aA
Kol nepraduriama automobilio padanga, dažniausiai vairuotojai net neprisimena, kad bagažinėje giliai paslėptas guli ir atsarginis ratas. Kad bėdos atveju netektų griebtis už galvos, specialistai primygtinai nesiūlo jį keisti dažniau nei 10 metų, tačiau rekomenduoja kur kas dažniau į jį žvilgtelėti.
© Gamintojo nuotr.

Perkant sezonines padangas žmonės labai retai pasirūpina ir penktu atsarginiu ratu, sako padangų pardavėjai ir gamintojų atstovai. Tačiau jie to daryti primygtinai ir nesiūlo. Esą užtenka per metus kelis kartus patikrinti jų būklę, kad bėdos atveju kelyje netektų skėsčioti rankomis.

Goodyear Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas sako, kad perkant naujus galingus automobilius dažnai juose nelieka vietos atsarginiam ratui, kadangi gamintojai mašinas nusprendžia „apauti“ „Run – flat“ tipo padangomis, kai važiuoti galima ir jas pradūrus.

„Tam tikru greičiu ir tam tikrą atstumą galima įveikti tokiomis padangomis net ir tuomet, kai jos praduriamos ir trūksta oro“, - sakė pašnekovas.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris taip pat savo ruožtu tikino, kad automobilių, „apautų“ „Run – flat“ padangomis daugėja, tačiau, anot jo, jos nėra patogios ir jas ne visuomet pavyksta laiku pataisyti.

„Nauji BMW automobiliai dažnai turi „Run – flat“ padangas, kuriomis galima važiuoti net ir nuleidus orą. Bet jos yra nepatogios – kietos. Jas naudodamas gamintojas paaukojo labai daug komforto. Todėl labai daug žmonių tokių padangų atsisako. Nusipirkę tokias mašinas žmonės prašo „perauti“ padangas. Turi naują BMW, o važiuojant dantys barška. Mūsų keliai nėra vakarietiški. O „Run – flat“ pakeitus į įprastines, nėra vietos atsarginiam ratui“, - aiškino E. Gintneris.

Atsarginio rato užtenka 10-čiai metų?

Jo nuomone, vairuotojai labai retai pirkdami padangų komplektą pasirūpina ir penkta atsargine. Tačiau pašnekovas tokį sprendimą vadina suprantamu: „Pirkti naują nėra prasmės. Aš atsarginio rato visai neturiu. Per 10 metų man padangą nuleido gal du kartus.“

Taip pat, jo žodžiais, atsarginio rato šviežumu pernelyg rūpintis nereikia. E. Gintneris teigė, kad kol tarnauja automobilis, tiek turėtų laikyti ir atsarginis ratas. Vis dėlto reiktų kas kiek laiko įvertinti jo būklę.

Panašios nuomonės laikėsi ir M. Jasiūnas, teigdamas, kad svarbiau rūpintis ne atsarginio rato amžiumi, bet pastoviai patikrinti, ar jis neišsileidęs. „Originalus atsarginis ratas naudojamas tiek, kiek žmogus naudoja automobilį. Jei juo važiuojama 10 metų, greičiausiai jo tiek ir užteks. Atsarginiu ratu nuvažiuojami nedideli atstumai. Svarbiau, kad jis būtų nuolat paruoštas, kad slėgis būtų geras“, - DELFI kalbėjo pašnekovas, pridūręs, kad penktą padangą apsimoka pirkti tada, jei žinoma, kad jos dažnai užvažiuojama ant vinies.

Michelin“ atstovas Paulius Gaurilčikas teigė pastebėjęs, kad kartais pasitaiko taip, kad žmonės tik pradūrę padangą pirmą kartą automobilyje ima ieškoti, kur yra atsarginis ratas. Tačiau dažniausiai tokiu atveju vairuotojams tenka nusivilti – seniai tikrintas ratas gali būti netinkamas naudoti.

Kad taip nenutiktų, jei automobilyje numatyta galimybė turėti atsarginį ratą, geriausia, jog kiekvieno padangų keitimo metu jis būtų nuodugniai apžiūrėtas. „Bent jau kiekvieno padangų keitimo metu patartina patikrinti slėgį, ar ratas neprirūdijęs. O jei jis labai senas, reikia pažiūrėti, ar nėra įtrūkimų. Taip pat tokiu atveju būtina patikrinti, ar jis laiko slėgį“, - aiškino P. Gaurilčikas, pridėjęs, kad atsarginis ratas tarnauja bent 10 metų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Puteikis: esu patyręs praktiškai viską, kuo gyvena daugelis lietuvių (187)

„Aš ne tik kad žinau, kas yra turėti polinkį alkoholiui, žinau, kaip tai susitvarkyt, žinau...

Makabriškomis laidotuvėmis garsėjantys tibetiečiai šlykštisi mums priimtinu laidojimo būdu (22)

Lietuviui pavyko nuvykti į griežtai kontroliuojamą Tibetą, nors ten laisvai keliauti draudžiama....

Prasidėjo masiniai darbuotojų atleidimai: kam labiausiai verta sunerimti (58)

Praeitą savaitę Užimtumo tarnyba pranešė apie Lietuvos įmonėse numatomus masinius darbuotojų...

Šakalienė: jaučiuosi kaip košmariškame sapne (1)

Seimo narė Dovilė Šakalienė viešai nekomentavo jai metamų kaltinimų, esą ji už Norvegijos...

(Ne)skanūs lietuvio nuotykiai Berlyne: teko valgyti skalbykloje, autobuse ir net pasakų namelyje (2)

Dažniausiai keliaudami kur nors pavalgyti galvojame tik apie maistą – kad jis būtų skanus,...

Skvernelis įstrigo Briuselyje: atskristi pasisekė. Grįžti, deja, jau nepavyks papildyta (398)

Belgijoje viešintis premjeras Saulius Skvernelis susidūrė su nemalonumais.

Būdai sužinoti moters charakterį, neuždavus jai nė vieno klausimo (13)

Sakoma, kad kiekviena moteris – neištirta žemė, suprasti jos nepajėgus nė vienas pasaulio...

Tapinas: jeigu jau galime žveją nukelti girtą nuo ledo, tai gal galime ir prezidentę į Rygą nuskraidinti (466)

Lietuvos prezidentės Dalios Grybauskaitės sprendimas dėl lėktuvo gedimo nevykti į Latvijos...

„Google“ sugalvojo originalų būdą tiekti Afrikai internetą (2)

Atvesti į Afrikos kaimo vietoves greitaeigį, plačiajuostį internetą daugumai tą padaryti...

Penkių minučių triukas, kuris padės greičiau užmigti ir geriau išsimiegoti

Nuolat pypsintis ir šviečiantis telefonas - daugelio kasdienybė, kuri kelia didesnį ar mažesnį...