Keliuose mažinamas greitis, už vasarines padangas atims techninę apžiūrą

 (352)
Lapkričio 1-oji tradiciškai atneša permainas šalies keliuose – nuo šiol vairuotojai turi važinėti lėčiau. Vis dėlto šiemet ši data žymi ir daugiau permainų, į kurias privalu atsižvelgti kiekvienam.
© DELFI (P.Sadausko nuotr.)

Nuo lapkričio 1 d. oficialiai pradedamas žieminių padangų sezonas – dabar jau galima važiuoti su dygliuotomis padangomis, kurias naudojant ant automobilio būtina priklijuoti apie tai informuojantį skiriamąjį ženklą. Važinėjantys vasarinėmis padangomis turi jas pasikeisti per dešimt dienų, iki lapkričio 10 d.

Per šį laikotarpį padangų nepasikeitę vairuotojai rizikuos ne tik saugumu, bet ir itin dideliais nemalonumais. Mat per 2014-uosius buvo pakeista aibė teisės aktų, tarp kurių yra punktas, numatantis, jog už vasarinių padangų naudojimą šaltuoju metų laiku galima netekti automobilio techninės apžiūros. Tai yra viena iš devynių „nuodėmių“, už kurias policijos arba Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) pareigūnai tiesiog kelyje gali atimti techninės apžiūros taloną. Plačiau apie tai skaitykite čia.

Netekus automobilio techninės apžiūros prasideda dar didesnės problemos. Tuomet stabdomas leidimas dalyvauti eisme ir vairuotojas turi 90 dienų, per kurias privalo iš naujo atlikti techninę apžiūrą. Norint tą padaryti, teks išsiimti vienos dienos leidimą dalyvauti eisme. Per 90 dienų nesusitvarkius šių formalumų, automobilis bus išregistruotas.

Atkreipiamas dėmesys ir į tai, kad anksčiau galiojusiose Kelių eismo taisyklėse (KET) draudimas šaltuoju metų laiku naudoti vasarines padangas buvo taikomas tik automobiliams, kurių didžiausia leistina masė neviršija 3,5 t. Spalį įsigaliojusiuose KET pakeitimuose nurodoma, kad šis reglamentavimas taikomas visoms motorinėms transporto priemonėms ir priekaboms bei dviratėms motorinėms transporto priemonėms (motociklams, mopedams).

Sunkiasvorėms komercinėms transporto priemonėms skirtos padangos Lietuvoje nėra diferencijuojamos į žiemines ir vasarines. Paprastai išskiriamos specialios paskirties žieminės ir įprastinės, dar vadinamos universaliosiomis, padangos, kurių naudojimo sezoniškumas nenurodomas. Todėl šioms transporto priemonėms skirtos įprastinės padangos negali būti laikomos vasarinėmis ir jos Lietuvoje gali būti eksploatuojamos visais metų laikais.

O motociklų ir mopedų vairuotojai, norintys eksploatuoti transporto priemones ir po lapkričio 10 d., turėtų pasirūpinti žieminėmis arba universaliosiomis padangomis, nes to nepadarius važinėti motociklais ir mopedais nebus galima.

Automobilius ir priekabas su vasarinėmis padangomis bus draudžiama eksploatuoti iki kovo 31-osios. Padangos, skirtos važiuoti žiemą, žymimos ženklais „M+S“, „ *“, arba užrašu „All seasons“, minimalus jų protektoriaus gylis turi būti 3,0 mm.

Policijos pareigūnai įspėja, kad laiku padangų nepasikeitę vairuotojai po lapkričio 10 d. eisme bus nepageidaujami: bus tikrinama, ar vairuotojai eksploatuoja automobilius su šaltajam sezonui tinkamomis padangomis, o KET nepaisantiems vairuotojams bus taikomos administracinio poveikio priemones.

Pasikeitė greičio apribojimai

Automobilių vairuotojai taip pat turėtų prisiminti, kad automagistralėse ir greitkeliuose nuo lapkričio 1 d. iki balandžio 1 d. leidžiama važiuoti ne didesniu kaip 110 km/val. greičiu, kituose keliuose su asfalto ar betono danga – ne didesniu kaip 90 km/val. greičiu, kituose keliuose – ne didesniu kaip 70 km/val. greičiu.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

www.DELFI.lt
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją