Padangos ir kelio dangos sukibimo plotas tesiekia pašto atviruko dydį. Jei padanga sena, o protektorius nudilęs, stabdymo keliams ant šlapios dangos tampa perdėm ilgas. Kiti pavojai: akvaplanavimas ir padangos sprogimas. Mes papasakosime, kodėl važiuoti senomis padangomis – labai rizikinga.
© Shutterstock nuotr.

Važiuojant senomis padangomis gresia tokie pavojai:

Padangų darbas labai sunkus: jos rieda dideliais greičiais, veža sunkius krovinius, o statant automobilį atsitrenkia į aštrius bortelių kraštus. Padangoms įtakos turi ir aplinka: ozonas ir ultravioletiniai spinduliai. Jie kenkia ir gumai: padangos šonai sukietėja ir sutrūkinėja. Tokias padangas gali nuleisti arba jos net gali ir sprogti. Jeigu drėgmė prasiskverbia iki padangos plieno karkaso, jis gali pradėti rūdyti iš vidaus. Tuomet guma gali atsiskirti nuo karkaso. Žodžiu, perkant padangas būtina atkreipti dėmesį į jų amžių. Šią informaciją suteiks DOT numeris. Kaip jį perskaityti teisingai? Atsakymą rasite žemiau esančiame skyrelyje „Auto Bild“ patarimas“.

Ar vairuotojai laikosi taisyklių?

Mūsų kolegos vokiečiai degalinėse ir prekybos centrų aikštelėse matavo padangų protektoriaus gylį. Rezultatai gąsdina: 9 iš 60 (arba 15 proc.) automobilių padangų protektoriaus gylis buvo minimalus, t.y. siekė vos 1,6 mm. Apačioje, kairėje pateikiamuose grafikuose aiškiai matyti, kad mašinos su tokiomis padangomis ant šlapio kelio tampa itin pavojingos. „Auto Bild“ pataria: minimalus protektoriaus gylis – 3 mm!

Kaip elgtis akvaplanavimo metu?

Vanduo iš po padangos išstumiamas per protektoriaus kanalus. Jeigu vandens iš po padangos nespėjama pašalinti, susidaro itin pavojingas vandens sluoksnis. Tuomet padanga plaukia jo paviršiumi, praranda kontaktą su keliu, o vairuotojas – automobilio kontrolę. Kad taip neatsitiktų:

- stebėkite protektoriaus gylį. Net vasarinių padangų protektorius turėtų būti 3 mm;
- lyjant būtinai sumažinkite automobilio greitį;
- atsargiai važiuokite dešiniąja kelio juosta. Čia sunkusis transportas yra įspaudęs gilias vėžes;
- jeigu gresia pavojus – stabdykite varikliu, venkite staigių judesių vairu.

Priekabos padangos, kurių galiojimo terminas pasibaigęs

Per techninę apžiūrą yra privalomi skirtingi reikalavimai priekaboms su stabdžiais ir be stabdžių. Jei priekaba be stabdžių (skirta vežti iki 750 kg svorį), privalo sutapti padangų apkrovos, greičio ir dydžio indeksai. Padangų gamintojas ir raštas gali skirtis. Jei priekaba su stabdžiais (galima vežti iki 3,5 t), turi sutapti ir gamintojas, ir raštas. Abiem atvejais minimalus padangų protektoriaus gylis – 1,6 mm. Mes savo ruožtu rekomenduojame naudoti ne senesnes nei 6 metai padangas.

Kur montuoti padangas su geresniu protektoriumi?

Daugelis vairuotojų galvoja: padangas su geresniu protektoriumi reikia montuoti ant priekinės ašies, nes vairuojamieji ratai – priekiniai. Tai netiesa, nes geresnes padangas reikia montuoti ant galinės ašies.

Priežastis: galinė ašis atsakinga už transporto priemonės stabilumą. Atlikome testą su 1 serijos BMW: geras padangas sumontavome priekyje, o padėvėtas, beveik su nudilusiu protektoriumi, gale. Rezultatas: išjungus elektroninius pagalbininkus, ant šlapio kelio automobilis tapo beveik nevaldomas. O štai sumontavus geresnes padangas gale, automobilis važiavo stabiliau.

„Auto Bild“ patarimas

Net visiškai naujų padangų parduotuvėje galite įsigyti ne naujas, o metus ar kitus sandėlyje pragulėjusias padangas. Kaip sužinoti, kada padanga pagaminta ir nuspręsti: pirkti ar ne? Atsakymas labai paprastas: atkreipkite dėmesį į DOT numerį. Nuo 2000 m. sausio mėn. pagamintos padangos ant šono turi turėti keturis skaičius. Pavyzdžiui, skaičius 3813. Tai reiškia, kad jus dominančios padangos pagamintos 2013 metų 38 savaitę. Jos tikrai naujos, tad drąsiai pirkite.

Padangų savybės
© Autobild nuotr.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Feisbuke plinta siūlymai, kaip užsidirbti iš „Maxima“ kortelės (19)

„Pinigai grįžta perkant“, – džiaugsmingai skelbia viena feisbuko grupė. Joje visi norintys...

Charkoviečiai pageidauja pasiskolinti mūsų prezidentę: jos reikia Ukrainai (319)

Prieš lankantis pusantro milijono gyventojų turinčiame, antrame pagal dydį Ukrainos mieste...

Skulptorius Vladas Kančauskas: naujas Druskininkų ženklas – mano darbo plagiatas (42)

Vos spėjo Druskininkų kurortas papuošti žiedinę sankryžą prie įvažiavimo iš Merkinės...

Trumpas po susitikimo su Putinu: aš manau, kad dabar mes einame teisingu keliu (1104)

Pirmadienį Helsinkyje susitiko JAV ir Rusijos vadovai. Tai buvo pirmasis dvišalis Donaldo...

Neringa Venckienė vėl sulaukė palaikymo: iš Lietuvos – laiškas JAV teismui (186)

Ketvirtadienį, liepos 12 d., Jungtinių Amerikos Valstijų teismas paskelbė, kad Neringos...

Lietuvos aukštuomenė parodė elegancijos ir gero skonio pavyzdį (84)

Tradiciškai liepos 14-ąją Turniškėse esančioje Prancūzijos rezidencijoje paminėta Bastilijos...

Gydytojai įspėja dėl naujos sparčiai lytiniu keliu plintančios ligos (64)

Gydytojai perspėja, kad kol kas mažai žinoma lytiniu keliu plintanti liga Mycoplasma genitalium...

Kodėl lietuviai mieliau renkasi lietuvišką prekę? (47)

Net 94 proc. Lietuvos vartotojų teigia teikiantys pirmenybę vietiniams produktams, didžiausias...

Neįtikėtina išgyvenimo istorija: prieš savaitę nuo 60 m. skardžio nulėkusi moteris rasta gyva išgyveno gerdama automobilio radiatoriaus vandenį (21)

Viena turistavusi pora rado dingusią moterį iš Oregono, kurios automobilis beveik prieš savaitę...

Maradona atskleidė savo planus Breste: statys gigantišką „Paukščių tako“ stadioną (1)

Girgždančiu ir kiek nuvargusiu balsu, ramiai rinkdamas žodžius futbolo legenda atskleidė...