Prieš 20-30 metų automobiliams nebuvo atliekami tokie saugumo testai, kokie yra dabar. Priekinė automobilių apsauga buvo išbandoma tiesiog paleidus automobilį į sieną.
© Organizatorių nuotr.
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
1991 m. Ford Fiesta saugumo testas
© Organizatorių nuotr.

Toks reginys prikausto dėmesį, vis dėlto tai nėra pati geriausia priemonė atskleisti kas nutinka, kai susiduria du automobiliai. Iš tiesų, tokie testai saugumui darė meškos paslaugą. Automobilių gamintojai stengėsi padaryti kuo tvirtesnį mašinos priekį, tačiau nesustiprindavo keleivių skyriaus konstrukcijos. Tėškiantis į sieną, visa smūgio jėga tekdavo priekiui, kuris tiesiog susiplodavo. Šoninėje nuotraukoje pavaizduota 1991-ųjų „Ford Fiesta“, kuri saugumo testo metu atrodo visai neblogai, tiesa?

Vis dėlto visai kitoks vaizdas matomas realiame gyvenime, kai susiduria du automobiliai. Priekinė mašinų dalis buvo per daug standi bet kam, kas yra minkštesnis už betoninę sieną. Todėl kažkuri kėbulo konstrukcijos vieta turėjo neatlaikyti ir dažniausiai tai buvo keleivių skyrius. Rėmas neatlaikydavo ir žmonės žūdavo.

Saugumo testuose naudojama platforma
© Organizatorių nuotr.

Paskutiniame XX a. dešimtmetyje saugumo testuose pradėjus naudoti deformuojamas platformas įvyko lūžis ir automobilių kūrimo srityje. Šie akyti, maži barjerai nustebino kai kuriuos gamintojus. Į pirmuosius saugumo testus dauguma jų atvyko tikėdamiesi šias platformas tiesiog nušluoti. Vis dėlto vietoje to jie pamatė, kaip jų automobiliai keistokai pakeičia formas.

Kaip šios konstrukcijos veikia?

Kaip ir trenkiantis į kitą automobilį, ši konstrukcija sugeria stiprų smūgį ir taip imituojama situacija, labai panaši į tai, kas nutinka realiame gyvenime.

Iš pradžių saugumo ekspertai pradėjo vykdyti testus automobiliui važiuojant 56 km/val. Vis dėlto nereikia pamiršti, kad esant tokiam greičiui imituojama šiek tiek lėčiau, maždaug apie 50 km/val., važiuojančių dviejų automobilių susidūrimas.

Kodėl „Euro NCAP“ pasirinko 64 km/val. greitį? Yra nustatyta, kad gyvybei pavojingi sužalojimai patiriami važiuojant kiek didesniu greičiu. Todėl „Euro NCAP“ nusprendė padidinti savo saugumo testų greitį iki 64 km/val. Papildomas greitis prideda ir daugiau jėgos smūgiui. Pavyzdžiui, padidinus greitį dvigubai, kinetinė energija išauga keturis kartus.

Todėl automobilių gamintojai, norėdami gerai pasirodyti „Euro NCAP“ testuose, turėjo pakeisti ir kėbulo struktūrą. Tad dabar nauji automobiliai turi gerokai sustiprintą keleivių skyrių bei puikiai veikiančias saugos oro pagalves ir saugos diržus. Penkias žvaigždutes už saugumą gaunantys modeliai pastebimai sumažina riziką patirti sunkius sužalojimus.

Trūksta įrodymų?

Jeigu šie pokyčiai kai kam kelia abejonių, siūlome pažiūrėti kas nutiko, kai susidūrė 1987-ųjų „Ford Sierra“ ir moderni, bet gerokai mažesnė „Fiesta“. Akivaizdu, kad „Fiestos“ keleivių skyrius atrodo nepažeistas, o daug sunkesnė ir ilgesnė „Sierra“ nukenčia labiau. Tai geriausiai įrodo, ko saugumo testai per daugiau nei 20 metų išmokė automobilių kūrėjus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Liūčių nuplautai Lietuvai vasara rengia staigmenų – ir baigsis ji netradiciškai (13)

Anksti prasidėjusi vasara dar nesitrauks, tačiau ji bus permaininga: teks ne tik braukti prakaitą,...

Užkalnis: kepdami mėsą lauke mes švenčiame laisvę (67)

Kai prieš tris dešimtmečius atkūrinėjome laisvę, turėjome gerą supratimą, kaip mes gyvensime,...

Didėjančios algos verslo nepakirto: gerėja visi rodikliai (1)

Mažiau turto areštų , mažiau bankrotų. Nors dėl valdžios sprendimų ir įtampos darbo rinkoje...

Trumpo pasisakymas su Putinu pribloškė net jo sąjungininkus: tai tragiška klaida papildyta (570)

Pirmadienį, stovėdamas šalia Vladimiro Putino, JAV prezidentas Donaldas Trumpas atsisakė...

Gyvai / Sprendžia, kiek Pijus padėjo „valstiečiams“ ateiti į valdžią: artėjama prie galutinio sprendimo nuolat pildoma (240)

Vyriausioji rinkimų komisija ( VRK ) antradienio rytą ėmėsi iš esmės nagrinėti darbo grupės...

Lūkesčius viršijęs „Guns N’ Roses“ koncertas Taline: be riaušių ir nepadoriai ilgai (7)

Viena didžiausių pastarųjų metų muzikos pasaulio intrigų – ⅗ originalios sudėties...

Baltarusiai svaigo nuo Maradonos: pilnos tribūnos, šluojami marškinėliai ir karti realybė specialiai DELFI iš Bresto (35)

Vyresnės kartos Bresto futbolo gerbėjams reikėjo ilgėliau pagalvoti bandant prisiminimuose...

Nuotykiai prasidėjo dar neišvykus į Kazachstaną: prieš pat ekspediciją teko skubėti pas gydytoją (3)

Iki „ Misija Sibiras '18“ ekspedicijos iškeliavimo liko dvi dienos, todėl visai natūralu, kad...

Lietuvos krepšinyje atsiras „Neymaro taisyklė“ (1)

Kitą sezoną Lietuvos krepšinio lyga ( LKL ) griežčiau baus žaidėjus, aktoriniais sugebėjimais...

Įtemptame pokalbyje su amerikiečių žurnalistu – suirzęs Putinas atsisakė paimti dokumentą (243)

Po savo susitikimo su JAV prezidentu Donaldu Trumpu Helsinkyje ir po to surengtos bendros spaudos...