aA
Žiniasklaidos planavimo agentūros „Inspired UM“ verslo plėtros direktorius ir vienas iš Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjų Domantas Gailius sako, kad marketingo srityje verslo ir mokslo bendradarbiavimas vis dar sunkiai skinasi kelią. To priežastis – aukštųjų mokyklų uždarumas ir pakankamai jauna Lietuvos rinkodaros rinka. Visgi situacija sparčiai keičiasi. Reaguodamas į verslo poreikius, Kauno technologijos universitetas (KTU) nuo šių metų rugsėjo pradeda ir Klaipėdoje vykdyti Marketingo valdymo magistrantūros studijas, kuriose ypatingas dėmesys skiriamas praktikai.
Domantas Gailius
© KTU archyvo nuotrauka

Marketingas – sritis, be kurios šiandien vargiai įsivaizduojama verslo veikla. D. Gailiaus įsitikinimu, tokia tendencija dar labiau sustiprės ir palies visus įmonės darbuotojus. „Įmonėse nyksta rinkodaros skyriai, marketingo funkcijos deleguojamos kitiems įmonės atstovams“, – sako Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto steigėjas.

Glaudžiai bendradarbiauja su verslu

Nors šalies universitetuose studijų programų, susijusių su rinkodara, tikrai apstu, tačiau D. Gailius teigia, kad verslui reikalingų šios srities specialistų dar labai trūksta.

„Aukštosios mokyklos studentus stipriai paruošia teoriškai, tačiau gerokai trūksta praktikos. Taip yra ir dėl to, kad rinkodaros rinka Lietuvoje dar yra pakankamai jauna – jai vos virš 20 metų. Įmonei nusisamdyti specialistą yra be galo sunku. Aš pats neretai darbinu ekonometrijos doktorantus, kurie baigė taikomąją matematiką, biologus, filologus, filosofus ir pan., mat, jei turi platesnį požiūrį, jiems perteikti rinkodaros kompetencijas yra lengviau“, – sako D. Gailius.

Tačiau KTU Ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) Marketingo katedros docentė Žaneta Piligrimienė pabrėžia, kad tokia situacija, kai akademinė bendruomenė buvo tikrai uždara, šiandien jau yra pasikeitusi.

„Šiais laikais visi supranta, kad keičiasi visuomenė, poreikiai, studentai, todėl tiek studijų turinys, tiek ir jų forma irgi privalo keistis. KTU EVF Marketingo studijų programose vienose iš pirmųjų Lietuvoje buvo pradėtas glaudus bendradarbiavimas su verslu, kuris per daug metų leido sustiprinti ir išplėsti verslo partnerių ratą.

Marketingo programose realių verslo problemų sprendimui skiriamas didelis dėmesys, teorijos ir verslo integracija yra tapusi šių programų „vizitine kortele“. Bendrus projektus mūsų studentai jau vykdė su UAB „Nemuno vaistinė“, ACME, PLC „Mega“, Prekybos miesteliu „Urmas“, UAB „Eternit Baltic“, UAB „Druskininkų rasa“, AB „Volfas Engelman“, UAB „Ramunėlės vaistinė“ ir daugybe kitų verslo įmonių“, – pavyzdžius vardija docentė.

Žaneta Piligriminienė
Žaneta Piligriminienė
© KTU archyvo nuotrauka

Laukia studentų įžvalgų

Šiemet pirmą kartą bendrame projekte su KTU studentais dalyvavusios UAB „Ramunėlės vaistinė“ direktorius Aidas Uždavinys sako, kad būsimieji specialistai turi pakankamai stiprių žinių, jog galėtų iš karto pradėti dirbti.

„Studentų pateikta analizė bei įžvalgos padės mūsų įmonei efektyviau panaudoti įmonės resursus. Pozicionavimo grupės pasiūlymai bei rekomendacijos padės kuriant „Ramunėlės vaistinės“ įvaizdį rinkoje bei geriau patenkinti mūsų klientų poreikius. Įsitikinome, kad KTU EVF ruošiami marketingo specialistai yra kompetentingi bei gerai pasiruošę darbui. Mielai priimtume juos dirbti mūsų įmonėje“, – teigia A. Uždavinys.

Aidas Uždavinys
Aidas Uždavinys
© KTU archyvo nuotrauka

Būtinas platus išsilavinimas

Anot D. Gailiaus, marketingo studentas privalo suprasti, kad šioje srityje svarbiausiu tampa platus požiūris ir skirtingų sričių išmanymas.

