„Jei pradėjo sunkiau užsivesti automobilis arba akumuliatorius nustojo veikti staiga, pavyzdžiui, kol apsipirkote parduotuvėje, o akumuliatoriui jau keli metai... Tai yra požymiai, kad laikas jį keisti“, - pasakojo įmonės „Akumuliatorių meistras“ vadybininkas Raimundas Kalašinskas, pridūręs, kad Lietuvoje akumuliatoriai vidutiniškai tarnauja 3 – 4 m.

Nepaisant to, pasitaiko ir išimčių. Akumuliatorių pardavėjas teigė matęs ir 8 m. veikusį gaminį. Vis dėlto, jei akumuliatoriaus amžius nesiekia 3 m., „Akumuliatorių meistro“ atstovas patarė nesiskubinti jo atsikratyti. Jo nuomone, šis gali atsigauti, jei bus papildomai pakrautas.

Pašnekovo nuomone, netinkamai parinkto akumuliatoriaus tarnavimo laikas gali sutrumpėti beveik metais. Norintiems akumuliatoriaus keitimą atitolinti R. Kalašinskas priminė pagrindinę taisyklę – nelaikyti jo iškrauto. Jei pamiršote išjungti automobilio žibintus ar radijo imtuvą ir dėlto nusėdo akumuliatorius, jį būtina vėl įkrauti – automobilio generatorius akumuliatoriaus pilnai atnaujinti nebegali. Taip pat rekomenduojama jį įkrauti artėjant žiemai.

„Kita taisyklė – be reikalo „nekankinkite“ akumuliatoriaus. Pavyzdžiui, stiklo apšildymas yra skirtas aprasojusiam ar apšerkšnijusiam stiklui. Ledui pašalinti naudokite gremžtukus ar specialias priemones jam tirpinti. Valant automobilį nesunku išjungti salono apšvietimą. Laiku keiskite žvakes ir filtrus. Įsigiję naują akumuliatorių nepatingėkite perskaityti jo naudojimo instrukciją. Daugelis pardavėjų tikrai smulkiai nurodo, ką, kaip ir kada daryti, kad jis ilgai ir patikimai tarnautų“, - patarė „Akumuliatorių meistro“ vadybininkas.

Robertas Pečeliūnas
Akumuliatorius gali būti geras, bet jeigu dyzelinis variklis sudilęs, kompresijos nėra, statyk nors ir kelis akumuliatorius – esant dideliam šalčiui jo neužvesi.
Žiemą pasireiškiančias akumuliatorių bėdas R. Kalašinskas sieja su dėl žemos temperatūros sutirštėjusiais tepalais. Tai lemia išaugusias energijos sąnaudas. Spiginant šalčiui sumažėja akumuliatoriaus imlumas įkrovimo srovei, dėlto jį sunkiau įkrauti. Norint, kad žiemą akumuliatorius nekeltų rimtų problemų, pašnekovas patarė naudoti tinkamus tepalus, deramai prižiūrėti automobilio elektroninę įrangą, papildomai įkrauti seną akumuliatorių.

Taip pat jis pridūrė, kad žiemą mažiau problemų kelia galingas akumuliatorius, nes „jis lengviau paleidžia automobilio variklį – jis tiesiog turi galios rezervą, kuris vasarą nėra būtinas“.

Svarbi automobilio būklė

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto doc. dr. Robertas Pečeliūnas teigė, kad atėjus žiemai dėl sunkiai užsivedančio automobilio ne visada kaltas akumuliatorius.

Jo nuomone, daug lemia ir automobilio būklė: „Akumuliatorius gali būti geras, bet jeigu dyzelinis variklis sudilęs, kompresijos nėra, statyk nors ir kelis akumuliatorius – esant dideliam šalčiui jo neužvesi. Jeigu akumuliatorius prieš žiemą pakrautas, automobilis nesudilęs, tada ir esant 25 laipsniams šalčio, variklis užsives, aišku. Jeigu praneša 30 laipsnių šalčio, akumuliatorių geriau nešti į patalpą.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (56)