Skrydžių vadovai ir orlaivių lakūnai yra geriausiai apmokami, tačiau jų studijų kainos toli gražu neprimena kitų specialybių studijų kainų.

Dirbti galės ir kitose Europos šalyse

Studentas, ateityje norintis dirbti skrydžių vadovu arba orlaivių pilotu, galėtų rinktis Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) siūlomas nuolatines 5 metų trukmės skrydžių valdymo arba orlaivių pilotavimo studijas. Šios programos skirtos tiems, kurie domisi aeronautikos inžinerija ir nori savo ateitį sieti su aviacija.

Pagal skrydžių valdymo studijų programą parengti aviacijos specialistai ne tik įgyja aeronautikos inžinerijos magistro laipsnį, bet taip pat turi galimybę įgyti ir profesionalaus skrydžių vadovo licenciją. Baigę studijas absolventai sugeba valdyti ir reguliuoti orlaivių eismą, užtikrinti saugią oro erdvę, orlaivius skirstyti, palaikyti radijo ryšį. Pagal šią studijų programą rengiami ne tik profesionalūs skrydžių vadovai, bet ir galintys dirbti šios srities vadybinį bei inžinerinį darbą.

Norintiems studijuoti skrydžių valdymą studijos per metus atsieis 2225 eurų, nuo II-IV kurso – metinė studijų kaina yra 7528 eurai, V kurso – 7528 eurai.

Pagal orlaivių pilotavimo programą rengiami aviacijos specialistai – orlaivių pilotai. Jie taip pat turi galimybę įgyti profesionalaus orlaivių piloto licenciją. Programos absolventai sugeba pilotuoti įvairius orlaivius, išmano orlaivių mechanines, elektrines, automatines sistemas, geba atlikti skrydžio planavimo darbus, atlikti navigacinius skaičiavimus, palaikyti radijo ryšį ir šalinti skrydžio metu galimus orlaivių techninius gedimus.

Pasak VGTU atstovės Audronės Vilčiauskienės, abiejų sričių specialistai ruošiami orientuojantis į visos Europos darbo rinką, studijų metu daug dėmesio skiriama anglų kalbai lavinti – nuo antrojo kurso studijos vyksta anglų kalba. Renkantis šias studijų programą privaloma turėti III klasės sveikatos pažymėjimą bei išlaikyti profesinio tinkamumo ir fizinio pajėgumo testus. 

„Antano Gustaičio aviacijos instituto veikla atitinka civilinių organizacijų ICAO, EASA ir EUROCONTROL standartų reikalavimus, tad absolventų kvalifikacija pripažįstama visame pasaulyje“, – teigė A. Vilčiauskaitė.

VGTU aviacijos studentai naudojasi Kyviškių oro uostu, o praktinių įgūdžių įgyja valdydami institutui priklausančius vienmotorius ir dvimotorius lėktuvus, sraigtasparnius ir skrydžių valdymo treniruoklį. 

Orlaivių pilotavimo metinė studijų kurso kaina yra 11587 eurai. Nuo antro kurso ji kinta: II-IV kurso studentams tai kainuoja 11587 eurus,  V kurso  – 12581 eurą.

Studijų trukmė priklauso nuo studento

Privačios aviacijos akamedijos „Baltic Aviation Academy" komunikacijos projektų vadovė Jurgita Kleizaitė teigė, kad siekiant orlaivio piloto karjeros, yra būtina Komercinė piloto licencija, kuri leidžia valdyti vienpilotį vienmotorį ir daugiapilotį daugiamotorį lėktuvą komerciniais oro transporto tikslais. Šią licenciją galima įgyti atitinkamai pagal studijų trukmę ir intensyvumą pasirinkus vieną iš šių studijų programų  – Modulinę komercinės piloto licencijos programą bei Integruotą Oro Transporto Piloto Licencijos studijų programą 

„Baigęs vieną iš šių studijų programų, studentas įgyja Komercinę piloto licenciją. Ši licencija jau leidžia pradėti siekti karjeros oro linijose bei yra būtina kitame studijų etape - kandidatas turi praeiti konkretaus orlaivio tipo, kurį ketina pilotuoti, kvalifikacijos mokymus“, – DELFI teigė J. Kleizaitė.

Panašus kelias laukia ir būsimųjų pilotų, norinčių pilotuoti sraigtasparnį. Jų tikslas – Sraigtasparnio komercinė piloto licencija, kuri leis pradėti karjerą komercinės aviacijos srityje. O po to vėlgi seka konkretaus sraigtasparnio tipo mokymai.

