aA
Kasmet po kelias dešimtis tūkstančių kilometrų nuvažiuojantys vairuotojai geriausiai žino, kokią reikšmę kelyje turi tinkamos padangos ir kaip greitai vienos ar kitos susidėvi.
© DELFI montažas

Daug laiko „ant ratų“ praleidžiantys vairuotojai įsitikinę: padangoms taupyti nevertėtų, tad jas renkasi itin kokybiškas. Tačiau ekspertų nuomone, dėl netinkamo ir savarankiško padangų pasirinkimo gali tekti džiaugtis ne tokiu jų ilgaamžiškumu kokiu norėtųsi.

Per mėnesį – 10 tūkst. kilometrų

Krepšinio treneris Valdemaras Chomičius yra iš tų, kurie mielai renkasi keliones automobiliu. Dešimt metų – tiek laiko jis vairavo BMW sedaną, tačiau vėliau jį iškeitė į „Volkswagen Touareg“ visureigį. Gyvenant svetur vyrui yra tekę per mėnesį nuvažiuoti ir 10 tūkst. kilometrų.

Valdemaras Chomičius
Valdemaras Chomičius
© DELFI (P.Garkausko nuotr.)

„Visada prieš išvykdamas patikrinu automobilį, kad būtų ramiau leistis į kelionę ir padangos yra vienas svarbiausių dalykų, tad negalima rinktis bet kokių padangų“, – DELFI pasakojo V. Chomičius.

Pasak pašnekovo, vykstant į tolimą kelionę niekada negali žinoti, kokiu keliu teks važiuoti, kokia galima jo danga ir kitos nenumatomos aplinkybės. Kartą, kelionės iš Latvijos į Maskvą metu treneris pateko į kelio ruožą, kuris buvo išvažinėtas sunkvežimių, tad provėžos padarė savo: lūžo ratas. Vyro teigimu, reikia būti pasiruošus įvairiems atvejams, kurie gali kaip reikiant apsunkinti vairavimo sąlygas, tad būtina įsigyti itin kokybiškas padangas.

Tolimoms kelionėms pašnekovas renkasi „Michelin“ arba „Bridgestone“ kompanijų padangas. V. Chomičius pasakojo, kad jam svarbu, jog būtų kuo trumpesnis stabdymo kelias ir kuo mažesnis triukšmingumas.

„Vairuoju visureigį, kuris vis dar yra su gamintojo padangomis, tad tik šią vasarą keisiu jas į naujas“, – sakė vyras. Tiesa, kalbėdamas apie ilgai trunkančias keliones, vyras minėjo, kad pasirenkama technika nėra taip svarbu, kaip kita taisyklė – būtina sustoti pailsėti, pamiegoti.

Svarbu, kokioje šalyje vairuojama

„Juta Racing“ komandos vadovas ir vairavimo instruktorius Audrius Gelžinis per metus nuvažiuoja daugiau negu 50-70 tūkst. kilometrų, dažniausiai vairuodamas automobilį „Audi A6“. Tiesa, verslo reikalais į užsienį dažnai keliaujančiam vyrui neretai tenka sėsti ir prie mikroautobuso ar kitų mašinų vairo.

Audrius Gelžinis
Audrius Gelžinis
© DELFI / Tomas Vinickas

„Visada stengiuosi važiuoti geromis ir tik labai geromis padangomis, nes ten, kur galima važiuoti greitai – važiuoju maksimaliai greitai, aš niekada net nesvarstau apie prastesnes padangas. Tai man yra aktualu, nes kai kuriose valstybėse, pavyzdžiui Vokietijoje yra kelių, kur greitis nėra ribojamas“, – DELFI pasakojo pašnekovas.

A. Gelžinis sakė, kad renkasi „premium“ klasės padangas. Vyro nuomone, rinkdamasis padangas, vairuotojas turi atkreipti dėmesį į tai, kokiais keliais ir kokiu greičiu važinės.

„Ant padangos yra moderni europinė etiketė su informacija apie padangos triukšmingumą, automobilio stabdymą ir ekonomiškumą, žmogus renkasi, kas jam svarbiausia. Juk jei asmuo važinėja su „Porsche“, jam svarbiausia padangų savybė yra sukibimas ant šlapios dangos, ne ekonomiškumas ar triukšmingumas“, – kalbėjo A. Gelžinis.

Vyras pateikė dar vieną pavyzdį: limuzino klasės automobilio savininkui didžiausias prioritetas renkantis padangas yra triukšmingumo lygis.

Pašnekovo teigimu, ne mažiau svarbu, kur vairuojama: Lietuvoje ar užsienio keliuose.

„Žiemą renkuosi „premium“ kietesnio mišinio padangas, pritaikytas važinėti užsienio keliuose, tačiau jei daug vairuojate Lietuvos keliuose – rinkitės minkšto mišinio. Lietuvoje, kaip žinome, prastesni keliai, daug kritulių“, – teigė A. Gelžinis.

