V. Švedas: daugiau nei 8 metus nesu baustas už KET pažeidimus

V. Švedas teigė, kad lietuvių eismo kultūra, palyginus su vakarų europiečiais, pavyzdžiui, vokiečiais ar austrais, žema. Kaip vairuotojas turi elgtis kelyje, pasak pašnekovo, gali suprasti tik pabuvęs užsienyje: „Kol važiuoji čia, susitaikai su esančia kultūra ir per daug nesiskundi. Iš kitų valstybių vairuotojų tikrai yra ko pasimokyti. Tada ir pats pradedi visai kitaip elgtis – praleidi iš šalutinių gatvių važiuojančius automobilius, padedi mažiau patyrusiems kitiems eismo dalyviams, kurie kartais sudaro spūstis ir taip visiems apsunkina gyvenimą.“

Benediktas Vanagas
Svarbu, kad eismo dalyvis nebūtų eismo „stabdis“. Mes dažnai kalbame, kad vairuotojai nedrausmingi, bet eismo „stabdžius“ taip pat iškelčiau į problemišką eilutę, nes iš tiesų jie trikdo eismą. Tiek greituoliai, tiek lėtieji iškrenta iš konteksto
Siauras vairuotojų akiratis, kai žiūrima vien tik į savo norus, ir nesiskaitymas su kitais eismo dalyviais lenktynininką erzina labiausiai. Anot jo, kai vairuotojai ignoruoja vieni kitus, nelaimi niekas.
Laikomasi nuomonės, kad atsiradus saugioms trasoms, kuriose adrenaliną galėtų išlieti visi norintys, gatvėse sumažėtų KET pažeidėjų. Su tuo sutikęs DELFI pašnekovas pridūrė, kad saugaus vairavimo poligonuose vairuotojai galėtų ne tik išreikšti save, bet ir įgyti papildomų vairavimo įgūdžių, kurie praverstų atsidūrus ekstremalioje situacijoje.

V. Švedo žodžiais tariant, lenktynininkai vairuotojams turi būti pavyzdžiu, o jei vis dėlto patenkama į pareigūnų akiratį, naudotis savo padėtimi ir tokiu būdu bandyti išvengti baudos nereikėtų.

Vytautas Švedas
„Manau, kad pirmiausia lenktynininkai turi būti pavyzdžiu visuomenei – rodyti, kaip reikia elgtis ir kaip reikia važiuoti. Jeigu Lietuvos automobilių ralio čempionai pradėtų daryti, ką užsigeidžia, tai būtų netoleruotina. Stengiuosi taisyklių nepažeidinėti ir galbūt net sudrausminti kitus. Turbūt daugiau nei per 8 metus nesu baustas už KET pažeidimus. Tai šį tą pasako. Važiuoju tikrai drausmingai. O jeigu bėda ir atsitinka, kai reikia paskubėti, pareigūnai žiūri tikrai nuolaidžiau, bet visada prisiimu atsakomybę ir stengiuosi tuo nepiktnaudžiauti“, - pripažino lenktynininkas.

B. Vanagas: problema – ne tik greiti, bet ir lėti vairuotojai

B. Vanagas taip pat teigė seniai nesusidūręs su kelių patruliais. Paskutinė akistata, anot jo, galėjusi būti maždaug prieš 2-3 metus. Paklausus, ar jam, nemažai laiko praleidžiančiam lenktynių trasoje, nėra sunku gatvėje važiuoti leidžiamu greičiu, teigė, kad tai sunkumų nesudaro, nes perteklinė energija išliejama lenktynėse

Benediktas Vanagas
Sutikti su nuomone, kad Lietuvos keliai dėl adrenalino nestokojančių vairuotojų panašūs į lenktynių trasą, B. Vanagas nebuvo nelinkęs, kadangi, jo nuomone, trasoje lenktynininkai rodo profesinį pasirengimą, o gatvėse pavojingus manevrus atlieka vairuotojai, neturintys specialių įgūdžių. „Antra vertus, lenktynių trasoje viskas yra dėsninga. Tu žinai, kad joks kitas lenktynininkas nedarys tokio judesio, kuris būtų nepamatuotas, pavyzdžiui, jis nestabdys, vidury tiesiosios ir pan. Gatvėse žmonės tokių įgūdžių neturi. Gatvėse vyksta chaosas, o lenktynėse yra tvarka“, - trasą ir gatvę lygino pašnekovas.

Jo manymu, vienas didžiausių eismo saugumo priešų – žema vairuotojų kultūra, kuri Lietuvoje kyla kiek per lėtai. Taip pat B. Vanagas atkreipė dėmesį į pernelyg lėtus vairuotojus, kurie, jo nuomone, dažniausiai yra garbingo amžiaus. Anot jo, žmonės turi įsisąmoninti, kad būtina ne tik neviršyti greičio, bet ir nevažiuoti per lėtai.

„Svarbu, kad eismo dalyvis nebūtų eismo „stabdis“. Mes dažnai kalbame, kad vairuotojai nedrausmingi, bet eismo „stabdžius“ taip pat iškelčiau į problemišką eilutę, nes iš tiesų jie trikdo eismą. Tiek greituoliai, tiek lėtieji iškrenta iš konteksto. Tai lyg glostymas prieš plauką. Ruošiant vairuotoją, jam turi būti išaiškinta, kad privalai būti adekvatus eismo dalyvis“, - aiškino pašnekovas.