Niekuo iš pirmo žvilgsnio neišsiskirianti dėvėtų drabužių parduotuvė viename kuklesnių Paryžiaus rajonų dizaineriui Francisco Terra ir kitoms kylančioms Prancūzijos sostinės podiumo žvaigždėms tapusi tikrų tikriausia mados tyrimų šventykla.
© Vida Press

F. Terra šią vietą myli taip stipriai, kad net šioje „Guerrisol“ tinklo parduotuvėje surengė savo Paryžiaus mados savaitei skirtą šou, rašo enca.com. „Čia apsiperka ne tik tie, kuriems trūksta pinigų, bet ir visi didžiųjų drabužių kūrimo bendrovių stilistai, ateinantys čia atlikti namų darbų“, - patikino „The Neith Nyer“ prekės ženklo kūrėjas.

Išskirtinė vieta: čia dievina apsipirkinėti ir taupantys, ir pinigų neskaičiuojantys
© Vida Press

Šis šou surengtas praėjus vos šešioms savaitėms po šiek tiek prabangesnės vintažo parduotuvės patalpose pristatytos AVOC vyrams skirtų drabužių kolekcijos. Drabužių pardavimo tinklams susiduriant su kritikos lavina dėl trumpalaikės mados objektams eikvojamų resursų vis dažniau renkamasi geresnės kokybės vintažinius drabužius, o dizaineriai įkvėpimo skuba semtis iš padėvėtų drabužių parduotuvių.

Paryžiaus parduotuvės, kurioje kukliau gyvenantieji vis dar įsigyja anksčiau kitiems savininkams priklausiusių drabužių ir avalynės, dabar tampa mados gerbėjų ir stileivų medžioklės plotais, kur ieškoma išskirtinumą pabrėžiančių apdarų.

Anot „Givenchy“ ir „Carven“ dirbusio, o vėliau savarankiškai veiklą vykdyti pradėjusio iš Brazilijos kilusio dizainerio Francisco Terra, įvaizdžio kūrimo esmė – išskirtinumas, o mūsų dienomis, kai rinkoje karaliauja masinės gamybos greitoji mada, išsiskirti, jo manymu, įmanoma tik uoliai lankantis vintažo ir dėvėtų drabužių parduotuvėse.

Kūrybiškai perdirbti džinsai

34 m. F. Terra, įkvėpimo semiasi iš „Margiela“ ir „Jean Paul Gaultier“ mados namų, kuriuose jau ilgą laiką puoselėjamas perdirbimo menas. Naujasis dizainerio šou pristatytas įsivaizduojamos ateities Tokijuje 2083 m. Susidūrę su chaotiška ekonomika jauni asmenys priversti iš senų ankstesnių planetos gyventojų drabužių skiaučių kurti naujus derinius.

Išskirtinė vieta: čia dievina apsipirkinėti ir taupantys, ir pinigų neskaičiuojantys
© Vida Press

Šios istorijos įkvėpimu, anot dažnai senus drabužius perdarančio F. Terra, tapo Japonijos sostinėje klestinčios dėvėtų drabužių parduotuvės. Kūrybiškas perdirbimas (angl. upcycling) – būtent taip pavadintas egzistuojančių drabužių perdarymas – jau ilgą laiką tapęs ne vieno Paryžiaus prekės ženklo, tarp kurių atsidūrė ir gatvės mados drabužius kuriantys mados namai „Andrea Crews“, vizitine kortele. Džinsai, pagaminti pasitelkiant kūrybišką perdirbimą ir atsiradę sukarpius senuosius „Levi‘s“, tapo išskirtiniu prekės ženklo „Vetements“ šiuolaikiškumo simboliu.

Vintažas – ne ką mažiau dėmesio sulaukianti tema, dominuojanti Paryžiaus mados savaitės metu vykstančioje prekės ženklų mugėje, kurioje šiais metais susibūrė kelios Paryžiuje veikiančios dėvėtų dizainerių kurtų daiktų parduotuvės ir internetinė prabangių dėvėtų daiktų parduotuvė „Vestiaire Collective“. Vienos iš tokių Paryžiaus prabangos prekių parduotuvių „Thanx God I‘m a VIP“ vadovė Amnaye Nhas patikino, kad tokių mados renginių metu pardavimai pastebimai išauga, ypač tais atvejais, kai garsieji mados namai atsigręžia į istorinius įvaizdžius, prisimena jau kadaise itin madingais laikytus paltus ar švarkelius.

