Daugiausiai dvejonių kyla tiems, kurie žino, kad ateinančiai žiemai turimos padangos nebetiks dėl susidėvėjimo. Tačiau ar jos tiks vasarai? Specialistų atsakymas vienareikšmiškas: žieminių padangų stabdymo kelias vasarą žymiai ilgesnis, todėl saugumo lygis mažėja.

Testas atskleidė žieminių padangų silpnąsias puses

Padangų gamintojų ir pardavėjų atstovai DELFI teigė, kad visų pirma vasarą naudoti žiemines padangas neapsimoka ekonomiškai – jos greičiau dėvisi. Tačiau yra ir daugiau priežasčių, kodėl pavasarį automobilio „apavą“ geriau pakeisti. Anot specialistų, žieminių padangų stabdymo kelias vasarą yra žymiai ilgesnis.

„GoodYear/Dunlop“ padangų prekybos vadovas Lietuvoje Mindaugas Jasiūnas sakė, kad didelė dalis žmonių žiemines padangas naudoja ir vasarą. Tačiau, anot jo, taip elgtis nereikėtų pirmiausia dėl saugumo.

Ir čia pat jis prisiminė pernai Lietuvoje „GoodYear/Dunlop“ darbuotojų atliktą testą, kurio metu buvo vasaros sąlygomis tiriamas vasarinių ir žieminių padangų stabdymo kelias. Pasak M. Jasiūno, gauti rezultatai buvo žymiai naudingesni vasarinių padangų atžvilgiu.

„Tyrimo metu atlikome stabdymo testą miesto ir užmiesčio greičiu. Bandėme „GoodYear“ „Premium“ segmento žiemines ir vasarines padangas. Norėjome pamatyti, koks skirtumas vasarą stabdant žieminėmis ir vasarinėmis padangomis. Kai stabdėm miesto greičiu (50 km/h), tai skirtumas tarp žieminių ir vasarinių padangų buvo 2-3 metrai. Toks atstumas iš pirmo žvilgsnio neskamba bauginančiai, bet iš tikrųjų, jei važiuojam mieste ir staigiai stabdom prieš perėję, su vasarinėmis padangomis sustosime prieš ją, o su žieminėmis padangomis vasarą sustosime ant perėjos, reiškia, pėsčiasis bus kliudomas. Važiuojant užmiesčio greičiu (90 km/h) skirtumas buvo 13-16 metrų“, - tyrimo rezultatus atskleidė pašnekovas.

Jo teigimu, testuotas tiek žieminių minkšto, tiek ir kieto mišinio padangos. Ir minkšto mišinio padangos, pasak pašnekovo, pasirodė prasčiau. Jei kieto mišinio žieminės padangos užmiestyje vasarą sustoja 13 metrų toliau nei vasarinės, tai minkšto mišinio – 16 metrų.

Žieminės padangos vasarą sudyla labai greitai

Tačiau M. Jasiūnas pridūrė, kad jei bandymas būtų atliktas naudojant prastos kokybės padangas, rezultatai greičiausiai būtų buvę dar prastesni. „Didelė dalis lietuvių važinėja su žieminėm padangom vasarą. Žmonės galvoja, kad taip jas pabaigs nudėvėti – nieko čia blogo. Sutaupysiu! Bet iš tikrųjų yra labai daug argumentų, kodėl tai yra blogai. Mūsų testas yra vienas iš daugelio argumentų, kodėl nereikėtų važinėti žieminėm padangom vasarą“, - sakė pašnekovas.

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas taip pat nerekomendavo žiemines padangas naudoti šiltuoju sezonu. Anot jo, tokios padangos skirtos eksploatacijai, kai lauko temperatūra nesiekia 7 laipsnių šilumos. Kai lauke šilčiau, tokios padangos ne tik greičiau dėvisi, bet ir sumenksta vairavimo komfortas. Anot jo, žiemines padangas naudojant ir vasarą jų tarnavimo laikas sutrumpėja 30 – 40 proc.

„Nerekomenduoju vasarą važinėti žieminėmis padangomis, ypač minkšto mišinio, nes jos greičiau dėvisi. Be to, vasarą jos nėra tokios komfortiškos. Žieminės padangos skirtos važinėti esant žemesnei nei 7 laipsnių temperatūrai. Jei šilčiau, jos „plaukioja“ tarsi nevaldomos. Ir tai erzina. Taip pat jos „suvalgo“ daugiau kuro, nes geriau limpa prie kelio negerąja prasme. Ir jos kelia daugiau triukšmo. Aš manau, kad su žieminėmis padangomis važinėjant vasarą ir žiemą jų tarnavimo laikas sutrumpėja 30 – 40 proc.“, – dėstė P. Samėnas.

Vasarą naudoti žiemines padangas – tas pats, kaip vasarą vaikščioti su paltu

Continental“ atstovas Donatas Barcys taip pat teigė, kad žieminės padangos vasarą nusidėvi žymiai greičiau. Taip pat, anot jo, toks pasirinkimas lemia mažesnį saugumą kelyje.

„Vairavimo komfortas bei saugumas nukenčia labai stipriai. Žieminės padangos yra sukurtos važinėti esant žemesnei nei septyni laipsniai temperatūrai. Taigi jei temperatūra yra aukštesnė, žieminės padangos mišiniai neužtikrina tokio gero sukibimo su keliu tiek važiuojant posūkiuose, tiek stabdant (ypač ekstremaliai), tiek ant sausos, tiek ant šlapios kelio dangos. Dėl padangos mišinių minkštumo padanga yra mažiau stabilesnė važiuojant dideliais greičiais, dėl to kenčia riedėjimo pasipriešinimas, kuro sąnaudos, automobilio kontrolė“, - aiškino D. Barcys.

Todėl jis teigė niekaip negalintis pateisinti sprendimo vasarą „pribaigti“ kitai žiemai netinkančias padangas. Vadovaujantis tokia logika, pasak pašnekovo, būtų galima manyti, kad vasarą galima sunešioti žieminius paltus, kurių kitą sezoną dėvėti jau nebenorėsime.

„Tokio sprendimo nepateisiname. Juk mes visi supratę, kad žieminiai batai ar paltas jau kitą sezoną negalėsiąs mums tarnauti, „nepribaigiame“ jo vasarą. Tai visiškai ne tam sukurti drabužiai ir niekam nekyla jokių abejonių. Tas pats turi būti taikoma ir padangoms“, - drabužius ir padangas lygino D. Barcys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (126)