Važiuojant senomis padangomis gresia tokie pavojai:

Padangų darbas labai sunkus: jos rieda dideliais greičiais, veža sunkius krovinius, o statant automobilį atsitrenkia į aštrius bortelių kraštus. Padangoms įtakos turi ir aplinka: ozonas ir ultravioletiniai spinduliai. Jie kenkia ir gumai: padangos šonai sukietėja ir sutrūkinėja. Tokias padangas gali nuleisti arba jos net gali ir sprogti. Jeigu drėgmė prasiskverbia iki padangos plieno karkaso, jis gali pradėti rūdyti iš vidaus. Tuomet guma gali atsiskirti nuo karkaso. Žodžiu, perkant padangas būtina atkreipti dėmesį į jų amžių. Šią informaciją suteiks DOT numeris. Kaip jį perskaityti teisingai? Atsakymą rasite žemiau esančiame skyrelyje „Auto Bild“ patarimas“.

Ar vairuotojai laikosi taisyklių?

Mūsų kolegos vokiečiai degalinėse ir prekybos centrų aikštelėse matavo padangų protektoriaus gylį. Rezultatai gąsdina: 9 iš 60 (arba 15 proc.) automobilių padangų protektoriaus gylis buvo minimalus, t.y. siekė vos 1,6 mm. Apačioje, kairėje pateikiamuose grafikuose aiškiai matyti, kad mašinos su tokiomis padangomis ant šlapio kelio tampa itin pavojingos. „Auto Bild“ pataria: minimalus protektoriaus gylis – 3 mm!

Kaip elgtis akvaplanavimo metu?

Vanduo iš po padangos išstumiamas per protektoriaus kanalus. Jeigu vandens iš po padangos nespėjama pašalinti, susidaro itin pavojingas vandens sluoksnis. Tuomet padanga plaukia jo paviršiumi, praranda kontaktą su keliu, o vairuotojas – automobilio kontrolę. Kad taip neatsitiktų:

- stebėkite protektoriaus gylį. Net vasarinių padangų protektorius turėtų būti 3 mm;
- lyjant būtinai sumažinkite automobilio greitį;
- atsargiai važiuokite dešiniąja kelio juosta. Čia sunkusis transportas yra įspaudęs gilias vėžes;
- jeigu gresia pavojus – stabdykite varikliu, venkite staigių judesių vairu.

Priekabos padangos, kurių galiojimo terminas pasibaigęs

Per techninę apžiūrą yra privalomi skirtingi reikalavimai priekaboms su stabdžiais ir be stabdžių. Jei priekaba be stabdžių (skirta vežti iki 750 kg svorį), privalo sutapti padangų apkrovos, greičio ir dydžio indeksai. Padangų gamintojas ir raštas gali skirtis. Jei priekaba su stabdžiais (galima vežti iki 3,5 t), turi sutapti ir gamintojas, ir raštas. Abiem atvejais minimalus padangų protektoriaus gylis – 1,6 mm. Mes savo ruožtu rekomenduojame naudoti ne senesnes nei 6 metai padangas.

Kur montuoti padangas su geresniu protektoriumi?

Daugelis vairuotojų galvoja: padangas su geresniu protektoriumi reikia montuoti ant priekinės ašies, nes vairuojamieji ratai – priekiniai. Tai netiesa, nes geresnes padangas reikia montuoti ant galinės ašies.

Priežastis: galinė ašis atsakinga už transporto priemonės stabilumą. Atlikome testą su 1 serijos BMW: geras padangas sumontavome priekyje, o padėvėtas, beveik su nudilusiu protektoriumi, gale. Rezultatas: išjungus elektroninius pagalbininkus, ant šlapio kelio automobilis tapo beveik nevaldomas. O štai sumontavus geresnes padangas gale, automobilis važiavo stabiliau.

„Auto Bild“ patarimas

Net visiškai naujų padangų parduotuvėje galite įsigyti ne naujas, o metus ar kitus sandėlyje pragulėjusias padangas. Kaip sužinoti, kada padanga pagaminta ir nuspręsti: pirkti ar ne? Atsakymas labai paprastas: atkreipkite dėmesį į DOT numerį. Nuo 2000 m. sausio mėn. pagamintos padangos ant šono turi turėti keturis skaičius. Pavyzdžiui, skaičius 3813. Tai reiškia, kad jus dominančios padangos pagamintos 2013 metų 38 savaitę. Jos tikrai naujos, tad drąsiai pirkite.