Ramybės suteikiantis vintažas

A. Nhas parduotuvėje galima įsigyti tik aukščiausios kategorijos dizainerių kurtų drabužių, čia nerasite jokių prekių, pagamintų iš sintetinių medžiagų. Be to, būtina prekėms keliama sąlyga – jos turi būti puikios būklės.

Išskirtinė vieta: čia dievina apsipirkinėti ir taupantys, ir pinigų neskaičiuojantys
© Vida Press


Prekių kainos svyruoja nuo 40 iki 2000 eurų, o čia apsilankantys klientai, A. Nhas teigimu, pasižymi reiklumu ir žino, ko nori. Žalsvų atspalvių šilkinį „Leonard“ švarką čia galima įsigyti už 995 eurus, o 1978 m. „Burberry” palto kaina – 450 eurų. „Kai kurie klientai – tikri dizainerių kūrinių medžiotojai, - patikino ji. – Kiti dažniausiai apsiperka paprastose parduotuvėse, pavyzdžiui, „Zara“ ir tik nori rasti šį tą originalaus.“

Mados istorikas Manuelis Charpy primena, kad vintažo manija nėra naujiena. „XIX a. dėvėti drabužiai buvo kur kas svarbesni nei šiandien, jie buvo visiškai užgožę masinę gamybą: prekės būdavo parduodamos vėl ir vėl“, - pasakojo jis. Šiuo metu fiksuojamas dėvėtų drabužių populiarumas prasidėjo po 2008 m. užklupusios finansų krizės, taigi pirminė šio fenomeno priežastis – ekonominė būtinybė. Taip mano tendencijų specialistė Cecile Poignant. Amerikiečių televizijos serialo „Mad Men“, kuriame vaizduojamas XX a. septintasis dešimtmetis, sėkmė prie šios mados taip pat prisidėjo. Vintažiniai drabužiai, anot C. Poignant, sugrąžina žmonėms pasitikėjimą savimi ir galimybę istoriškai įsitvirtinti besikeičiančių laikų kontekste. „Visa tai susiję su šių dienų žmonių nesaugumo jausmu. Jaučiamės kur kas mažiau užtikrinti dėl šviesios ateities, nei buvome prieš 30 metų“, - patikino ji.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Lietuva buvo ant gripo pandemijos slenksčio – daliai žmonių komplikacijų išvengti nepavyks (55)

Nors Lietuvoje bendras sergamumas grip u ir peršalimo ligomis pagaliau pradėjo mažėti,...

Prastos naujienos: vaiko pinigų kai kuriems teks laukti iki pavasario (109)

Dėl informacinės sistemos trikdžių, darbuotojų gretas išretinusių ligų ir kai kurių tėvų...

Bumblauskas pažėrė kritikos mokytojams: priėjome iki kažkokio akligatvio (139)

Istorikas Alfredas Bumblauskas pažėrė kritikos istorijos mokytojams ir šio dalyko ugdymo...

Lietuvio užfiksuoti vaizdai apie jo patirtis egzotiškuose kraštuose privers susigėsti (54)

Verslininkas bei keliautojas Jokūbas Laukaitis , nuolat keliaujantis po egzotiškiausius pasaulio...

Kokiame amžiuje seksas teikia didžiausią malonumą

Gera žinia: amžius čia visiškai nesvarbus. Amžius tėra tik skaičius, ypač kalbant apie...

Sugriežtinus alkoholio prekybą mažosios parduotuvės nepasiduoda (66)

Nuo šių metų pradžios valdžiai apsunkinus alkoholio prekybą – sutrumpinus stipriųjų gėrimų...

Su 13 metų vyresniu sportininku laimę atradusi Karolina Liukaitytė prakalbo apie vestuves (123)

Su verslininku Arnu Jurskiu skirtingais keliais pasukusi orų pranešėja Karolina Liukaitytė...

Košmariškus prisiminimus išsklaidęs Juškevičius – apie naują karjeros stotelę ir ypatingą Brolio vaidmenį (14)

Šis sezonas Adui Juškevičiui yra išties išskirtinis. Į Panevėžio „Lietkabelį“ rugsėjo...

Kaip žmonės reaguotų į nežemišką gyvybę? (6)

Žmonės aktyviai kitose planetose ieško gyvybės. Šiuo metu dėl šio didingo tikslo dirba net...

„Neptūno“ piktdžiugą keičia „Lietuvos rytui“ skirtas atsiprašymas: nenorime aštrinti situacijos (14)

Savaitgalį Klaipėdos „Neptūnas“ savo mieste buvo tik Karaliaus Mindaugo taurės finalinio...