aA
Lenktynininkai Vytautas Švedas ir Benediktas Vanagas teigia policijos pareigūnų dėmesio jau keletą metų nesulaukiantys, kadangi stengiasi laikytis Kelių eismo taisyklių (KET). Žinomi sportininkai įsitikinę, kad mandagus lenktynininkų elgesys kelyje nebrandiems ir nuolat prasižengiantiems vairuotojams turi būti pavyzdžiu.
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

V. Švedas: daugiau nei 8 metus nesu baustas už KET pažeidimus

V. Švedas teigė, kad lietuvių eismo kultūra, palyginus su vakarų europiečiais, pavyzdžiui, vokiečiais ar austrais, žema. Kaip vairuotojas turi elgtis kelyje, pasak pašnekovo, gali suprasti tik pabuvęs užsienyje: „Kol važiuoji čia, susitaikai su esančia kultūra ir per daug nesiskundi. Iš kitų valstybių vairuotojų tikrai yra ko pasimokyti. Tada ir pats pradedi visai kitaip elgtis – praleidi iš šalutinių gatvių važiuojančius automobilius, padedi mažiau patyrusiems kitiems eismo dalyviams, kurie kartais sudaro spūstis ir taip visiems apsunkina gyvenimą.“

Svarbu, kad eismo dalyvis nebūtų eismo „stabdis“. Mes dažnai kalbame, kad vairuotojai nedrausmingi, bet eismo „stabdžius“ taip pat iškelčiau į problemišką eilutę, nes iš tiesų jie trikdo eismą. Tiek greituoliai, tiek lėtieji iškrenta iš konteksto
Benediktas Vanagas

Siauras vairuotojų akiratis, kai žiūrima vien tik į savo norus, ir nesiskaitymas su kitais eismo dalyviais lenktynininką erzina labiausiai. Anot jo, kai vairuotojai ignoruoja vieni kitus, nelaimi niekas.
Laikomasi nuomonės, kad atsiradus saugioms trasoms, kuriose adrenaliną galėtų išlieti visi norintys, gatvėse sumažėtų KET pažeidėjų. Su tuo sutikęs DELFI pašnekovas pridūrė, kad saugaus vairavimo poligonuose vairuotojai galėtų ne tik išreikšti save, bet ir įgyti papildomų vairavimo įgūdžių, kurie praverstų atsidūrus ekstremalioje situacijoje.

V. Švedo žodžiais tariant, lenktynininkai vairuotojams turi būti pavyzdžiu, o jei vis dėlto patenkama į pareigūnų akiratį, naudotis savo padėtimi ir tokiu būdu bandyti išvengti baudos nereikėtų.

Vytautas Švedas
Vytautas Švedas
© Algimanto Brazaičio nuotr.

„Manau, kad pirmiausia lenktynininkai turi būti pavyzdžiu visuomenei – rodyti, kaip reikia elgtis ir kaip reikia važiuoti. Jeigu Lietuvos automobilių ralio čempionai pradėtų daryti, ką užsigeidžia, tai būtų netoleruotina. Stengiuosi taisyklių nepažeidinėti ir galbūt net sudrausminti kitus. Turbūt daugiau nei per 8 metus nesu baustas už KET pažeidimus. Tai šį tą pasako. Važiuoju tikrai drausmingai. O jeigu bėda ir atsitinka, kai reikia paskubėti, pareigūnai žiūri tikrai nuolaidžiau, bet visada prisiimu atsakomybę ir stengiuosi tuo nepiktnaudžiauti“, - pripažino lenktynininkas.

