Vienas jų – Klaipėdos uostą sulyginti su žeme, palikti tik 2-3 kilometrų ilgio ruožą, kuriame galėtų vykti konteinerių krova.

Šiaurinėje uosto dalyje esą reikėtų statyti dangoraižius ir taip Klaipėda taptų panaši į Majamį, o toje uosto krantinėje, ties kuria yra Centrinis Klaipėdos terminalas, įrengti poilsiui ir pasivaikščiojimams skirtą parką.

Tokius pasiūlymus pateikė žaliuoju Klaipėdos meru jau vadinamas Stasys Paulauskas.

„Tačiau jis nelabai sugebėjo paaiškinti, kas įsikurtų tuose daugiaaukščiuose. Uostą jis išvadino šabakštynu. Tačiau jis turėjo ir naudingų pasiūlymų. Džiugu, jog didžiosios dalies kandidatų vizijos apie miesto ir uosto bendradarbiavimą yra ne tokios radikalios“, – sutikimus su kandidatais į Klaipėdos mero postą apibendrino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Uostas ir jo bendruomenė patys inicijavo tokius susitikimus. „Tiesiog išgirdome pažadus, juos užrašėme ir galėsime po kurio laiko priminti, jei jie bus pamiršti“, – teigė A. Vaitkus.

Pažadai, anot jo, yra realiai įgyvendinami ir būtų labai naudingi tiek miestui, tiek uostui.

Vienas jų – dar labai skatinti miesto valdžios ir uosto atstovų bendradarbiavimą. Tuo tikslu esą galima savivaldybėje įkurti specialų komitetą, kurį sudarytų savivaldybės atstovai, politikai, uosto bendruomenės nariai, mokslininkai. Toks komitetas turėtų patariamąjį balsą, kaip darniai vystyti uostamiestį.

Dar vienas pažadas – į savivaldybės veiklą įtraukti uosto atstovus. A. Vaitkaus nuomone, būtų tikslinga, jei uosto atstovai dalyvautų miesto tarybos Teritorijų planavimo, Strateginio komiteto veikloje, Saugaus eismo komisijoje.

Kandidatai taip pat pasižadėjo padėti pietinėje uostamiesčio dalyje įkurti pramonės bei logistikos klasterius. Jie esą teiktų naudą ne tik uostui, per kurį padidėtų tranzito srautai, bet ir miestui, nes būtų sukurta daugiau darbo vietų, o tai reiškia, jog į miesto biudžetą būtų surenkama daugiau gyventojų pajamų mokesčių.

„Apibendrinant susitikimus su kandidatais į Klaipėdos merus, galima teigti, kad jie tikrai buvo konstruktyvūs, informatyvūs. Aptarėme daugelį aktualių klausimų, išgirdome galimai būsimų miesto vadovų požiūrį į juos“, – teigė A. Vaitkus.

Jo teigimu, didžioji dalis kandidatų į Klaipėdos merus pritaria, jog tarp uostamiesčio ir Kuršių nerijos būtų įrengta papildoma jungtis. Kandidatai siūlė, jog būtų nustatyta, kad Minijos gatvė yra ta riba, iki kurios uostas vystosi, o už jos jau yra gyvenamieji namai. Nuo Minijos gatvės uosto akvatorijos link nebeprojektuojant naujų gyvenamųjų namų esą būtų galima išvengti daug konfliktų.

Ir kandidatai, ir uosto bendruomenė sutarė, jog būtina ieškoti priemonių, kaip uostamiestyje mažinti transporto srautus, nes jie yra pagrindinis taršos šaltinis.

Beveik visi kandidatai neprieštaravo, jog būtų statomas išorinis Klaipėdos uostas.

Į uostamiesčio mero postą kandidatuoja 12 politikų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (84)