aA
Prieš 20-30 metų automobiliams nebuvo atliekami tokie saugumo testai, kokie yra dabar. Priekinė automobilių apsauga buvo išbandoma tiesiog paleidus automobilį į sieną.
© Organizatorių nuotr.
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
© Organizatorių nuotr.

Toks reginys prikausto dėmesį, vis dėlto tai nėra pati geriausia priemonė atskleisti kas nutinka, kai susiduria du automobiliai. Iš tiesų, tokie testai saugumui darė meškos paslaugą. Automobilių gamintojai stengėsi padaryti kuo tvirtesnį mašinos priekį, tačiau nesustiprindavo keleivių skyriaus konstrukcijos. Tėškiantis į sieną, visa smūgio jėga tekdavo priekiui, kuris tiesiog susiplodavo. Šoninėje nuotraukoje pavaizduota 1991-ųjų „Ford Fiesta“, kuri saugumo testo metu atrodo visai neblogai, tiesa?

Vis dėlto visai kitoks vaizdas matomas realiame gyvenime, kai susiduria du automobiliai. Priekinė mašinų dalis buvo per daug standi bet kam, kas yra minkštesnis už betoninę sieną. Todėl kažkuri kėbulo konstrukcijos vieta turėjo neatlaikyti ir dažniausiai tai buvo keleivių skyrius. Rėmas neatlaikydavo ir žmonės žūdavo.

Saugumo testuose naudojama platforma
© Organizatorių nuotr.

Paskutiniame XX a. dešimtmetyje saugumo testuose pradėjus naudoti deformuojamas platformas įvyko lūžis ir automobilių kūrimo srityje. Šie akyti, maži barjerai nustebino kai kuriuos gamintojus. Į pirmuosius saugumo testus dauguma jų atvyko tikėdamiesi šias platformas tiesiog nušluoti. Vis dėlto vietoje to jie pamatė, kaip jų automobiliai keistokai pakeičia formas.

Kaip šios konstrukcijos veikia?

Kaip ir trenkiantis į kitą automobilį, ši konstrukcija sugeria stiprų smūgį ir taip imituojama situacija, labai panaši į tai, kas nutinka realiame gyvenime.

Iš pradžių saugumo ekspertai pradėjo vykdyti testus automobiliui važiuojant 56 km/val. Vis dėlto nereikia pamiršti, kad esant tokiam greičiui imituojama šiek tiek lėčiau, maždaug apie 50 km/val., važiuojančių dviejų automobilių susidūrimas.

Kodėl „Euro NCAP“ pasirinko 64 km/val. greitį? Yra nustatyta, kad gyvybei pavojingi sužalojimai patiriami važiuojant kiek didesniu greičiu. Todėl „Euro NCAP“ nusprendė padidinti savo saugumo testų greitį iki 64 km/val. Papildomas greitis prideda ir daugiau jėgos smūgiui. Pavyzdžiui, padidinus greitį dvigubai, kinetinė energija išauga keturis kartus.

Todėl automobilių gamintojai, norėdami gerai pasirodyti „Euro NCAP“ testuose, turėjo pakeisti ir kėbulo struktūrą. Tad dabar nauji automobiliai turi gerokai sustiprintą keleivių skyrių bei puikiai veikiančias saugos oro pagalves ir saugos diržus. Penkias žvaigždutes už saugumą gaunantys modeliai pastebimai sumažina riziką patirti sunkius sužalojimus.

Trūksta įrodymų?

Jeigu šie pokyčiai kai kam kelia abejonių, siūlome pažiūrėti kas nutiko, kai susidūrė 1987-ųjų „Ford Sierra“ ir moderni, bet gerokai mažesnė „Fiesta“. Akivaizdu, kad „Fiestos“ keleivių skyrius atrodo nepažeistas, o daug sunkesnė ir ilgesnė „Sierra“ nukenčia labiau. Tai geriausiai įrodo, ko saugumo testai per daugiau nei 20 metų išmokė automobilių kūrėjus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Gyvai / DELFI 11. Lietuvos bankuose – didžiulės naujovės jau netrukus: kokie pokyčiai laukia (2)

Dar praėjusią savaitę bankai gyventojams pasiūlė atvirosios bankininkystės paslaugą, nuo rudens...

Lietuva pasaulio čempionate: pirmas antausis JAV, „La Bomba“ Japonijoje, prisikėlimai, „Neverk, Argentina“ ir Kleizos arija medaliai, rekordai ir komentarai (9)

Paradoksas – Lietuvos krepšinio rinktinė nė karto nėra tapusi olimpinių žaidynių ar pasaulio...

Skvernelis po atliktos operacijos: tikiu, įveiksiu ir šitą iššūkį dėl sveikatos nedalyvaus dalyje renginių (97)

Premjeras Saulius Skvernelis pirmadienio rytą paskelbė, kad jam padaryta operacija praėjo...

Per kratas tabore aptiko prabangiausią socialinį būstą Lietuvoje (11)

Tabore dėl narkotikų kratas atlikę pareigūnai buvo nustebinti prabanga bute. Jis apstatytas...

Bankų atstovai išvardijo, kokias paslaugas gausite tik atvykę į skyrių (3)

Seniai buvote savo banko skyriuje? Reiškia, seniai atidarėte pirmąją arba uždarėte paskutinę...

„The Guardian“: Trumpas susikivirčijo su G7 lyderiais (69)

Donaldas Trumpas susikivirčijo su kolegomis – G7 lyderiais – dėl savo reikalavimo į šią...

Savarankiška kelionė į mokyklą: nuo ko pradėti, kad vaikas kelyje būtų saugus

Nemaža dalis tėvų su nerimu laukia artėjančio rugsėjo. Dalis vaikų, iki šiol kasdien vežtų...

Atlyginimų klausimas – visu aštrumu: tik mažiau nei ketvirtadalis mokytojų dirba pilnu etatu papildyta 10:30 val.  (73)

Artėjant mokslo metams vėl į viešumą kyla pedagogų atlyginimų klausimas. Analizuojant šios...