aA
Vilkikų vairuotojams tenka didelė atsakomybė valdyti sunkiasvorę transporto priemonę. Jiems keliskart sunkiau staigiai stabdyti, važiuoti esant blogoms kelio sąlygoms tiek mieste, tiek užmiestyje. Tačiau kas nutinka, kai atsakingai elgtis kelyje privalantys vairuotojai nepaiso saugumo priemonių ir dar būna neblaivūs?
Vilkiko avarija
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Vilkiko nesuvaldė neblaivus vairuotojas

Neatsargūs vilkikų vairuotojai sukelia keliskart pavojingesnes situacijas nei lengvųjų automobilių vairuotojai. Pavyzdžiui, pirmadienį prieš pat vidurdienį, 11.46 val., Prienų rajone, kelio „Via Baltika“ ruože Kaunas-Prienai-Marijampolė, neblaivus 46 metų Ukrainos pilietis vairavo sunkiasvorį vilkiką „Scania R480“, kurio nesuvaldė, įvažiavo į priešpriešinę eismo juostą, ir atsitrenkė į kelio ženklą bei į priešpriešiais važiavusio vilkiko „Renault“ puspriekabę.

Laimei, įvykio metu žmonės nebuvo sužaloti, tačiau pusamžiam vilkiko vairuotojui buvo nustatytas sunkus girtumas (2,79 prom.).

Vilkiką suvaldyti keliskart sunkiau

Vairuotojas ne tik buvo neblaivus, bet dar ir nesugebėjo jo suvaldyti. Transporto specialisto, Vilniaus Gedimino technikos universiteto doc. dr. Dariaus Bazaro teigimu, sunkiasvorės transporto priemonės nesuvaldymo priežasčių yra daugybė, todėl ypač svarbu budrus ir blaivas vairuotojas.

„Yra kelios problemos, kodėl vairuotojai padaro avarijas. Pirma, tai manevravimas, kadangi vilkikų svoris didelis, sunku teisingai išmanevruoti. Taip pat greitis. Tokią sunkią transporto priemonę ir taip sunku vairuoti, o dar pakankamai didelis greitis apsunkina vilkiko suvaldymą“, – pasakoja D. Bazaras.

Anot jo, sunkiasvorės transporto priemonės vairuotojams ypač sunku suvaldyti vilkiką, kai kelyje iškyla netikėta kliūtis. Tuomet reikia staigiai stabdyti, nuo didelio svorio priekaba ar puspriekabė virsta. Taip pat didelę įtaką daro kelio matomumas ir būklė. Tamsiu paros metu, lyjant ar sningant vairuotojams valdyti vilkiką dar sunkiau, ypač, jei kelias nėra tinkamai sutvarkytas.

VGTU docentas mano, kad Lietuvoje labai trūksta atskirų kelio juostų, skirtų sunkiasvorėms transporto priemonėms.

„Pirmiausia reikėtų gerinti infrastruktūrą – kiek Lietuvoje yra atsižvelgta į sunkiasvorį transportą. Gal reikėtų atskiros juostos vilkikams. Ypač prasta situacija keliuose, kur yra tik dvi priešpriešinės juostos. Tokiu atveju už vilkiko važiuoja dar eilė automobilių, vilkiką lenkia, nesilaiko saugaus atstumo. Taip pat ne visur pagalvota apie atitvarus nuo miškų, nuo akinimo iš priešpriešinės juostos“, – teigia D. Bazaras.

Specialistas priduria, kad tokios priemonės galėtų padidinti ne tik vilkikų vairuotojų, bet ir kitų eismo dalyvių saugumą.

Vilkiko avarija
Vilkiko avarija
© DELFI (R. Achmedovo nuotr.)

Kelyje lydi alkoholis ir medikamentai

Tačiau kitas veiksnys, kuris gali nulemti nelaimingą atsitikimą yra vilkiko vairuotojo fizinė būklė. Pasak D. Bazaro, vilkikų vairuotojų fiziologija tikrinama menkai, todėl dažnai nepastebimos prasidedančios ligos, kurių pasekmė gali būti avarija kelyje. Žinoma, didelę įtaką nelaimingiems atsitikimams daro apsvaigę vairuotojai, kurie dažnai už vairo tiesiog užmiega.

