Kiekvieną žiemą plikledis keliuose ir gatvėse sukelia chaosą. Čiuožiantys automobiliai, avarijos, spūstys – išbandymą plikledžiu atlaiko tikrai ne visi vairuotojai. Ar įmanoma išmokti važiuoti plikledžiu ir ko verti tam skirti mokymo simuliatoriai?
© DELFI / Andrius Ufartas

Retas vairuotojas nėra išgyvenęs situacijos, kai staiga nebevaldomas automobilis kelyje ima „šokti“ visai ne pagal jo, o pagal plikledžio dūdelę. Slysti ir, atrodo, nesuvokiamu būdu atsidurti pusnyje yra tekę net ir pačiu geriausiu vairuotoju Lietuvoje pripažintam Kęstučiui Taškūnui.

„Važiavau dešiniu kelio vingiu ir staiga kažkas įvyko, kad aš tapau keleiviu – automobilis apsisuko. Gerai, kad kelias tuo metu buvo tuščias ir automobilio galu įvažiavau į sniego pusnį. Tuo metu nesupratau, kas įvyko“, – pasakoja K. Taškūnas.

Dabar K. Taškūnas pripažįsta prieš daugelį metų padarytą didžiulę klaidą – pasirodo, priekinę – varančiąją automobilio ašį jis buvo „padabinęs“ dygliuotomis padangomis, o užpakalinius ratus apavė tuo, kas papuolė po ranka: „Atsirado disbalansas tarp priekio ir galo sukibimo. Tuo metu, matyt, atleidau akseleratorių ir to užteko, kad priekis sukibtų, o galą pradėtų sukti. Tuomet esi jau keleivis.“

Stresas, kai suvoki, kad automobilis nebevaldomas, sukelia netikėčiausias vairuotojų reakcijas. Vieni bando į visas puses sukioti vairą arba tiesiog jį paleidžia. Kiti puola desperatiškai minkyti greičio arba stabdžio pedalą.

Neturint reikiamų įgūdžių, šokis „grojant“ plikledžio dūdelei kelyje dažniausiai baigiasi eismo įvykiu. Praktika, praktika ir dar kartą praktika – tą pačią „maldą“ kasmet kartoja vairavimo profesionalai. Tik ar visi vairuotojai į tai sureaguoja?

„Vairuotojas pats turi pasirūpinti savo saugumu. Nei padangos, nei automobilis mūsų apsaugoti nuo slidaus kelio negali“, – tvirtina automobilių sporto treneris Jonas Dereškevičius.

Iki šiol dauguma vairuotojų į plikledį puola tarsi nuogi į dilgėles ir skaudžius padarinius pajunta vos išvažiavę iš kiemo. O kur treniruotės specialiose trasose, tie patys kartingai ar vairavimo simuliatoriai? Ironiška, bet nors plikledis atsiranda maždaug tuo pačiu laiku, vairuotojus ir, kaip daugelis piktai pridurtų, – kelininkus jis vis tiek užklumpa netikėtai.

Kiek už tai, kad automobiliai atsiduria griovyje, verta „vanoti“ kelininkus, o kiek patys vairuotojai sąmoningai nusiteikę nepakliūti į plikledžio spąstus?

Nemoki važiuoti plikledžiu – išvis nevažiuok, žodžių į vatą nevynioja kai kurie vairavimo profesionalai. Jei laiku nesusipažinai su sinoptikų prognozėmis ir iš anksto neįvertinai kelio dangos, pradėjęs važiuoti klausyk bent savo kūno kalbos, pataria ilgametis vairuotojas, profesionalus lenktynininkas J. Dereškevičius.

Ne tik išlavinti vairavimo įgūdžiai, bet ir tinkamos padangos, tvarkinga pakaba bei amortizatoriai – „vaistus“ nuo plikledžio vardija specialistai.

Supratus, kad atsidūrei ant plikledžio, pirmiausia būtina neskubėti, išlaikyti saugų atstumą tarp automobilių, o nesant didelės būtinybės, atsisakyti lenkimo manevro. Didelis greitis – didelės problemos, sako profesionalai ir pataria bet kokį veiksmą vairu ar pedalais atlikti kuo švelniau.

Jei jaučiate, kad slydimo sustabdyti nepavyks ir tuoj rėšitės į priekyje važiuojančio automobilio galą, galbūt vertėtų bandyti sukti į kelkraštį ir užvažiuoti ant bortelio. Bet kuriuo atveju profesionalai pataria kiek įmanoma nepanikuoti ir pirmiausia nepamiršti vairuoti.

Vairavimo ekspertai sako, kad tikėtina, jog su simuliatoriais padirbėję vairuotojai vėliau realioje kritinėje situacijoje mažiau panikuos ir greičiau suvaldys automobilį.

Lenktynininkas Tauras Tunyla laidoje „Keliai. Mašinos. Žmonės“ pademonstravo važiavimą plikledžiu naudodamasis simuliatoriumi.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: pasilepinom ir užteks – plūstels permainos (6)

Artimiausiomis dienomis orai subjurs – į šalį atkeliaus vėsa, prapliups krituliai.

Vienas paslaptingiausių ginklų istorijoje: liepsnojo net jūra karius apimdavo paniška baimė (65)

Bizantijos gyventojai šį paslaptingą ginklą vadino „jūrų ugnimi“, vėliau istorijoje...

„Apple“ darbuotojai papasakojo apie tamsiausius savo darbo užkulisius (33)

„Apple“ – viena iš bendrovių, kur laikomasi bene griežčiausio konfidencialumo kodekso....

Kasparaitis „nusodino“ komandos draugą: himno žodžius mokėjau, kai dar nebuvai gimęs (14)

Darius Kasparaitis tenkinosi epizodiniu vaidmeniu ant Kauno ledo, bet būtent jis buvo svarbiausia...

Prabangus gyvenimas slėpė kraupias paslaptis: patikusias moteris grobdavo tiesiog gatvėje (108)

„Sraigtasparnių nusileidimo aikštelė, 27 miegamieji su neperšaunamaisiais langais, iš aukso...

Lietuva laukia Venckienės grąžinimo: kaip violetinė Garliavos banga užvaldė politikų protą (766)

Nuo Lietuvos teisėsaugos į JAV pabėgusi Neringa Venckienė šiuo metu suimta ir laikoma JAV...

Esminis bruožas, kuris vienija visas laimingiausias poras

Kokia ilgalaikių santykių paslaptis? Kai kurie žmonės sako, kad bendravimas. Kiti gi tvirtina, kad...

Populiariame banke darbuotojai rengtis kaip nori gali ne visi: matuoja net kulniuko aukštį (36)

Su pavasariu grįžo ir fotoreportažų ciklas „ Penktadienio aprangos kodas “, kuriame įvairių...

Mažėja norinčių drybsoti pliaže: dabar madingos kitokios atostogos (9)

Lietuvių atostogų scenarijus jau seniai neapsiriboja vien tik drybsojimu nuo ryto iki vakaro ant...

Karbauskis: aš – švariausias politikas Lietuvoje, o mes kitąmet tikriausiai laimėsime visus trejus rinkimus (734)

Nors žemės ūkio ministras Bronius Markauskas išsaugojo pareigas bent jau iki tol, kol savo...