Didieji darbai – kitą vasarą

“Mūsų tikslas, kad bent 90 proc. vilniečių mažiausiai vieno kilometro atstumu nuo namų rastų magistralinį dviračių taką, kuriuo galėtų lengvai pasiekti miesto centrą ar kitą jiems reikiamą vietą. Prievarta žmonių ant dviračių nesusodinsime, bet jei kelionės jais bus mietiečiams patogesnės, jie ir rinksis dviračius”, - teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pasak savivaldybės įmonės “Susisiekimo paslaugos” plėtros projektų vadovo Antono Nikitino, mero įvardytą tikslą numatoma pasiekti 2020 metais. Anot juo, šiuo metu yra rengiami naujų dviračių takų projektai, kuriuos įgyvendinti numatoma gavus Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą.

“Tai nėra trumpas procesas, bet realu, kad kitų metų vasarą jau galėtų prasidėti didieji darbai, kurie žymiai palengvins susisiekimą dviračiais. Nauji dviračių takai planuojami Žirmūnuose, Linkmenų, Vileišio gatvėse, kitose reikšmingose vietose”, - vardijo A. Nikitinas.

Šiemet, jo teigimu, toliau bus tvarkomi esami dviračių takai, be to, numatoma dalį kai kurių gatvių paskirti dviratininkams: “Yra gatvių Naujamiestyje, Žvėryne, Šnipiškėse, kurios yra pakankamai plačios, kad ten galėtų išsitekti ir automobiliai, ir dviračiai. Pavyzdžiui, pertvarkius automobilių stovėjimą Naugarduko gatvėje ir nubrėžus papildomas ženklinimo linijas, čia tikrai galėtų važiuoti dviratininkai”, - sakė “Susisiekimo paslaugų” atstovas.

Toliau taisys tai, kas padaryta blogai

A. Nikitinas pasakojo, kad kartu su dviračių entuziastais pernai buvo identifikuota 400 vietų esamuose takuose, kurios trukdo normaliam judėjimui dviračiais. Dalis jų buvo sutvarkyta dar praėjusiais metais, dalį numatoma sutvarkyti šiemet. Tai tokie dalykai kaip ne vietoje įrengti laiptai, bordiūrai, šiukšlių dėžės ar vidury takų augantys medžiai.

Tiesa, patys dviračių entuziastai sako, kad nepaisant savivaldybės pastangų tvarkyti tai, kas dviračių takuose yra negerai, vis dar atsiranda ir naujų nesąmonių. Sparčiai populiarėjančioje socialinio tinklo “Facebook” grupėje “Vilniaus dviračių takų kuriozai” apstu nuotraukų, kuriose užfiksuoti ir niekur vedantys ar staiga nutrūkstantys takai, ir staiga jų viduryje atsirandančios kliūtys, ir pavojingi susikirtimai su gatvėmis, ir kitokie nelogiški sprendimai.

Kaip sakė vienas šios grupės administratorių Eduardas Kriščiūnas, dalis dviračių takų nelogiškumų tikrai buvo ištaisyta, bet problema ta, kad jų nuolat atsiranda naujų.

“Mes esame aiškiai apsibrėžę, kad jokių senienų grupės puslapyje neskelbsime, dėsime tik naujai pastebėtas nesąmones. Kaip matote, medžiagos mums netrūksta. Nekilnojamojo turto projektų plėtotojai, įsipareigoję nutiesti dviračių taką, jį įrengia tik tam, kad užsidėtų varnelę, bet apie tai, kaip tuo taku reikės važiuoti, negalvojama”, - teigė vienas šios grupės administratorių Eduardas Kriščiūnas.

Sostinės meras R. Šimašius pripažįsta, kad tokių atvejų pasitaiko, tačiau, jo teigimu, tai dar ankstesnės miesto valdžios palikimas: “Tie projektai buvo patvirtinti ir suderinti tokie, kokie buvo. Dabar mes galime tik prašyti, kad jų vystytojai geranoriškai atsižvelgtų į savivaldybės norus ir pageidavimus. Nauji projektai tvirtinami pagal gerokai aukštesnius standartus”.

Minimaliais tikslais neapsiriboja

Miesto vadovo teigimu, pirmiausia reikia takų, kurie sujungtų gausiausiai apgyvendintus rajonus su miesto centru, nes dabar dviračiu į senamiestį atvykti iš Lazdynų, Karoliniškių, Justiniškių, Pašilaičių ar kitų nutolusių rajonų yra labai sudėtinga ar net neįmanoma.

Kita vertus, pasak R. Šimašiaus, reikia ir vietų, kurios būtų skirtos ne kelionėms iš vieno taško į kita, o tiesiog pasivažinėjimui. Kaip tokias erdves meras įvardija rekonstruojamą Neries krantinę ir planuojamą dviračių taką į Trakus, kuriam numatyta ES parama.

Prieš porą metų patvirtintame Vilniaus miesto dviračių takų specialiajame plane iškeltas tikslas, kad 2020-aisiais sostinėje dviračiais vasaros metu būtų atliekama bent 5 proc. visų kelionių. Toks skaičius prilygtų Europos Sąjungos vidurkiui. Dabar mūsų šalyje dviračiais atliekama vos 0,6 proc. kelionių.

R. Šimašius sako, kad tai orientaciniai skaičiai, bet galima kelti ir gerokai ambicingesnius tikslus: “Yra miestų su 5 proc., bet yra su 70 proc. Sakyčiau, kad pasiekti bent 20 proc. yra tikrai įmanoma, žinoma, tai ne poros metų darbas”.

Užsakymo nr. 16_115236_04