Sutarė visais klausimais

Kelias savaites DELFI skaitytojai turėjo galimybę išreikšti savo nuomonę šiais klausimais: ar reikėtų stiprinti lytinį švietimą mokyklose, ar tėvai gali daryti įtaką vaiko ugdymui, ar pritariate pasiūlymui, kad galutinis mokinio įvertinimas turi priklausyti ne tik nuo egzamino rezultatų, ar mokytojams reikia nuolat tobulinti savo kvalifikaciją, kiek mokyklos vadovas gali kontroliuoti mokytojo darbą.

Skaitytojai vieningai sutarė praktiškai visais klausimais. Daugelis mano, jog mokyklose labai reikalingas lytinis švietimas, kad tėvai daro didžiulę įtaką vaiko mokymosi procesui ir gali lemti jo rezultatus. Taip pat respondentai įsitikinę, kad galutinis mokinio įvertinimas neturi būti priklausomas vien tik nuo brandos egzaminų rezultatų bei didelė įtaką vaikų ugdymui turi mokytojo kvalifikacija, kurią, anot gyventojų, būtina nuolat kelti. Šiek tiek labiau visuomenės nuomonė išsiskyrė kalbant apie mokyklos vadovo kontrolės stiprumą mokymo įstaigoje. Buvo manančių, kad direktorius privalo smarkiai kištis į mokyklos reikalus, tačiau didesnė dalis teigė, kad mokyklos vadovas kištis turėtų minimaliai.

Pritarta lytiškumo programos patvirtinimui

Visuomenės bei Švietimo ir mokslo ministerijos nuomonė šiais klausimais yra vienoda. Bendrojo ugdymo departamento direktorė Žydronė Žukauskaitė-Kasparienė džiaugiasi, kad specialistų vykdoma programa tam tikrais klausimais sutampa su gyventojų mintimis. Be to, vienas klausimas jau išspręstas: ministerija prieš kelias dienas paskelbusi, jog jau patvirtinta Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai programa, tiesa, sulaukusi ir prieštaringų nuomonių.

„Visiškai tam pritariame ir jau dabar buvo rengiama nauja Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai programa. Apklausa reiškia, kad toks poreikis yra Švietimo ministerija tai jaučia. Programa parengta, patvirtinta prieš keletą dienų ir nuo rugsėjo pirmosios pradedame įgyvendinti“, – komentuoja Ž. Žukauskaitė-Kasparienė.

Tėvų indėlis į vaiko rezultatus didelis

Taip pat daug diskutuota, kiek tėvai turi kištis į savo atžalos ugdymo procesą. Ž. Žukauskaitė-Kasparienė sako, kad tėvų indėlis į vaiko mokslą yra be galo didelis. Su tuo sutinka ir apklausoje dalyvavę gyventojai.

„Vienareikšmiškai sutinkame, kad tėvai gali daryti įtaką vaiko ugdymui. Ir tai rodo atliktų tyrimų duomenys, kad tie tėvai, kurie skaitė namuose, skaitė vaikams, skaito patys, jų rezultatai geresni“, – sako Bendrojo ugdymo departamento direktorė.

Tiek specialistai, tiek apklaustieji sutaria, kad vaiko rezultatų neturi lemti tik egzaminai ir, kaip teigia Ž. Žukauskaitė-Kasparienė, vyksta konsultacijos su pedagogais, kitais profesionalais, kaip būtų galima pakeisti nusistovėjusią egzaminų tvarką. Kol kas kalbama apie kaupiamojo balo sistemą, tačiau visiškai egzaminų neatsisakoma.

Mokytojas turi tobulintis

Mokytojo kvalifikacijos tobulinimas ir mokyklos vadovybės kišimasis į pedagogų darbą gali kelti ne mažą diskusiją. Tai rodo ir apklausos rezultatai, tačiau dauguma mano, kad pedagogas privalo gilinti savo žinias, o direktorius turėtų mažiau kontroliuoti mokytojus. Anot Švietimo ir mokslo ministerijos atstovės, mokytojo kvalifikacijos kėlimas neturėtų apsiriboti tik seminarų valandų skaičiaus rinkimu – pedagogas turi nuolat tobulintis ir įgytas žinias perduoti savo mokiniams.
Apklausa rodo, kad visuomenė iš dalies pritaria permainoms.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)