aA
Manau, kad nemažą dalį chaoso sankryžose sukelia prie raudono šviesoforo signalo įrengta lentelė su žalia rodykle. Pagal kelių eismo taisykles, per raudoną sukantys vairuotojai turi praleisti kitus eismo dalyvius. Deja, mūsų vairuotojų kultūra žema, ir lentelė ne kiek suteikia patogumo sukančiam į dešinę, kiek nepatogumų kitiems eismo dalyviams.
© DELFI / Valdas Kopūstas

Ne kartą pačiam buvo, kai užsidegus žaliam pėsčiojo žmogeliukui norėjau žengti į pėsčiųjų perėją, bet perėją staiga kerta net nepristabdęs vairuotojas. Įvykio išvengiau – o kiek užvažiuojama ant pėsčiųjų? Kita bėda – sukantysis į dešinę per raudoną, laukdamas galimybės įvažiuoti į sankryžą, sustoja ant pėsčiųjų perėjos – todėl pėsčiajam praktiškai neįmanoma įžengti į perėją. Pėstysis gali bandyti apeiti automobilį ne perėjos ribose – o tai vėl kelia pavojų eismui. Žodžiu, įrengus lentelę, padaugėja konfliktinių situacijų tikimybė.

Išskirčiau dar vieną lentelės su žalia rodykle problemą – psichologinį spaudimą. Jei pirmoje juostoje degant raudonam signalui stovi automobilis, kuris važiuos tiesiai, o jam iš galo stovi norintis sukti į dešinę, neretai antrasis pradeda signalizuoti pirmajam, kad jį praleistų. Kokia situacija gaunasi? Arba pirmasis nepažeidžia kelių eismo taisyklių ir laukia žalio signalo kęsdamas psichologinį spaudimą, arba pasiduoda provokacijai ir kerta Stop liniją degant raudonam signalui (kelių eismo taisyklių pažeidimas), įvažiuoja į antrą eismo juostą ant pėsčiųjų perėjos ir praleidžia sukantį į dešinę. Ir kas laimima? Tai, kad blokuojamas kelias pėstiesiems? Tai, kad sukantis į dešinę laimi keletą sekundžių - jam pasukus netrukus ir taip užsidega žalias signalas? Aš jau nekalbu apie tai, kad sukantys į dešinę dažnai blokuoja pagal žalią signalą važiuojančius automobilius, kurie turi pristabdyti.

Nei Latvijoje, nei Estijoje nemačiau, kad būtų tokios lentelės – ir ką? Ar ten susidaro kažkokie kamščiai? Gal tai paprasčiausiai įprotis? Girdėjau, kad Vokietijoje kai kur yra tokių lentelių, O JAV leidžiama taip pat sukti į dešinę degant raudonam (jei nėra draudžiančių ženklų). Bet šiose valstybėse prieš sukdamas per raudoną turi sustoti (kaip prie Stop ženklo) ir tik tada atsargiai įvažiuoti į sankryžą.

Kodėl gi mums neperėmus tokios praktikos? Nes su mūsų vairuotojų kultūra ir supratingumu, dar ir kai nėra prievolės sustoti prieš sukant, lentelės su žalia rodykle sukelia tik daugiau bėdos nei naudos. O pagal avaringumą vis dar liekame ketvirti nuo galo Europoje (po lenkų, graikų ir rumunų). Beje, Lenkijoje taip pat leidžiama sukti į dešinę per raudoną praleidus kitus eismo dalyvius (dega maža žalia rodyklytė į dešinę) – o kaip matome, jų gatvės pačios avaringiausios Europoje. Tad gal tikslinga pirmiausiai išugdyti aukštą eismo dalyvių kultūrą, o tik po to leisti tokius dalykus, kurie yra Vakaruose: pvz.: sukti į dešinę per raudoną?

DELFI skaitytojas Ramūnas

Norite ir Jūs dalyvauti konkurse? Rašykite mums trumpą esė (apžvalgą, straipsnį) apie:

- Jūsų pasiūlymus, susijusius su eismo saugumu kelininkams, policijai, kelių eismo taisyklių rengėjams, kitiems vairuotojams, pėstiesiems, dviratininkams, motociklininkams ir t.t.; - galbūt Jums saugus eismas asocijuojasi su pagalba kelyje, mandagumu, eismo kultūra ir t.t. Galite rašyti ir istorijas susijusias su tuo;

- asmeninę patirtį, įdomius nuotykius ar pamokančias istorijas, susijusias su saugiu eismu;

- galite parašyti tiesiog laišką „pusgalviui" ar priešingai - itin geram, - vairuotojui.

Esė siųskite mums el. paštu: pilieciai@delfi.lt (laiško pavadinime reikia nurodyti „Konkursui Saugus eismas").

Konkurso nugalėtojų laukia draudimo bendrovės „Gjensidige" įsteigti prizai - kuponai draudimo paslaugoms įsigyti:

1. Pirmosios vietos nugalėtojui - 1000 Lt vertės kuponas.

2. Antros vietos nugalėtojui - 500 Lt vertės kuponas.

3. Trečios vietos nugalėtojui - 300 Lt vertės kuponas.

Daugiau informacijos apie konkursą skaitykite aprašyme paspaudę šią nuorodą

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ūkio ministras apie maisto kuponus: nežinau, iš kur atsiranda tokios idėjos (188)

Ar kainų mažinimą pagrindiniu tikslu išsikėlusi vyriausybė savęs neįvarė į kampą? „ Delfi...

Panevėžį drebina kūdikio netektis: po ligoninės išvadų – neįtikimos ir šokiruojančios detalės (72)

Kūdikio Respublikinėje Panevėžio ligoninėje spalį netekusios Ilonos iš mažo miestelio...

Orai: naktys darysis vis šaltesnės (2)

Labai norėtųsi, kad reiškiniai atmosferoje pasikeistų ir savaitgalio orų prognozė...

Į Maroką sugrįžti nenorėtų: vietiniai dedasi šventais, o išdarinėja velniai žino ką (85)

Manau, visi nors kažką girdėję apie Marakešą žino tą chrestomatinę situaciją, kai žioplam...

Moters gyvenimas priminė košmarą: kai tokie artimieji, tai ir priešų nereikia (8)

Vieni vaikystę prisimena su nostalgija, kiti – su baime. Šiurpia istorija pasidalinusią Aušrą...

Nuo likimo nepabėgęs Adomaitis: žinojome, kad bus problemų (47)

Vienas geresnių sezono rungtynių sužaidęs Vilniaus „Rytas“ atitinkamos satisfakcijos negavo...

Kinija demonstruoja savo paslaptingąjį „J-20“ (110)

Kinijos karinės oro pajėgos Žuhajuje vykusioje tarptautinėje aviacijos parodoje pademonstravo savo...

Vilniaus naktinių klubų gražuolės turi savo taisykles: geria kavą, prašo vaikinų palydos ir maskuojasi juodai (80)

Ne paslaptis, kad naktiniai klubai – kaip atskiras pasaulis. Tai, kas juose vyksta po vidurnakčio,...

Kalėjimų sistemoje bręsta naujas skandalas (66)

Skandalas Kauno tardymo izoliatoriuje. Nukentėjusysis tvirtina, kad prieš pat teismo posėdį į...

Iš emigracijos grįžusi lietuvė ir toliau renkasi mokėti mokesčius Britanijai (251)

Laisvas darbo jėgos judėjimas Europos Sąjungoje (ES) leidžia per savo karjeros metus lengvai...