„Vairuotojai užmiega, nes pirmiausia nesilaiko darbo ir poilsio režimo, kuris yra reglamentuotas. Dar dažnai dirba savo darbus, nemiega, kada jiems skirtas laikas. Kitas dalykas yra fiziologija. Reiktų kruopščiai tikrinti vairuotojų sveikatą. Nepastebimos ligos ar jų pradžia gali sukelti daug pavojaus. Trečias dalykas ir neatleistinas yra alkoholis ar kiti medikamentai. Dažnai vairuotojai vartoja vaistus, nes jų darbas yra pakankamai įtemptas. Jie ilgą laiką atskirti nuo šeimos. Tokių vaistų vartojimas gali sukelti mieguistumą“, – komentuoja D. Bazaras.

Dėstytojo teigimu, transporto įmonėse trūksta darbo su žmonėmis, rūpesčio personalu. Turėtų būti pasakojama, kaip sumažinti stresą, kaip kovoti su liūdesiu kelyje, kad vairuotojai depresijos nepultų malšinti alkoholiu ar vaistais.

Pateko į avariją, nes žiūrėjo filmą

Vilniaus vairavimo mokyklos sunkiasvorių transporto priemonių vairavimo instruktorius Dalius Uogintas pasakoja, kad vilkikų vairuotojai dirba daug sunkiau nei daugeliui atrodo – jiems tenka ne tik vairuoti, bet ir patiems įkrauti krovinius, todėl jie nuolat pavargę.

„Vairuotojai pervargsta. Jie patys krauna krovinius, po to važiuoja ilgą kelią. Dar sunkiau, kai sutemsta, pasidaro šalta. Tada vairuotojas įsijungia šildytuvą, jis atsipalaiduoja ir gali užsnūsti. Jeigu kelias tiesus ir monotoniškas, jam pasidaro nuobodu“, – aiškina D. Uogintas.

Taip pat jis priduria, kad nelaimingus atsitikimus vilkikų vairuotojai gali sukelti ir kompiuteriu žiūrėdami filmus.

„Kad prasiblaškytų, įsijungia filmą, taip nekreipia dėmesio į kelią ir gali įvykti didelė nelaimė. Geriau klausytų muzikos, įrašo, bet tik taip, kad matytų kelią“, – įspėja D. Uogintas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Didžiųjų miestų merams palikus Liberalų sąjūdį Gentvilas žada keisti partijos pavadinimą ir lyderį (162)

Vilniaus, Klaipėdos ir ne tik šių miestų merai liberalai į rinkimus eis be partijos paramos. Kad...

Mama gavo rekomendaciją per streiką vaiko nevesti į darželį: klausimas, ar dar nereikės ir susimokėti (117)

Pirmadienį Lietuvoje prasidėjo neterminuotas švietimo darbuotojų streikas. Prie jo kasdien...

Nepažinta pagrindinės Vilniaus gatvės pusė: Florencijos renesanso rūmai ir kiti didingi pastatai, išdygę vietoj kopūstų lysvių (16)

Pasivaikščiojimo po Gedimino prospektą metu praiename pro Lietuvos banko, Lietuvos pašto, prekybos...

Slaugytojas tarsi iš siaubo filmo įtariamas sąmoningai numarinęs virtinę pacientų kai nebeturėjo, ko vogti, ieškojo naujų aukų (14)

Ne vienerius metus slaugos namuose Vokietijoje dirbęs lenkų tautybės slaugytojas pražudė...

Į Kauną grįžęs Pangosas atskleidė, ko išmoko iš Šaro ir perspėjo savo naujuosius komandos draugus (12)

Buvęs Kauno „Žalgirio“ vedlys Kevinas Pangosas ketvirtadienio vakarą su „Barcelona“ ekipa...

Baisias ligas ir įvairias vėžio formas sukelia tik vienas įprotis (88)

Lietuvoje rūko apie 30 proc. vyrų, tai yra labai daug palyginus su Skandinavijos šalimis arba JAV,...

Tritaškėmis bombomis varžovų kovingumą užgesinę „dizaineriai“ išplėšė pergalę Stambule (5)

Milano „AX Armani Olimpia“ (5-2) su dviem lietuviais ketvirtadienį įveikė vieną iš Eurolygos...

Garsus Lietuvos modelis prisipažino apie naktimis ištinkantį siaubingą sutrikimą: tai patyrė ir Kendall Jenner (18)

Darbo reikalais po pasaulį dažnai keliaujanti manekenė Radvilė Labutytė pripažįsta, kad...

7 atviri pasakojimai, koks uždegantis seksas gali būti biure (12)

Intymūs santykiai biure nėra oficialiai leistini, sterili ir griežta biuro aplinka nėra pritaikyta...

Grįžęs namo, vyras aptiko netikėtą dovaną: besilaukianti voverė paprašė jo pagalbos (4)

Vieną dieną grįžęs namo vyras pastebėjo, kad atklydusi besilaukianti voverė ant jo lovos...