Studijos, atitinkamai nuo pasirinktos studijų programos, trunka nuo 18 iki 36 mėn. Pasak pašnekovės, jų trukmė priklauso ir nuo studento imlumo mokslams bei gebėjimų išsilaikyti egzaminus Civilinės aviacijos administracijoje. Pirminių piloto mokymų kaina yra nuo 50 tūkst. eurų, tačiau tolimesnių studijų kaina priklauso nuo situacijos. Jeigu studentas po baigimo sėkmingai įsidarbina oro linijose, tuomet dažniausiai jam pačiam jau nebereikia investuoti į orlaivio tipo mokymus – tai padaro aviakompanija.

„Įgyti sraigtasparnio piloto licenciją kainuoja kur kas brangiau negu lėktuvo piloto, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į vis didėjančią rinkos paklausą ir įsidarbinimo galimybes sraigtasparnio pilotams“,  – teigė pašnekovė.

Visos studijų programos susideda iš teorinio ir praktinio parengimo. Studentas mokosi dalykus, kurie yra koncentruoti į aviaciją bei atlieka mokomuosius praktinius skrydžius aerodrome.
Piloto licencija ir įgytos aviacinės žinios dažnai pasitarnauja įvairiose aviacinėse įmonėse. Mokslus baigę studentai šiose kompanijose gali užimti pozicijas vadybos, inžinerijos, kokybės bei mokymų srityse. 

„Pasitaiko, kad iškart po baigimo studentas įgyja Skrydžių instruktoriaus kvalifikaciją ir savo sukaupta patirtimi bei meile aviacijai dalijasi su būsimaisiais pilotais – moko studentus“, – teigė J. Kleizaitė.

Aviacijos vadybininkas gali tapti ir pilotu 

Atsižvelgdamas į pasaulines tendencijas Kazimiero Simonavičiaus universitetas siūlo Aviacijos vadybos pirmosios pakopos (bakalauro) studijų programą. Jos tikslas yra parengti aukštos kvalifikacijos šiuolaikinės aviacijos vadybos specialistus, suvokiančius globalaus ir konkurencingo aviacijos sektoriaus iššūkius ir dėsnius bei galinčius prisidėti prie aviacijos industrijų plėtros. Aviacijos vadyba apima strateginį valdymą, aviacijos industrijas, oro uostų planavimą, aviacijos politiką, skrydžių valdymą, avialinijų veiklą,

Aviacijos vadybos programos studentai turi galimybe kartu mokytis su „Baltic Aviation Aacademy“. Po dviejų metų teorinio mokymo programos, gavę privataus piloto licenciją, įgiję skrydžių patirtį, išklausę skrydžių pagal prietaisus, komercinės aviacijos piloto licencijos modulius, atlikę dvimotorio orlaivio skrydžio mokymus, jie galės įsigyti komercinės aviacijos piloto licenziją.

Minėtos studijos trunka 3,5 metus ir vykdomos anglų kalba. Jas baigęs aviacijos specialistas galės dirbti įvairaus pobūdžio įmonėse, susijusiose su aviacijos sektoriumi, plėtoti vadybinius, komercinius projektus aviacijos srityje, užimti vadovaujamas vadybines pozicijas. Nuolatinės studijų sementro kaina – 1480 eurai Europos Sąjungos piliečiams, ne ES piliečiams – 2250 eurai.

Renkasi aviacijos inžinieriją

Besidomintys aviacija būsimi studentai turi dar vieną galimybę – studijuoti aviacijos inžinieriją. Tokias studijas galima rinktis Kauno Technologijos universitete (KTU). Besimokantys Aviacijos inžinierijos gebės projektuoti, gaminti ir techniškai prižiūrėti orlaivius bei spręsti kitus su kūrybine inžinerine veikla aviacijoje susijusius klausimus. Studentai taip pat bus supažindinami ir išmokinami apie tai, kaip veikia aerodinamikos principai, iš kokių medžiagų gaminami orlaiviai, kokios yra jų konstrukcijos ir tipai, kaip jos elgiasi skrydžio metu.

Studijos vyksta lietuvių kalba ir trunka ketverius metus (nuolatinės). Tokių studijų kaina yra 2225 eurai per metus. Tiesa, KTU Aviacijos inžinieriją galima studijuoti ir pasirinkus nuotolines studijas. Jų trukmė – šešeri metai ir kaina 1483 eurai per metus.

KTU atstovų teigimu, baigusieji gali sėkmingai siekti orlaivių techniko ar inžinieriaus licencijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (159)