Kitas dalykas, pasak pašnekovo, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, tai informacija apie dėvėjimosi indeksą, esantį ant padangos šono.

„Jis nurodo, kurios padangos dėvisi lėčiau, kurios greičiau. Suprantama, padangos, turinčios geresnius sukibimo, stabdymo esant lietui, važiavimui per sniegą parametrus, dėvisi greičiau“, – teigė vyras.

Įvardinti pinigų sumą, kurią išleidžia padangų keitimui, vyrui buvo sudėtinga, nes kas kartą vairuoja vis kitokį automobilį.

„Vieno automobilio keturi ratai kainuoja trys šimtai eurų, kito – tiek kainuoja vos vienas ratas“, – teigė vyras.

Vengia kiniškų padangų

Vyro pastebėjimu, itin dažna gerų ir prabangių automobilių savininkų klaida – rinktis prastas padangas. Pavyzdžiui, pasitaiko, kad jie savo transporto priemonę eksploatuoja su kiniškomis padangomis, kurios yra senesnės technologijos, kitokių konstrukcijų.

„Turėdamas gerą automobilį žmogus pasirenka prastas padangas ir gadina automobilį“, – sugretino pašnekovas.

Būtina pasitarti su specialistu

Kompanijos „Melga“ prekybos direktoriaus Pauliaus Samėno teigimu, renkantis padangas daug kilometrų nuvažiuojantiems vairuotojams vertėtų pasikonsultuoti su specialistu. Vyro nuomone, yra tokių, kurie pasikliauna reklama ir įsigyja nevisiškai tinkamą prekę.

„Tai nereiškia, kad jis nusiperka blogas padangas, tačiau jos gali būti netinkamos jo automobiliui ar vairavimo įpročiams“, – pasakojo P. Samėnas.

Vyro teigimu, išskirti padangas, kurios geriausiai tiktų ilgoms kelionėms yra sudėtinga, nes pasirinkimas priklauso nuo automobilio, pavyzdžiui, „Continental“ padangos „Sportcontact“ – skirtos sportiniams automobiliams, kurių vairuotojai nori greito pajudėjimo iš vietos, greičio, triukšmingumo, tačiau tokios padangos praranda ilgaamžiškumą. „ContiEcoContact“– tai padangos, orientuotos į mažesnes degalų sąnaudas, didesnę ridą ir orientuota ilgaamžiškumą.

„Tinkamai, su instruktoriaus pagalba pasirinktos padangos turėtų ilgai tarnauti ir atlaikyti 50 tūkst. kilometrų ridą“, – pasakojo „Melga“ atstovas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Užkalnis. Apie asocialus, čigonus, pašalpinius ir kitus blogus žodžius (55)

Sužinojau, kad žodžio „asocialas“ mūsų vis dar laisvoje, bet sparčiai nelaisvėjančioje...

Po nesėkmės suirzusi Rusija trimituoja: Lietuvą sukaustė baimė (2)

Kremlius trečiadienį pasmerkė „smarkų spaudimą“ dėl Rusijos kandidato į Interpolo...

(Ne)Grįžtu. Į Airiją išvyko jau sulaukusi 50-ies: geriau nei čia savo pensijos net neįsivaizduoju į šalį plūsta vyresni lietuviai (69)

„Gerai, išgersime kavos“, – pasigirsta žodžiai už nugaros Monaghano, miestelio Airijoje,...

Vyriausybė galutinai apsisprendė, kaip kovos su kainomis: „vaučeriais“ naudosis ne visi papildyta 15.05 val.  (477)

Vyriausybės pasitarime pristatytos paruoštos ministerijų priemonės, kaip kovoti su augančiomis...

Greiti pinigai ir Trumpo draugai Laikykitės ten su Andriumi Tapinu (18)

„ Laikykitės ten su Andriumi Tapinu “ aptaria savaitės aktualijas, Kėdainių aktualijas ir...

Eimunto Nekrošiaus bičiulis apie režisierių ištikusias sveikatos problemas: kalba ėjo apie operaciją (11)

Kartu su visa šalimi mylimo ir talentingo režisieriaus gedintys aktorius bei režisierius Adolfas...

Fausta Marija Leščiauskaitė. O jeigu nedaužė, bet santykiai nebuvo laimingi? (106)

„Mes gimėme laikais, kai sulūžusius daiktus buvo įprasta taisyti, o ne išmesti“ – tokios ir...

Kokios pensijos galime tikėtis: ką daryti, kad netektų skursti? (16)

Savaitgalis Druskininkų sanatorijoje, atostogos saulėtoje Ispanijoje, popietės su anūkais vandens...

Šiaulių rajone žuvo pėsčiasis (1)

Trečiadienio vakarą Šiaulių rajone žuvo pėsčiasis.

Neeilinis smurtas prestižinėje Kauno gimnazijoje: apsiginklavęs mokinys daužė paauglį papildyta policijos pranešimu (240)

DELFI pasiekė informacija, kad vienoje prestižinėje Kauno gimnazijoje mokinys kastetu daužė kitą...