Ne vienus metus tarp populiariausių dovanų – ir knygos. O mažiausiai geidžiamos dovanos šiemet yra buitinė technika ir prekės automobiliui.

Materialių dovanų nenori 12 proc. apklaustų šalies gyventojų, o dar 7 proc. sakė apskritai nenorintys gauti dovanų.

Skuba į prekybos centrus

Lietuviai nemėgsta patys gaminti dovanų ir dažniausiai jų ieško prekybos centruose, smulkiųjų verslininkų parduotuvėse, turguose ir mugėse. Populiarėja ir e. prekyba. Apklausos rezultatai parodė, kad šiemet tokiu būdu dovanas planuoja įsigyti kas penktas šalies gyventojas.

Prekybos centro šventinės akcijos

„Pirkimas internetinėse parduotuvėse leidžia sutaupyti laiko, išvengti spūsčių, lengva palyginti kainas. Žinoma, dabar kalbėti apie pirkimą internetu jau vėlu, nes iki Kalėdų liko tik savaitė – tiek pašto skyriai, tiek siuntų tarnybos yra užimtos. Viskas priklauso nuo mūsų planavimo įpročių, bet labai tikėtina, kad jau kitąmet interneto parduotuvės pateks į populiariausių dovanų pirkimo vietų trejetuką“, – komentavo ji.

Nemoka planuoti biudžeto

Planavimo įpročiai, pastebėjo O. Bložienė, nesikeičia ir iki šiol viskas paliekama paskutinei minutei. „Iš anksto netaupo pusė Lietuvos gyventojų ir tai yra labai daug. Tačiau nepamirškime, kad
planuojant sumas, kurias ketinama skirti dovanoms, reikia pridėti dar labai panašią sumą šventiniam stalui, išlaidas laisvalaikiui, pramogoms mieste, įvairiausiems būreliams, užsiėmimams – suma susidaro tikrai nemaža. Tokią sumą ištraukti iš savo einamųjų pajamų nėra labai paprasta“, – atkreipė dėmesį ji.

Šiemet lietuviai visoms kalėdinėms dovanoms išleis daugiau pinigų nei praėjusiais metais. Daugiau nei pusė gyventojų, sakė ekonomistė, savo artimiesiems ketina pirkti dovaną maždaug už 20 eurų.

„Jeigu žiūrėtume litais, tai atrodytų lyg ir didelė suma, o dabar, žvelgiant į tai, kiek žmonės planuoja skirti dovanoms, tokia suma neatrodo labai įspūdingai“, – aptarė O. Bložienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (57)