aA
Net jei degalus savo automobiliui pilate patikimose degalinėse, tai neužtikrina, kad į baką nepateks jokių teršalų. Todėl automobiliuose ir montuojami degalų filtrai, apsaugantys nuo teršalų ar šiukšlių. Tiesa, jie nėra amžini.
© Shutterstock nuotr.

Šiuolaikiniuose vidaus degimo varikliuose naudojamiems degalams taikomi labai aukšti kokybės reikalavimai, tačiau dėl jų sąlyčio su oru, maitinimo sistemos dalių dilimo ir dar kai kurių veiksnių atsiranda mechaninių dalelių, vandens ir kitų nepageidaujamų priemaišų.

Degalai į degiojo mišinio ruošimo zoną turi patekti kuo švaresni, todėl reikalingi valymo ir filtravimo įrenginiai.

Filtre pirmiausia degalus valo sietelis, esantis bako degalų siurbimo vamzdelyje. Atskiras akyto kartono degalų filtras dažniausiai įrengiamas prie bako. Į variklius, turinčius degalų įpurškimo sistemą, mechaninių dalelių, patenkančių į cilindrą, skersmuo negali viršyti 0,01 mm, todėl dažnai įrengiami du arba daugiau degalų filtrų.

Pagrindinė sąlyga, garantuojanti patogų važiavimą, – švarūs degalai. Iš degalų siurblio jie patenka į įpurškimo sistemą arba karbiuratorių. Degaluose esantys teršalai sukelia priešlaikinį dilimą – ypač kai naudojamos šiuolaikinės įpurškimo sistemos.

Pavyzdžiui, degaluose esantis vanduo taip pat gali padaryti daug žalos – sukelti koroziją. Blogiausiu atveju dėl to visiškai sugenda įpurškimo sistema, ir automobilis sustoja. Įpurškimo sistemos arba karbiuratoriaus nusidėvėjimas gerokai padidina degalų sąnaudas ir sumažina variklio galingumą.

Filtrai užtikrina eksploatacinį variklių patikimumą, patikimai apsaugo ypač jautrią teršalams įpurškimo aparatūrą ir karbiuratorius. Be to, jie išvalo degalus – sulaiko dulkes, rūdis ar vandenį, kurie spartina dėvėjimąsi, ir saugo įpurškimo sistemas nuo korozijos.

Keisti būtina reguliariai

Dyzelinių automobilių degalų sistema gana dažnai genda. Atrodo, turėtų užtekti dyzelinius degalus pirkti degalinėje, ir problemų dėl jų kokybės neturėtų kilti. Nors degalinėse stengiamasi užtikrinti degalų kokybę, to nepakanka, kad būtumėte tikri, kad į automobilio baką nepateko jokių teršalų.

Blogiausia, kad šie teršalai per ilgą automobilių eksploatavimo laiką po truputį kaupiasi degalų bake ir visiškai nuo jų apsisaugoti nėra jokios galimybės. Tačiau galite apsaugoti automobilio variklio degalų tiekimo sistemą – reikia laiku keisti degalų filtrą.

Jei taip nutiks, kad pamiršite laiku tą padaryti, užterštas filtras praleis mažiau degalų. Toliau dirbant varikliui degalai bus priverstinai traukiami pro filtrą ir, neatlaikęs šios traukimo jėgos, jis bus pažeistas – visi teršalai iš degalų bako pratekės tiesiai į degalų sistemą. Dėl šių teršalų sutrinka normalus dyzelinių degalų siurblio darbas.

Kitas etapas – kai teršalai iš degalų siurblio patenka į purkštukus ir taip pat sutriko jų darbą.

Dėl šių priežasčių degalų filtrą rekomenduojama keisti kasmet prieš prasidedant žiemos sezonui.

Kita vertus, jeigu savo automobiliu per metus nuvažiuojate daugiau nei 50 000 kilometrų, degalų filtrą derėtų keisti kas 50 000 km ir, jei yra galimybė, dar kartą prieš žiemos sezoną.

Pranoksta parametrus

Filtras yra svarbi automobilio degalų tiekimo sistemos dalis, pašalinanti degaluose esančius nešvarumus, atskirianti vandenį, užtikrinanti degalų padavimo sistemos ilgaamžiškumą. Kaip ir visų kitų automobilyje esančių filtrų, šio paskirtis – valyti.

Kadangi variklių Euro-3, kurie pasižymi „švariu išmetimu“, įpurškimo sistemos gerokai jautresnės negu jų pirmtakų, tad gerokai pakilo ir degalų švarumo reikalavimai.

Reikšmingu įvykiu kuriant filtravimo medžiagas, naudojamas kuro filtrams, tapo MANN-FILTER sukurta sintetinė filtravimo medžiaga Multigrade. Ji pašalina iš degalų mišinio iki 90 proc. smulkiausių dalelių (iki 5 mikronų skersmens). Taigi pagal išvalymo laipsnį ši medžiaga net pranoksta parametrus, kurių reikalauja laikytis įpurškimo aparatūros gamintojai.

Daugiasluoksnė Multigrade struktūra užtikrina išvalymo laipsnį, pastebimai viršijantį vidutinį lygį. Smulkiausios dalelės sulaikomos ne paviršiuje, kaip įprasta, o nusėda giluminiuose medžiagos sluoksniuose. Be to, Multigrade sugaudo vandens molekules, neleisdama atsirasti jautrių įpurškimo sistemos elementų korozijai.

Kas gresia, jei nebus pakeistas degalų filtras? Užsikišęs filtras apsunkina degalų siurblio ir variklio darbą, todėl gerokai padidėja degalų sąnaudos, sumažėja automobilio trauka. Be to, nekeistas filtras gali daryti įtaką automobilio dinamikai.

Degalų filtras nėra brangus, o jo nepakeitus automobilio remonto suma gali padidėti, todėl jį keisti rekomenduojama gan dažnai.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (400)

Atskridus į Kijevą įtarti tai, kad šalis kariauja, galima dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (42)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (61)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (8)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sostinėje „eTransport“ automobilis aplamdė stovinčias mašinas ir apvirto (15)

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23 val., Vilniuje, Mindaugo g. apvirto pavėžėjimo įmonės „...

Keli faktai apie Marko Zuckerbergo santuoką ją paverčia išties keista: nuo neįprasto susitarimo iki dramos vestuvių dieną (4)


 „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas ir Priscilla Chan neabejotinai yra įtakingos...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (80)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (605)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (617)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (146)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...