B. Vanagas: problema – ne tik greiti, bet ir lėti vairuotojai

B. Vanagas taip pat teigė seniai nesusidūręs su kelių patruliais. Paskutinė akistata, anot jo, galėjusi būti maždaug prieš 2-3 metus. Paklausus, ar jam, nemažai laiko praleidžiančiam lenktynių trasoje, nėra sunku gatvėje važiuoti leidžiamu greičiu, teigė, kad tai sunkumų nesudaro, nes perteklinė energija išliejama lenktynėse

Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas
© DELFI / Tomas Vinickas

Sutikti su nuomone, kad Lietuvos keliai dėl adrenalino nestokojančių vairuotojų panašūs į lenktynių trasą, B. Vanagas nebuvo nelinkęs, kadangi, jo nuomone, trasoje lenktynininkai rodo profesinį pasirengimą, o gatvėse pavojingus manevrus atlieka vairuotojai, neturintys specialių įgūdžių. „Antra vertus, lenktynių trasoje viskas yra dėsninga. Tu žinai, kad joks kitas lenktynininkas nedarys tokio judesio, kuris būtų nepamatuotas, pavyzdžiui, jis nestabdys, vidury tiesiosios ir pan. Gatvėse žmonės tokių įgūdžių neturi. Gatvėse vyksta chaosas, o lenktynėse yra tvarka“, - trasą ir gatvę lygino pašnekovas.

Jo manymu, vienas didžiausių eismo saugumo priešų – žema vairuotojų kultūra, kuri Lietuvoje kyla kiek per lėtai. Taip pat B. Vanagas atkreipė dėmesį į pernelyg lėtus vairuotojus, kurie, jo nuomone, dažniausiai yra garbingo amžiaus. Anot jo, žmonės turi įsisąmoninti, kad būtina ne tik neviršyti greičio, bet ir nevažiuoti per lėtai.

„Svarbu, kad eismo dalyvis nebūtų eismo „stabdis“. Mes dažnai kalbame, kad vairuotojai nedrausmingi, bet eismo „stabdžius“ taip pat iškelčiau į problemišką eilutę, nes iš tiesų jie trikdo eismą. Tiek greituoliai, tiek lėtieji iškrenta iš konteksto. Tai lyg glostymas prieš plauką. Ruošiant vairuotoją, jam turi būti išaiškinta, kad privalai būti adekvatus eismo dalyvis“, - aiškino pašnekovas.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Reformos pasekmės: mokytojai masiškai išeina iš darbo, dalis nežino, ar gaus atlyginimą (259)

Iki rugsėjo pabaigos liko vos kelios dienos, tačiau vis dar yra tokių mokyklų, kuriose mokytojai...

Oficiali statistika: kaip ir kodėl didėjo kainos po euro įvedimo (151)

Statistikos departamento renkami duomenys rodo, kad kainos nuo 2015 metų, kuomet buvo įvestas...

Lietuvos bankas, policija ir kitos institucijos toliau merkia pinigus į rusiškas IT sistemas (32)

Be Lietuvos banko, dar bent septynios svarbiausios valstybės institucijos – Policijos...

Medikai įvardijo šąlančių galūnių kaltininkus – galite atpažinti rimtą ligą (2)

Storos vilnonės kojinės ir karštas puodelis arbatos – tokiomis priemonėmis šąlančių...

Vizito pabaigoje – netikėtas popiežiaus perspėjimas: Baltijos šalys visada yra pavojuje (139)

Popiežius Pranciškus sako suprantantis Baltijos šalims nuolat gresiantį pavojų, nepaisant to,...

Praėjus 700 m. nuo Gedimino laiškų Skvernelis bando tą patį. Ar jam pavyks? (223)

Pastaruoju metu visuomenės dėmesio centre yra kainų klausimas. Vyriausybė rugsėjo 26 d....

Ką būtina žinoti paauglių tėvams: psichologė patarė, kaip bendrauti, kad neįsižiebtų konfliktas

Visą rugsėjo mėnesį vyksta Lietuvos irklavimo federacijos (LIF) ir irklavimo klubo „Academia...

Mokslininkai ištyrė, kaip paukščiai gali matyti magnetinius laukus (1)

Paslaptis, kaip paukščiai sugeba orientuotis, galiausiai gali būti išspręsta – mokslininkai...

Kaimyninės šalies privalumus atradęs lietuvis: ne latviai, o lenkai yra mums artimiausia tauta (438)

Žinau, kad apie Krokuvą visur yra rašyta, perrašyta, po to vėl rašyta, ir dar kartą perrašyta....

Parama pirmam būstui: prašymų skaičius kelia nerimą net dvylikoje savivaldybių

Žmonių prašymus suteikti paramą pirmajam būstui regionuose galima vertinti kaip orientyrą,...