„Galų gale, rinkodaros specialistas turi išmanyti visuomenės sąrangą, būti nuo jos neatsilikęs, turi būti įvairiapusis žmogus. Galų gale baigęs marketingo studijas eini dirbti ne į fabriką, o pas žmones, todėl platesnės žinios yra privalomos“, – sako D. Gailius.

Tarpkryptiškumas – vienas iš svarbiausių KTU strategijos elementų, kuris kasmet vis labiau stiprinamas kuriant naujas tarpkryptines studijų programas bei reformuojant magistrantūros studijų modelį.

„Pavyzdžiui, KTU magistro programoje Marketingo valdymas vystomos klasikinės kompetencijos, apimančios ne vieną kurią nors siaurą marketingo sritį, o holistinį supratimą apie marketingo strategiją ir jos vietą organizacijos strategijoje.

Marketingas
Marketingas
© KTU archyvo nuotrauka

Tuo pačiu, programoje ugdomos šiuolaikiniam marketingo specialistui reikalingos kompetencijos: skaitmeninis marketingas, antreprenerystė ir pan. Itin didelį dėmesį skiriame analitiniams gebėjimams, ugdome marketingo srities tyrėjus. Į studijų procesą įtraukiami lektoriai iš kitų sričių, pvz., psichologijos. Tarpkryptines kompetencijas ateityje užtikrins ir naujas KTU magistrantūros modelis MA+“, – toliau konkrečius pavyzdžius vardija Ž. Piligrimienė.

Viena geriausiai praėjusiais metais įvertintų magistrantūros rinkodaros studijų programų – KTU Marketingo valdymas – nuo šių metų rugsėjo mėnesio pirmą kartą bus pradėta vykdyti ir Klaipėdoje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Popiežiaus staigmena lietuviams: prabilo lietuviškai ir palinkėjo „skanių pietų“  nuolat pildoma (897)

Popiežius Pranciškus sekmadienį paragino Lietuvos tikinčiuosius rūpintis socialiai...

Užkalniui žadėjo Ameriką Molėtų plente, rado būdelę su lauko tualetu (51)

Niekas labiau nenuvilia, negu užkelti lūkesčiai. Kai jau įsivaizduoji, kad turi rankose pasaulį,...

Adomaičio komanda – visų laikų rekordininkė: taip nežaidė nė viena Lietuvos rinktinė horizonte – pergalių rekordas (3)

„Absurdiška, – susidariusią situaciją apibūdino Dainius Adomaitis . – Tačiau visi turi...

Politologai įvertino: artėjantys prezidento rinkimai gali sukelti net ir vyriausybinę krizę (225)

Jei premjeras Saulius Skvernelis paskelbtų apie savo kandidatavimą prezidento rinkimuose, jam...

Fausta Marija Leščiauskaitė. Kažkada jie užmuš ir jūsų vaiką, tėtį, mamą, brolį ar sesę (88)

Man labai patiko vienas kelio ženklas, rastas Kalifornijoje, paplūdimio miestelyje, prižiūrėtoje...

Per popiežiaus vizitą Kaune – netikėtumas: tikintieji tai pavadino Dievo ženklu (140)

Susirinkusieji į Kauno Santaką susitikti su popiežiumi, kuris aukojo šv. Mišias, užfiksavo...

Pamačiusi popiežių sutikusią mergaitę „Laisvės“ atlikėja Eurika Masytė feisbuke nerinko žodžių (670)

Nuo šeštadienio vyksta istorinė akimirka – į Lietuvą atvyko popiežius Pranciškus, kuris į...

27-erių vilnietė ryžosi išvaizdos pokyčiams: įvertinkite, kaip atrodo prieš ir po (93)

Vilnietė Aistė pasiryžo išvaizdos pokyčiams – atsidavė į stilisto, vizažisto ir kirpėjo...

Nepriklausomai nuo amžiaus, moters kiaušidėse gali augti cistos: kada reikalinga operacija ir kas atsitinka, kai darinys trūksta (2)

Dažnos ginekologinės ligos – cistos, polipai, miomos – kelia daugybę klausimų jaunoms bei...

Su tokiu iššūkiu susidorotų ne kiekvienas: 34 kv. metrų name įrengė viską, ko reikia patogiam gyvenimui (18)

Žaismingą „Namelio medyje“ pavadinimą įgijęs projektas išsiskiria unikalia koncepcija tiek...